Ville Hirvonen

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ville Hirvonen

Inläggav Zolen » tis nov 07, 2006 6:42 pm

Jaha då är det klart att Hirvonen lämnar Ässet efter 21 omgångar, undra vilken klubb som kommer bli aktuell för honom härnäst?

www.eliteprospects.com
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Fredrik R » tis nov 07, 2006 10:20 pm

Bär det av till Sverige nu igen kanske? :?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons nov 08, 2006 1:42 am

En konstig värvning av Ässät från första början. Han skulle spela ytterforward i 4:e linen och kunna gå in som hjälpgumma lite varstans. Men Hirvonen har inte de egenskaperna alls. Jämför med Thelin.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Zolen » ons nov 08, 2006 8:00 am

kanske följer han Nisko och spelar i BIK, de behöver säkert förstärkning...
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » ons nov 15, 2006 10:04 am

Enligt ett mycket vagt rykte så sägs det att den spelare som Chief Evertsson har värvat som Stiig Savianos ersättare skulle vara Ville Hirvonen. Skulle detta stämma så anser jag att man lika gärna kunde ha hållt i slantarna, sannerligen. Motivationen hos den liraren är ju inte direkt imponerande. Men som sagt, detta är bara ett rykte, låt det stanna vid det.

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 ons nov 15, 2006 4:29 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons nov 15, 2006 2:59 pm

31 p på 42 Matcher är inte fy skam förra året, dock inte samma spelartyp som Stig.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav A-sta » ons nov 15, 2006 3:05 pm

Han ska nog servera Nolan och CJ efter vad jag hört.
Dessutom har han vinnarskalle :lol: :lol:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav GS » ons nov 15, 2006 3:34 pm

Man kan ju hoppas att Kempe kan plocka fram än bättre egenskaper även på Ville likt han gjort på ett antal spelare typ Marcusson i förhållande till vad Fagerwall lyckades med förra säsongen.

Tyckte Ville serverade många goa mackor förra säsongen och tror med Kempemo;s förmåga att lyfta spelarna så kan detta bli bra.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Niles » ons nov 15, 2006 3:43 pm

Skulle Ville vara aktuell skall inte jag ställa mig i klagokören i alla fall, tyckte Ville var ganska ok senast om än lite ojämn emellanåt. Han kanske skulle passa som handen i handsken i ett lag som spelar något annorlunda spel än förra året, med en något annorlunda tränarduo.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillklonis » ons nov 15, 2006 4:13 pm

då har man sett träningen som ville var med i. han såg faktikst helt okej ut! men att han ska kunna ta stigs plats har ja svårt att tro!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav Räven » ons nov 15, 2006 4:31 pm

Om han inte skulle vara ämnad för Stigs plats, vet jag inte hur man tänker. Jag är förvirrad fram tills det att jag hör hur tanken är.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons nov 15, 2006 4:50 pm

Vet inte vad som skulle vara så förvirrade. Steve är skadad och en ny spelare är tänkt att komma till, sen får man väl ta det därifrån. Spelare är väl inte cementerade fast i sina roller, man hittar nog en plats för den nya spelaren också. Skulle man bara leta efter en exakt kopia av Saviano har man nog begränsat sig något i urvalet.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » ons nov 15, 2006 5:09 pm

Nån som såg träningen som kan ge ett mer utförligt utlåtande? Även Daniel Ström ska väl ha tränat med laget?
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Kjellsson » ons nov 15, 2006 5:40 pm

Jag tror det kan bli kanon med Hirvonen som center mellan CJ och Nolan.
Han gjorde ju definitivt inte bort sig förra säsongen. Jag tycker han var alldeles strålande fram till jul, sen gick han ner sig lite, men det kan ju haft sina orsaker.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Lobo » ons nov 15, 2006 6:01 pm

Med Ville har vi även en straffläggare av rang.. .om det nu skall bli han.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » ons nov 15, 2006 6:56 pm

I gårddagens Smålandsposten kunde man läsa om jakten på ett nyförvärv. Lakers hade tydligen fått en del nej och det hetaste tipset enligt SMP var en finländsk spelare. Problemet var bara hur snabbt det skulle gå med förhandlingarna med spelarens-/nas nuvarande klubbar. Det kan ju knappast ha varit några problem att förhandla med Hirvonens senaste klubb (Ässät) då han för två veckor sedan fick sparken därifrån. Eller jag vet inte om Chiefen kanske har förhandlat om att överta hans kontrakt. Hirvonen var väl inte den spelare som jag i första hand hade hoppats på skulle ansluta till Växjö Lakers. Tydligen så fick Evertsson inte någon användning av sin grymma kontakt som han, enligt SMP, har i Finland.

Representationssidan skrev:Evertsson: Vi kommer att värva en ersättare för Steve under förutsättning att vi hittar en som kan fylla skridskorna efter Steve. Det betyder att vi inte kommer att värva någon ny spelare bara för att fylla ut laget numerärt utan det ska vara bra klass på spelaren, säger Evertsson i ett bergsäkert tonläge.

