Spelare du vill ha till Lakers

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Spelare du vill ha till Lakers

Inläggav Malul » lör feb 24, 2007 3:14 pm

Återigen kan man börja drömma lite,här är ett axplock jag vill se i Lakersdressen;

Christoffer From-Björk från Almtuna,drömvärvning!Har testat på spel med DIF i elitserien redan och är född 1987.Anmärkningsvärt är hans +9 i plusminusstatistiken för Almtuna,resten av laget ligger nämligen på minus:) En back som kan producera,5+9 på 40 matcher

Linus Klasen och Dick Axelsson,Huddinge.Två drömvärvningar till som tillsammans spelade in 71(50+21) poäng för Huddinge.DIF verkar ha bägge så gott som klara

Andreas Lindahl och Erik Andersson,två backjättar från Björklöven.Enormt stabila både då det gäller +/- och poängskörd(27 resp 20 p) och unga,båda 24 år gamla.

Niklas Zetterström,Sundsvall.Poängkungen i S-vall kommer förhoppningsvis vilja utvecklas i en klubb som når längre än Sundsvall,här vore ju inte helt fel:) I en liknande tråd för två säsonger sedan hade jag redan med honom,dax att ta honom på allvar nu=)

Richard Hallgren,IKO.Ingen poängkung kanske men +18 i +/- är imponerande för 26-åringen.22 poäng på 38 matcher(12+10)

Patrick Hucko,NH.Jag tror kommentarer är överflödiga.+14.10+23 på 43 matcher.

Christian Sandberg,AIK.Ungt framtidslöfte som trots -3 skrapade ihop hela 14+13 på 43 matcher.4 månader yngre än Rosén.Nackdel att han kommer från en klubb som oxå dom har svårt att spelare lämnar för andra klubbar..

obs eftersom detta är spekulationer tar jag ingen som helst hänsyn till om killen i fråga har livstidskontrakt med sin klubb eller inte..=)
Senast redigerad av Malul fre mar 23, 2007 2:37 pm, redigerad totalt 1 gång.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör feb 24, 2007 3:36 pm

Tennisässet (;)) - jag har för stunden inte så många namn att komma med iom att säsongen icke är till ända, men ändock:

Knut-Henrik Spets - skulle vara ett kanonkompliment mellan Markusson och den kriminelle...Romö! En übergiftg sniper för en andra-/tredjefemma.

Patrik Hucko har jag flaggat för i flera säsonger. Hoppas att Evert får pennan ur röfven och signar honom - en riktig kanonback. Där får man sannerligen betalt retroaktivt för utbetalningen.

Jani "HULKEN" Honkanen - spelaren som kissar i motståndarens öga. Ta tillbaka honom så det blir lite jefvlaranamma i defensiven. FjollPufferiet håller inte i längden. Lir i finska andraligan är ju ett slag under bältet för mannen som käkar taggtråd och skiter betongsuggor!

Miikka Männikkö - mannen, myten, legenden. Bockar och bugar om han signar. Gör Växjö Lakers bra ifrån sig i playoff-/kvalserie - då ökar attraktionsvärdet, avsevärt.

Christian"MÄSTER" Jacobsson - ÖVERTALA hockeygurun alla redan nu. Ta en säsong i taget. Han är ovärderlig för allsvenska Växjö Lakers. Mäster kan sin kung-fu femton dagar i veckan. SIGNA! Att avsluta sin fantastiska sniperkarriär i elitserien med Växjö Lakers månne ju vara en gottepåse som heter duga - häng med på resan Mäster?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » fre mar 09, 2007 3:36 pm

taifs mattias persson skulle jag vilja ha hit oxå,han skulle lätt klara sig i allsvenskan.dessutom bättre han gör m¨ål för oss än emot oss i t ex Boforsdräkten..

