Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
viktoriko skrev:Liwing måste gå till IKO..
Om jag inte minns fel så var det nära att IK fick honom när han blev ratad av DIF denna säsongen..
spelare jag vill ha till Lakers.. hm..
Andreas Schultz, Stefan Eriksson och Max Kenig skulle inte sitta fel
Zebbe skrev:rykten säger att Simon Skoog kommer att lira i Lakers dressen kommande säsong!
Fler som hört detta rykte?
c70t5 skrev:Jani "HULKEN" Honkanen - spelaren som kissar i motståndarens öga. Ta tillbaka honom så det blir lite jefvlaranamma i defensiven. FjollPufferiet håller inte i längden. Lir i finska andraligan är ju ett slag under bältet för mannen som käkar taggtråd och skiter betongsuggor!
Varanen skrev:Jag har förståelse för argumentet att han drar på sig för många utvisningar, säsrskilt då isolerade tvåor som inte beror på gruff. Men som med varje spelare måste man ställa det positiva mot det negariva och därefter ta ställning till en fortsättning.
Negativt:
- Drar på sig onödiga utvisningar.
- Är inte bra på uppspel.
- Kunde vara snabbare på grillorna.
Positivt:
- Bäste back i laget defensivt.
- Sköter sin roll klanderfritt.
- Kan det fysiska spelet.
- Står upp för laget i alla lägen, moralhöjare.
Min slutsats är att han behövs framöver. Det finns inte alltför många duktiga defensiva backar där ute. Varenda ung back drömmer om att bli en ny Paul Coffey, vilket givetvis hämmar deras utveckling. Varfär byta ut vår bäste defensiva back som dessutom har polisiära uppgifter. Jag tror den tid är förbi när vi skickade debutanterna till att försvara laget och där alla åkte iväg visslande när en hel femma stod och poundade vår målvakt. Vem minns inte Hadelövs kommentar i radion om den största skillnaden mellan att stå i ES och AS efter att han kommit till Lakers:
För en målvakt är det ingen större skillnad. Skotten kommer från liknande lägen. Den största skillnaden jag märkt är att utespelarna inte försvarar sin målvakt.
c70t5 skrev:En annan gammal Lakersbekantning som jag förbannat gärna vill se i Lakersmundering igen är det finska rivjärnet som kryddar maten med arsenik och pissar det starkaste av de cyanid som finns. Jani 'HULKEN' Honkanen behöver ingen närmare presentation - det finska lejonet VET vad som krävs på isen. Spel i finska andradivisionen är ju ett hån mot spelaren som fick Wernblom att kissa på sig i Lakerdome. Mockasinlirare och handväskeförespråkare behöver icke göra sig besväret att vara på isen vid samma byte som Hulken - då gör det ont. Bidrar, enligt mig, enormt med pondus till sina lagkamrater. Ta hit honom!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster