Yngwe...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Yngwe...

Inläggav Alfie » tor jan 11, 2007 11:07 pm

... har skrivit på för Trojas J-20, och lämnar med omedelbarverkan......

mkt synd, då Erik var närmast att ta en plats i laget!

PLUS att han spelar mot lakers nästa lördag!
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor jan 11, 2007 11:09 pm

Hur kommer det sig?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » tor jan 11, 2007 11:12 pm

editerat
Senast redigerad av Alfie fre jan 12, 2007 5:00 pm, redigerad totalt 1 gång.
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Räven » tor jan 11, 2007 11:57 pm

Om de satsar för lite på sina juniorer, så gräver de sin egen grav.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » fre jan 12, 2007 12:05 am

Räven skrev:Om de satsar för lite på sina juniorer, så gräver de sin egen grav.

Klart man satsar på sina junisar, men faktum är att hur mycket is finns det till förfogande....

gå in i hallen så kan ni se isprotokollet, hur mycket istider A-laget med träningar och matcher tar, addera detta sedan med allmänhetens åkningen, korpen och konståkningen, resterande tid skall J-18, J-20 och 500 ungar sammsas om....

det hela handlar om tillgång till is, och mot hammarby matchen fanns det ite is på uterinken, men finns den kvar????
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Räven » fre jan 12, 2007 12:20 am

Jag förstår att det handlar om istid för föreningen och hur det sedan ska fördelas. En omöjlig ekvation verkar det som. Men om föreningen ska ha en framtid, så måste det finnas en ungdomssida som kan producera spelare för framtiden, annars finns det ingen framtid för Lakers, för man kan inte fortsätta med att bara köpa in spelare.

Det är kanske dags för den fina idrottskommunen att fatta detta. Ska man satsa så finns det kanske bara tider för Lakers och konståkning. Med andra ord bort med allmänhetens åkning och allt vad korpidrott på is heter. Det är väl den krassa verkligheten som jag ser det, Det är dödsdömt för en förening som satsar på elitnivå om det inte finns en kommun som fattar vad det handlar om.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre jan 12, 2007 1:40 am

Undrar verkligen om problemet i det här fallet är istid.

Är det några i Lakers som får istid så är det Juniorerna.

Kan nog tänka mig att det legat och pyrt sen i somras att vår Sportchef agerade som han gjorde, och att Yngwe inte ens fått chansen att göra bort sig i A-Laget, utan istället så betalar man pengar till en kille som Thelin vilkens roll Yngwe skulle klarat galant.

Sen att en viss Jerry i Troja drar i en del trådar så att Yngwe inser att han utvecklas mer i Troja än Lakers är inte konstigt.

Skulle tro att det skrattas gott i Ljungby, dessvärre!

Vad gör Rantatalo då????

Efter att ha sett nivån på Hockeygymuttagningen ikväll hos Lakers så finns det en del att jobba med ,om inte det görs så blir det snart Korphockey av alltihop precis som i Alvesta.

Lakers har två talanger som är 92:or, inga namn alla vet. VARFÖR får inte dessa chansen att spela en sådan här match skulle varit bästa utespelare på plan.

Var rädda om dessa!
Vitsen är att i alla led skicka de bästa så högt uppåt det går, skrev det i somras, om inte de BÄSTA man har får chansen uppåt så är det Politik och inte idrott som bedrivs.

Tycker att det än så länge varit skandal att inte Yngwe;Magnusson;Rantatalo ens fått chansen.
OM dessa också försvinner? Är det bra eller?

Skulle vara kul att höra Sportchefens kommentar till hur han ser på Yngwes flytt och hur Hockeygymet ska förbättras?
Lakers har personal på Heltid som sköter detta, frågan är, - Går J-18,J-20 samt Hockeygym och Sportchef i TAKT??

Kanske är detta ett led i ett SAMARBETE :wink: :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav T48 » fre jan 12, 2007 10:34 am

Skulle tro att det skrattas gott i Ljungby, dessvärre!

Varför det ? :roll:. Det är väl bra om talanger utvecklas oavsett från vilken klubb de än kommer. Troja har fler spelare som kommer från andra klubbar på just junis sidan och detta har och är ett adelsmärke för Troja med Mr Jerry i spetsen med fingertoppskänsla. Hade Troja sedan bara fått betalt för alla de talanger man lotsat vidare så kunde föreningen haft guldkranar på dasset i hallen men så är det ju tyvärr inte.

När det gäller istider så är det väl ingen skillnad mer än att Lakers får tampas med konståkningen. Utebanan är just nu en lika stor pool här i Ljungby som i Växjö.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav buck » fre jan 12, 2007 10:44 am

T48 skrev:
När det gäller istider så är det väl ingen skillnad mer än att Lakers får tampas med konståkningen. Utebanan är just nu en lika stor pool här i Ljungby som i Växjö.

Bortsätt från att Lakers har betydligt fler aktiva kids som måste fajtas om istiderna.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav T48 » fre jan 12, 2007 11:10 am

Inte fler lag vad jag kan se. Vi har också 91-00 + 01 med skillnaden att 98-01 hos oss kallas Björnligan. Att det sedan skiljer sig i antalet på isen är en planeringsfråga vid träningarna. Isen är stor och det gäller att utnyttja varje kvm så att "stillaståendet" per spelare blir minimal. En sak som många inte tänker på är uppvärmningen. Där behöver man inte lägga på istiden utan den kan mycket väl ske innan ispasset i dessa åldrar för att spara tid om man nu bara har 50 min att tillgå per pass.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav Nille » fre jan 12, 2007 12:23 pm

Hur mycket konståkning har ni i Ljungby, har ni damlag?? U14 i Ljungby tror jag knappast tränar en gång i veckan. Det är den istid som de får i Växjö idag.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav T48 » fre jan 12, 2007 12:52 pm

Kod: Markera allt
När det gäller istider så är det väl ingen skillnad mer än att Lakers får tampas med konståkningen

Vet inte hur läskunnig du är. Hur sedan man prioriterar varje lag är ju upp till varje förening. Ibland är det så att den som skriker högst och jagar tider får dessa. Den situation som du beskriver är ju inget unikt för Lakers utan det är som jag skrev innan en prioriteringsfråga som görs av varje förening. Strävan att få mer istid är dock rätt men inte allt. Om allt hade berott på istid så skulle ju mindre föreningar som varken har starkt A-lag, stark juniorverksamhet eller konståkning ha väldigt bra förspännt för att få fram unika topplag på ungdomssida.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav Nille » fre jan 12, 2007 1:04 pm

Det har de ju också. Det finns gott om småklubbar som har bra ungdomslag framförallt om man ser till urvalet av spelare. De får problem när de blir äldre och en del slutar. Då får de inte ihop lag. När det sedan gäller J18 och J20 kan de små klubbarna aldrig hävda sig då talangerna försvinner iväg till Hockeygymnasium eller seriespel i större föreningar.

Det är ju inte föreningen som prioriterar istiden utan man blir ju tilldelad istid av kommunen. Sedan får man försöka dela upp den så gott det går. Men har man en begränsad pott att tillgå så är det klart att varje lags istid blir mindre.

Du har rätt att allt inte beror på istid men med en träning i veckan hjälper det inte om allt annat är optimalt, det är för lite istid för att få ihop något bra!
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Niles » fre jan 12, 2007 1:31 pm

T48 skrev:Inte fler lag vad jag kan se. Vi har också 91-00 + 01 med skillnaden att 98-01 hos oss kallas Björnligan. Att det sedan skiljer sig i antalet på isen är en planeringsfråga vid träningarna. Isen är stor och det gäller att utnyttja varje kvm så att "stillaståendet" per spelare blir minimal. En sak som många inte tänker på är uppvärmningen. Där behöver man inte lägga på istiden utan den kan mycket väl ske innan ispasset i dessa åldrar för att spara tid om man nu bara har 50 min att tillgå per pass.

Upplysningsvis har Växjö en av södra Sveriges största konståkningsklubbar som självklart skall ha sina istider. Lakers kan inte trolla fram mer istider hur gärna man än vill, skrika rätt ut hjälper inte heller. Dagarna nyttjas redan till bristningsgränsen. Finns bara en ansvarig, kommunen. Att jämföra istider i Ljungby med vår situation går inte.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav T48 » fre jan 12, 2007 1:48 pm

Vet att konståkningen för er del är ett dilemma men nu har man valt att prioritera J20, J18, U16 i hallen och då blir klart tiden knapp för de andra lagen. Även i Ljungby är behovet stort och det pågår ständiga diskussioner om tider. Det är ju tex bara något år sedan (till vilken nytta i år) som kommunen släppte lite (tror det är 2x3 timmar/v) på att Troja fick träna på uterinken. Innan dess var denna enbart avsedd för allmänheten.
Hur som helst Good luck med framtida tider och hallar. Vi hoppas på tak över utebanan inom kort.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav Niles » fre jan 12, 2007 1:56 pm

Räddningen från nuvarande situation är troligen Arenastaden om den blir verklighet, mycket tyder väl kanske på det. I så fall öppnas enorma möjligheter på alla plan. Mirakel innan dess tvivlar jag på.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 2:05 pm

Tror nog att det är som nån sagt innan att Yngwe helt enkelt tröttnat på Lakers ledning och därför går till Troja.

Taif är också väldigt bra på att locka till sig stora talanger, senast i raden är Oscar Holst som man tog från Ssk men som från början är från Ljungby. :D
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 2:07 pm

Nedomansky, vad var det som inte såg bra ut på uttagningen som Lakers hockeygym hade???
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Primeau » fre jan 12, 2007 2:40 pm

LasseMaja skrev:Tror nog att det är som nån sagt innan att Yngwe helt enkelt tröttnat på Lakers ledning och därför går till Troja.

Ha ha! Det skulle jag också tro om jag var från Tingsryd!
Erik anser nog inte att han fått chansen i år. Vilket ju stämmer, men detta beror kanske helt enkelt på att han inte platsar? Det krävs rätt mycket för att platsa i Allsvenskan, Yngwe anser jag har stagnerat i sin utveckling. Som någon sagt om Yngwe, tror faktiskt det var du Lasse-Maja, är han rätt glad i att bara åka runt och hakas. Nej, detta är INTE något jag kommit på här och nu bara för att Erik ev. skulle ha lämnat Växjö för Troja. Jag HAR faktiskt sett större talanger i Lakers j-lag de gånger jag sett dom denna vinter, om någon av dessa sedan når allsvensk nivå återstår att se. Får väl också tillägga att Yngwe kanske kommer bli lysande i Troja, detta hoppas jag verkligen!

F ö skulle jag också vilja ha en förklaring av Nedomansky vad det var som fel i samband med uttagningarna igår kväll.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » fre jan 12, 2007 3:19 pm

Om vi skippar frågan om istider för Växjö är per invånare inte den bästa komunen att bo i om man vill utnyttja ishall så tror jag att många ungdomar har för brottom. Man skall spela J18 när man är 15-16 och sedan är det J20 och så håller det på. Vi har haft flera spelare bara i Lakers som fått spela i 4:de linen och tyckt att det hämmar deras utveckling för att sedan dra vidare till klubb efter klubb utan att få kontinutet se Selander som ett exempel.

Kolla på Rosén, Persson eller varför inte Gäry, de är unga killar som härdat ut lite för att sedan blomma ut. Nu vet jag inget om Yngves anlednigar för ett klubbyte men hoppas att det finns lite tanke bakom det hela, Troja kan annars vara en mycket bra klubb för honom annars, att spela i Div1 är nog mer hans nivå inom den närmaste tidsramen.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav röd-vit » fre jan 12, 2007 4:02 pm

LasseMaja skrev:Tror nog att det är som nån sagt innan att Yngwe helt enkelt tröttnat på Lakers ledning och därför går till Troja.

Taif är också väldigt bra på att locka till sig stora talanger, senast i raden är Oscar Holst som man tog från Ssk men som från början är från Ljungby. :D

Oskar Holst trivdes inte i SSK darför valde han att flytta hem.Från början var det meningen att han skulle gå till Troja, men han fick inte det för rektorn på Sunnerboskolan.Då valde han att gå till TAIF för resten av säsongen.Nästa säsong spelar han i Troja igen! Oskar är en mkt stor talang som har en stor framtid. Så sent som förra året var en av trojas 3 !!! landslagsspelare för U-16..

Var det gäller Yngwe är det tänkt att han ska spela i j-20 laget och inte A-laget..Jag är väldigt förvånad att Yngwe gått hit.Personligen tycker jag inte att han är någon vidare bra spelare, men men det är åter ett bevis på att Växjö Lakers inte vet hur man ta hand om sina ungdomar på rätt sätt.....
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 4:41 pm

Vi får väl se till så att Oscar trivs så pass bra i Taif att han stannar även nästa säsong!! :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Primeau » fre jan 12, 2007 4:52 pm

röd-vit skrev:åter ett bevis på att Växjö Lakers inte vet hur man ta hand om sina ungdomar på rätt sätt.....