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre mar 09, 2007 3:44 pm

Ifall inte BHC går upp kan vi även ta hit:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=687
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » fre mar 09, 2007 4:05 pm

Andreas Lindh från VIK är en mycket stabil defensiv back som jag mer än gärna skulle vilja se i Lakers nästa säsong. Han skulle även tillföra välbehövlig tuffhet i försvaret. Frågan är om han vill lämna VIK?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=248
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Lobo » fre mar 09, 2007 4:09 pm

2 kanske inte helt otänkbara spelare.
Jonas Liwing - DIF Har kontrakt men kom på ofot med dif under denna säsong. bra offensiv back.
David Nyström - Håller inte måttet för ES men i Allsvenskan duger han. gjorde en riktigt bra sista säsong i hammers.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav viktoriko » fre mar 09, 2007 4:54 pm

Liwing måste gå till IKO.. 8)

Om jag inte minns fel så var det nära att IK fick honom när han blev ratad av DIF denna säsongen..

spelare jag vill ha till Lakers.. hm..
Andreas Schultz, Stefan Eriksson och Max Kenig skulle inte sitta fel
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör

Inläggav Stoffe » fre mar 09, 2007 6:28 pm

viktoriko skrev:Liwing måste gå till IKO.. 8)

Om jag inte minns fel så var det nära att IK fick honom när han blev ratad av DIF denna säsongen..

spelare jag vill ha till Lakers.. hm..
Andreas Schultz, Stefan Eriksson och Max Kenig skulle inte sitta fel

Klart han inte vill gå till IKO!
Han vill väl någon gång vara med i ett positivt kval :twisted:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Primeau » fre mar 09, 2007 6:42 pm

Viktoriko, Stefan E gjorde sjukt många poäng för Väsby både föreg. säsong och nu när han återvände! Hur han lyckades producera 0p hos IKOpå 15 matcher är för mej en gåta. Eller ett bevis på att avståndet mellan AS och topp div.1 faktiskt är rätt stort...........Troja någon?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav viktoriko » fre mar 09, 2007 7:04 pm

jo.. vi småsatsar ju i år... Ser ingen anledning till att han skulle gå till Lakers, jag menar nästa år lär ju IK vara minst lika bra som er.. plus att han har spelat i IK förut och så har vi Dag Larsson.
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör

Inläggav viktoriko » fre mar 09, 2007 7:05 pm

priemau.. jag vet.. jag hade förhoppningar på honom.. men han misslyckades.. Därför blir jag tveksam varje gång IK värvar en div.1-spelare numer.. :?
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör

Inläggav Malul » sön mar 11, 2007 7:09 pm

suck,styrelsen skulle lyssnat på mig..nu ryktas zetterström till löven..plocka honom fort!!:)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön mar 11, 2007 9:04 pm

Har just nu sett matchen Leksand-Skellefteå .Bergenström skulle jag gärna vilja ha i Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » mån mar 12, 2007 1:54 am

Klasen tack.. och ja Alfax. Bergenström är mycket bra!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Zebbe » mån mar 12, 2007 9:29 am

rykten säger att Simon Skoog kommer att lira i Lakers dressen kommande säsong!
Fler som hört detta rykte?
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Primeau » mån mar 12, 2007 9:35 am

Får han det för Åland?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » mån mar 12, 2007 12:21 pm

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2615

Tror ni inte att detta borde vara en spelare för Lakers.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Beckis » mån mar 12, 2007 12:25 pm

Tja varför inte.. Har faktiskt ett riktigt bra skott.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Primeau » mån mar 12, 2007 12:31 pm

Här är en annan nybroit som Kempe INTE ville ha till Lakers, 35p för Veklings denna säsongen:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2536
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre mar 16, 2007 10:54 pm

Kategori: Tjeckisk spelare men orealistiskt som...

Den här killen lämnar Lukko i FM-liga: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7970. Kostar enligt Lukkos hemsida lika mycket som 3 ordinarie spelare i laget varför man inte kunde gå högre i sitt bud. Intressant att se vem som pungar ut stålarna...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre mar 16, 2007 11:00 pm

Zebbe skrev:rykten säger att Simon Skoog kommer att lira i Lakers dressen kommande säsong!
Fler som hört detta rykte?

Näe, Men jag kan ta död på de ryktet åt dig om du vill?

http://www.oik.se
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Varanen » lör mar 17, 2007 12:18 am

c70t5 skrev:Jani "HULKEN" Honkanen - spelaren som kissar i motståndarens öga. Ta tillbaka honom så det blir lite jefvlaranamma i defensiven. FjollPufferiet håller inte i längden. Lir i finska andraligan är ju ett slag under bältet för mannen som käkar taggtråd och skiter betongsuggor!

Måste säga att jag saknade Honkanens hängivna inställning till att stå upp för laget och lagkamraterna den gångna säsongen. Günther i all ära, men Hulken var skogstokig. Där kan vi snacka om att krypa in under pungskyddet. Han åt upp pungar i match efter match. Ta tillbaka! Och för alla er som tycker hans hockeymässiga kunskaper inte räcker till vill jag påminna om att hans +/- stats var näst bäst i laget 05/06. Jag säger det igen: Hellre en dålig spelare som vinner sitt byte än en bra som förlorar sitt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » lör mar 17, 2007 12:30 am

Honkanen var bra på att stå upp för laget, det är sant och han hade näst bästa +/-.

Men jag vill ändå inte ha tillbaka honom. Han tar alldeles för många 2:or. Det håller inte.
Dessutom med dagens hårdare bedömning för hakning skulle den kolumnen med 2:or bli ännu större.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör mar 17, 2007 12:37 am

Jag brukar inte vara obeslutsam vad det gäller spelarnas fortsatta spel i VLH, men när det gäller Honkanen velade jag. Så här skrev jag för nästan exakt ett år sedan:

Varanen skrev:Jag har förståelse för argumentet att han drar på sig för många utvisningar, säsrskilt då isolerade tvåor som inte beror på gruff. Men som med varje spelare måste man ställa det positiva mot det negariva och därefter ta ställning till en fortsättning.

Negativt:
- Drar på sig onödiga utvisningar.
- Är inte bra på uppspel.
- Kunde vara snabbare på grillorna.

Positivt:
- Bäste back i laget defensivt.
- Sköter sin roll klanderfritt.
- Kan det fysiska spelet.
- Står upp för laget i alla lägen, moralhöjare.

Min slutsats är att han behövs framöver. Det finns inte alltför många duktiga defensiva backar där ute. Varenda ung back drömmer om att bli en ny Paul Coffey, vilket givetvis hämmar deras utveckling. Varfär byta ut vår bäste defensiva back som dessutom har polisiära uppgifter. Jag tror den tid är förbi när vi skickade debutanterna till att försvara laget och där alla åkte iväg visslande när en hel femma stod och poundade vår målvakt. Vem minns inte Hadelövs kommentar i radion om den största skillnaden mellan att stå i ES och AS efter att han kommit till Lakers:

För en målvakt är det ingen större skillnad. Skotten kommer från liknande lägen. Den största skillnaden jag märkt är att utespelarna inte försvarar sin målvakt. :oops:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 17, 2007 11:33 am

Brad Defauw ?.
Vet ej hurvida han har kontrakt med löven nästa säsong eller inte men honom skulle jag inte tacka nej till.

Om vi inte värvar Defauw vill jag ha en stor liknande spelare som står framför kassen och stör otroligt mycket , för något sånt har vi inte sett i lakers på hela året.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Martin!!! » lör mar 17, 2007 1:00 pm

Martin!!!
Forumamatör

Inläggav Lakerdome » lör mar 17, 2007 1:10 pm

Johan Asplund - William Rahm

Bubblare:
Björn Bjurling
Magnus Åkerlund
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
David Holmqvist - Herman Hultgren
Jimmy Ahnelöv - Magnus Österby
Aki Heino - Christoffer Persson
Jeremias Augustin - Jonas Eriksson

Bubblare:
Jani Honkanen
Sen måste man väl även nämna Mattias Blomqvist som ett framtidsnamn. Han spelade väl i Lakers innan han gick till Taif om jag inte är helt felunderättad?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Justin Kelly - Daniel Olsson - Steve Saviano
Jimmie Kraft - Robert Rosén - Marcus Weinstock
Henrik Höglund - Martin Romö - Johan Markusson
Johan Thelin - Mattias Persson - Gustav Hjalmarsson

Bubblare:
Alexander Larsson
Erik Hjalmarsson
Simon Hjalmarsson
En ren brödraline med 3 st Hjalmarsson hade varit intressant. Men vem skulle isåfall axla centerrollen?

Drömvärvning:
Daniel Tkaczuk
Senast redigerad av Lakerdome lör mar 17, 2007 1:16 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Fredrik R » lör mar 17, 2007 1:16 pm

Lakerdome: Ja Mathias Blomqvist är från Växjö och spelade i Lakers tills han kom in på hockeygymnasiet i Tingsryd.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » lör mar 17, 2007 8:53 pm

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9565

Han täcker mycket av målet iallafall :lol:
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » sön mar 18, 2007 5:41 pm

En spelare som jag inte varit speciellt förtjust i innan men som i det allsvenska slutspelet imponerade stort på mig är Bräd Däfå. En tung offensiv kraft med ett überhårt skott. Kan han bara hålla en högre lägsta nivå så välkomnar jag honom till Växjö Lakers med öppna armar. I rätt omgivning så kan det bli succé. Däfå och Turbo-Stiig kamperandes ihop?