Men eftersom att inget är officiellt på representationssidan än så vet vi ju inte säkert hur det ligger till med diverse kontraktsskrivningar...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » ons nov 15, 2006 7:24 pm

Hirvonen var bra men lite si och så med inställningen tycker jag. Vill inte jobba hela vägen så att säga!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Lobo » ons nov 15, 2006 7:37 pm

Tja han lär vara mer motiverad iår, vi spelar ikke i ingemansland så att säga.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Primeau » ons nov 15, 2006 7:39 pm

Ingen klasspelare i mina ögon. Och ingen Saviano 2.0 i alla fall, antar att Chiefen har en plan som bl a bygger på att Nolan ska fortsätta på ena kanten och CJ på den andra.
Ville är en hygglig allsvensk center som faktiskt producerade en hel del poäng, om han kan axla rollen som lagets förstecenter återstår att se.
Saviano är inte avliden, efter nyår får vi ett riktigt bra lag om dessa båda nya spelare har något att tillföra. Dom kan ihop med övriga börja med att köra över Rögle på fredag :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » ons nov 15, 2006 7:45 pm

Om nu nolan skall lämna torstens line vill jag se Jacobsson där, Hirvonen har spelat ihop med Jarno innan. Tror att med Ville i laget öppnas många dörrar för olika kombinationer.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Klonis » ons nov 15, 2006 8:42 pm

Om nu Ville skulle bli klar så tror jag att Evertsson och han har snackat om förra säsongen så Ville vet nog vad som gäller och han lär inte göra samma "dåliga" insatser som i slutet av förra säsongen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Zolen » ons nov 15, 2006 8:46 pm

tror han kommer göra bra ifrån sig. Vi blir nog inte besvikna...
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Lakers00 » ons nov 15, 2006 9:23 pm

Ville är mer än välkommen om ni frågar mig. Med Kempe och Custe vid rodren så blir det kanon. :ok: Men en Stig 2.0 är han ju inte men en mycket god allsvensk center. Hirvonen va en av mina favoriter förra säsongen och det va ju inte bara han som svek. Hela laget med få undantag sög ganska ofta förra säsongen. Vad det berode på råder ju delade menigar om (höger vänster om...... march).
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Fredrik R » ons nov 15, 2006 9:24 pm

Jag sitter bara och väntar på att han ska krita på nu om han inte redan gjort det??? :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » ons nov 15, 2006 9:33 pm

är jag den ända som INTE hoppas på Hirvonen??

Visst så är Ville en bra allsvensk spelare, men det är inte han som dom behöver nu! dom behöver ha en ytter och inte en center! Sätt tillbaka Nolan som Center istället för där gör han mer nytta än med Torre, för att både han och torre är för puck kära helt enkelt :( plus att Hirvonen skulle stoppa Rosén från mer spel vilket skulle stoppa robbans utveckling!
NÄ hit med en ytter istället!
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons nov 15, 2006 9:52 pm

Jag ser inte Ville som något tillskott, hoppas därför inte att man kontrakterar honom.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » ons nov 15, 2006 9:56 pm

Räven positiv som vanligt. :lol: Jag ser gärna Ville i Lakers igen. Tror att han kan producera en hel del poäng.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons nov 15, 2006 9:59 pm

Per_växjö: Som du säkert vet, så har jag inte producerat så mycket negativt i år, utan uteslutande positivt.

Men jag ser absolut inte Ville som någon förstärkning, utan snarare utfyllnad, jag kan ha fel, men jag lever i nuet och då är han ingen förstärkning för mig i allafall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » ons nov 15, 2006 10:04 pm

Med Ville i laget har vi ett bredare lag än innan, han håller inte samma speed som stig men det lär vi inte hitta. Med Ville i laget tror jag Nolan får stanna kvar på yttern som Kempe vill och personligen ser jag inte weinstock som förste/andre center i Lakers 06/07. Alla vet juh vad en taggat Hirvonen kan åstakomma tycker vi skall välkomna honom OM han kritar på för oss.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Fredrik R » ons nov 15, 2006 10:05 pm

Han är mer än välkommen!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » ons nov 15, 2006 10:09 pm

Sorry räven, med ditt påstående om Hirvonen lever du inte i nuet. Du bygger ju ditt ställningstagande på vad han presterade förra året. Att leva i nuet innebär här och nu, fast du kanske var uppe och kollade träningen och såg hans form just "nu"
Jag tror att Hirvonen skulle bli bra. Han var utmärkt i första delen förra året men föll sedan tillbaka. Det var han inte ensam att göra, det gällde nästan hela laget.
puff
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » ons nov 15, 2006 10:11 pm

Gillar Villes sniperkvalite på hugget när motståndarna spelar upp. Vi kan nog inte räkna med en Saviano version2 tror ärligt inte det finns att få tag på för då hade vi haft en sådan på plats. men alternativa lösningen kan vara Hirvonen.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Zolen » ons nov 15, 2006 10:20 pm

Jag tycker det ska bli skoj att se honom här igen, i mina ögon är han välkommen. Han är hyffsad på rören, en riktigt bra rollspelare, bra teknik och duktig på att styra och fördela puckarna. Han kan säkert göra en hel del poäng och tror samtidigt att han är sugen på att ta revansch på sig själv efter den mindre bra avslutningen förra säsongen. Tror stenhårt på Ville :D
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav antonius » ons nov 15, 2006 10:22 pm

Han är GIVEN i lakers!!!!
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Loseddos » ons nov 15, 2006 10:24 pm

Ummm. Jag hade nog hellre sett en winger än en center. För all del, en Hirvonen på spelhumör är mycket bra. Bara synd att han verkar vara på spelhumör lite för sällan.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Nästa

Återgå till Silly Season