Men för fan! Platsar han inte så kan man ju inte låta han vara med bara för att han är från Växjö? Inte ens Gislaved ville ju ha honom med, då kan man ju förstå att det är en bit till att ta en plats i Lakers.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre jan 12, 2007 6:02 pm

Röd-vit, vad var Grans då?
Ett bevis på att ni inte kan ta hand om en legend inom länshockeyn?
Säger som Prim, han platsar fan inte ens i GSK, hur ska han då ta en plats i Lakers A-lag????????????????
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » fre jan 12, 2007 6:13 pm

Grans gick till Växjö enbart för pengarnas skull...Visst håller jag med om att Yngwe inte platsar i Lakers just nu, men om han Lakers hade haft en Jerry Andersson som sportchef hade han säkert spelat i lakers A-lag idag..Vad jag vill säga är att Växjö lakers inte just nu har någon person som vet hur man ta hand om ungdomar och utvecklar spelarna..Köp en ungdomsansvarig så är ni snart på TAIF:s och Trojas nivå om 8-10 år :lol: !!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 6:14 pm

Man kan väl knappast jämföra en junior med en Grans som ville varva ner i Lakers.

Som någon annan sa, att Thelins jobb hade kanske Yngwe klarat av precis lika bra.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » fre jan 12, 2007 6:25 pm

Det finns säkert en förklaring på detta och den förklaringen har väl de som är bäst insatta i det hela. Om det inte är alldeles för känsligt, så kan det vara på plats att komma ut med den, tycker jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 6:26 pm

Lasse-Maja hur många matcher har Du sett Thelin resp. Yngwe??
Klasskillnad.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Pebben » fre jan 12, 2007 7:34 pm

serra skrev:vad var Grans då?
Ett bevis på att ni inte kan ta hand om en legend inom länshockeyn?

Hur menar du då? Han lirade ju i Troja 16 säsonger, hans tröja hänger i taket med mera..

Hade han vantrivts i den rödvita tröjan hade nog lämnat tidigare o lirat högre upp !! Spel i Växjö gjorde han garanterat för att få en nytändning i slutet av sin karriär och han visade ju även i Växjö att han kunde leverera eller hur !
Användarvisningsbild
Pebben
Forumamatör

Inläggav Räven » fre jan 12, 2007 7:44 pm

Ja, Grans var otroligt bra, en enorm spelfördelare. En riktig favorit i mina ögon.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre jan 12, 2007 7:46 pm

Pebben, att spelare lämnar klubbar fram och tillbaka, därmed inte sagt att klubbarna inte tar han om dom.
Yngve ville trolligtvis spela i A-laget, men han platsar ju inte.
Var mest svar på röd-vit på hans påstående om att Lakers inte tar hand om sina spelare

Ang Grans så är det en av mina favorit spelare genom tiderna.
Lirare utan dess like i Kronobergs hockeyn...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 8:11 pm

Knappast troligt att han kommer få lira a-lagshockey i Troja heller.

Tycker att vi har en minst lika stor lirare som Grans i Pilut!!! :D Nu är han såklart på väg ner men när han var som bäst så tror jag tom att Grans hade svårt att hänga med i vändningarna. :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 8:19 pm

Bäste Röd-vit måste bara instämma med Serra här,Att vi fick
Grans var viktigt i detta läge ,sen om det var för pengar eller inte skiter jag i ,sån är idrotten idag .
Men vad jag menar med detta inlägg är att Grans var en spelare som visade ÄKTA takter för det lag han spelade för och jag gladdes också för han avslutade sin sista säsong för Troja.
Mot dem som bara söker lycka när De går till en annan klubb och tror att allt löser sig utan att visa resultat.(tror alla förstår vem jag menar ).
Lasse -Majas inlägg att han varvade ner tar jag precis för var det är ,det är väl i så fall 5 spelare från Lakers som varvar ner i Taif idag.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 8:30 pm

Varva ner brukar man göra när man nått en ålder en bit över 30, det är väl ingen av spelarna i dagens Taif hämtade från Lakers som är så gamla vad jag vet. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 8:47 pm

Men skillnaden var att Grans inte värvade ner, utan han visade för den klubb jag spelar är MIN klubb !!Och om man har en målsättning inom en klubb är vi ska UPPÅT så ser man till att få spelare som är med på detta och det var GRANS!!!
Absolut INGET ont om de spelare som varit i Lakers och gått ner i LÄGRE Div. Vi behövde dem i vår uppbyggnad och de ska all heder för var De gjorde för Lakers. De var våra hjältar då och VI glömmer Er aldrig ,men olika orsaker gör att kanske det är bättre att spela i en lägre Div.
Kommer aldrig att glömma när Taifklacken skanderade på läktaren "allsvenskan kommer att skratta åt ER"!!!
Vi har beviset ,de fick aldrig höra något skratt.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season