En annan gammal Lakersbekantning som jag förbannat gärna vill se i Lakersmundering igen är det finska rivjärnet som kryddar maten med arsenik och pissar det starkaste av de cyanid som finns. Jani 'HULKEN' Honkanen behöver ingen närmare presentation - det finska lejonet VET vad som krävs på isen. Spel i finska andradivisionen är ju ett hån mot spelaren som fick Wernblom att kissa på sig i Lakerdome. Mockasinlirare och handväskeförespråkare behöver icke göra sig besväret att vara på isen vid samma byte som Hulken - då gör det ont. Bidrar, enligt mig, enormt med pondus till sina lagkamrater. Ta hit honom!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » sön mar 18, 2007 6:20 pm

Brad skulle jag oxå gärna se i Lakers igen, tyckte han var bra när han var här senast och han har ju inte presterad sämre i Löven.

Hehe, jag vet inte direkt om Mr Wernblom kissade på sig när Jani ville boxas. De fighterna vann ju Wernblom rätt så solklart, Jani fick 2+2 hela tiden medans Wernblom endast fick 2. Sen gjorde han väl 3-4 mål när Hulken satt i fel bås :oops:
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » sön mar 18, 2007 6:52 pm

c70t5 skrev:En annan gammal Lakersbekantning som jag förbannat gärna vill se i Lakersmundering igen är det finska rivjärnet som kryddar maten med arsenik och pissar det starkaste av de cyanid som finns. Jani 'HULKEN' Honkanen behöver ingen närmare presentation - det finska lejonet VET vad som krävs på isen. Spel i finska andradivisionen är ju ett hån mot spelaren som fick Wernblom att kissa på sig i Lakerdome. Mockasinlirare och handväskeförespråkare behöver icke göra sig besväret att vara på isen vid samma byte som Hulken - då gör det ont. Bidrar, enligt mig, enormt med pondus till sina lagkamrater. Ta hit honom!

Det är ju inte alltid som jag håller med T5:an men i detta fall är vi 100% överens!!! Ta hit Honkanen nu!!!
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » sön mar 18, 2007 6:58 pm

Honkanen är en rejäl back som vet vad som gäller som aldrig fegar ur. En sådan back har vi saknat iår.

TA HIT HONOM Evertsson! :golfclap:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » sön mar 18, 2007 10:20 pm

Jag skäms. Något försvar till denna dundertabbe har jag inte. Den defensiva superklippan som jag har trånat efter i flera säsonger glömmer jag bara bort. Oförsvarbart. Hulken tog för mycket av min koncentration.

Spelaren som jag talar om är ju givetvis Patrik Hucko. Tåls att påpeka flera gånger. Detta är absolut inte någon orealistisk värvning för VLH. Hucko är en av de bästa backarna som jag har sett i Lakerdome. Detta kan ju inte under några som helsta omständigheter ha gått Evertsson obemärkt förbi. Patrik Hucko i Lakersmundering skulle betyda enormt mycket för de sportsliga framgångarna. Jag är övertygad om det. Ta hit honom!

(Honkanen & Hucko in i laget - snacka om en defensiv kvalitetshöjning)

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » sön mar 18, 2007 11:43 pm

Mkt intressanta spelare!

Pasi Tuominen - En mkt bra spelare som skulle passa lakers utmärkt, hyffsat med poäng på allsvensk nivå kanske?!

Johan Älgekrans - En kille som jag verkligen skulle vilja se i Lakers!

Niklas Johansson - Ung spelare som gör mkt points i Div. 1, håller han i allsvenskan?

Jiri Lala Jr - Liten kvick spelare med bra händer, mkt poäng, lite saviano typ?....

Fredrik Strid - Ung kille som har testat på Elitserien, ny tändning i lakers?

Andreas Nyberg - Har lyckats göra ganska mkt poäng på allsvensk nivå, frågan är om lakers är intresserade??

Tomas Olofsson - Kanske mest intressant; storlek och poäng, kan bli bra med Romö Markusson...

Kory Baker - Mkt duktig spelare med pucken, håller säkert i allsvenskan...

Andreas Paulsson - Håller ganska hög allsvensk klass....

Nikos Tselios - Stor och stark back, valdes i första rundan av Carolina...

Detta var några spelare som jag gillade, om dom redan har kontrakt vet jag inte....

// Alfie
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Silly Season