BRA JOBBAT EVERTSSON!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

BRA JOBBAT EVERTSSON!

Inläggav H. Nygren » tor mar 22, 2007 9:17 pm

Dax för lite beröm!

Bra information av Evertsson via hemsidan. Tillräckligt mycket Silly Season-snack för att jag ska känna att Lakers är på G.
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav dolitle » tor mar 22, 2007 10:04 pm

Ja, mycket bra jobbat av både Henrik och Rickard.

Det är inte många(om nu någon) andra klubbar som servar sina supportrar med så här mycket information.

Tack, men ge oss mera, mera, mera :D
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor mar 22, 2007 10:11 pm

Har skrevit det i ett annat inlägg men instämmer faktiskt !? :) med föregående talare, rakryggade svar och mycket service, DÄR har Rögles styrelse nåt att ta efter...På läktaren spelar ni dock fortfarande i Conference League :)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Stoffe » tor mar 22, 2007 10:27 pm

Fan man satt som klistrad i typ 25 min och lyssnade :lol:
Nu vill jag ha nästa intervju! :roll:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav alfax » tor mar 22, 2007 11:13 pm

Hatapopcornssupportrar skrev:Har skrevit det i ett annat inlägg men instämmer faktiskt !? :) med föregående talare, rakryggade svar och mycket service, DÄR har Rögles styrelse nåt att ta efter...På läktaren spelar ni dock fortfarande i Conference League :)

Resultaten kommer vi att se i framtiden !!!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » fre mar 23, 2007 12:10 am

ruskigt bra intervju rickard!

men ja ville dessutom höra att vi hade klart med zetterberg,foppa o sudden,buuu!

:lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 23, 2007 3:29 am

Riktigt bra intervjuer, samma som förra året, dessa håller Hög klass.

Evertsson är tillräckligt stark att hantera våra ibland kritiska åsikter, Han gör en ganska hyfsad summering av spelare och säsong, ger Sig själv kritik för Kempegate och klubbens agerande i Scoutingen av Tränare.
Han säger Sig lära av misstagen, vackert så, Han pratar om Spelarbank/lista, hoppas att Evertsson/Lakers även har en sådan lista vad gäller tänkbara Tränare/Ledare, så det inte visar Sig att Janne.K med Ass Tränare är hastigt uppkomna alternativ.

Jag låter nu Kempegate vara och hoppas att Lakers har lärt Sig något av det som hänt, samt att Evertsson väljer att vara lika balanserad i ALLA lägen som han ger intryck av i intervjuerna.

Jag vill INTE tvingas hålla på en klubb som byter tränare som SkåneLagen

ps. sen tycker Jag att han bör hinna med att styra upp Målvaktsträningen också :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav buck » fre mar 30, 2007 11:08 am

Återigen intressanta intervjuer!
Lugnade iaf mitt sura hjärta för ett par dagar framöver! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav H. Nygren » lör mar 31, 2007 7:21 pm

Faan! Min mediaplayer fungerar inte :evil:
Är det någon vänlig själ som kan tänka sig att referera kortfattat? :wink:

Tack på förhand...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav H. Nygren » lör mar 31, 2007 10:45 pm

Faan!

Ingen som svarar...
Imorgon är jag på Kastrup och vet antaligen forfarande ingenting om vad Evertesson har sagt!

PLEASE!!! :roll:
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » fre apr 13, 2007 11:50 am

TRE Tränarsystem :roll: , Kärt Barn har många namn :? , man skulle kunna kalla det enbart Svammel.

Att Sportchefen är 3:e Tränare och finns i båset med ospecifierade uppgifter(som enligt tidigare uppgifter skulle tydliggöras :?: ) är inte vanligt(denne bör scouta Spelare, inte skola De egna, citat Evert "-Lakers är inget Komvux för Hockeyspelare" Man måste LITA på De som anställts för uppgiften).

Att använda fler personer i båset OK, men VEM skall nu vara Läktarcoach :ajaj: en 4:e person?

Att Jerry varit Sportchef och Ass Tränare i Troja har nog en aning med Ekonomi att göra, inte har väl Lakers så härsken Ekonomi så att stackars Sportchefen måste kliva ner i båset :wink:

Jag tycker att Sportchefen ska göra ett tillräckligt bra Scouting jobb på Tränarsidan så att Han tryggt kan släppa Laget och scouta på för framtiden samtidigt som han borde förbättra Målvaktsträningen i Lakers i stället för att tilldela Sig själv ospecifierade arbetsuppgifter.

Eller är det så enkelt att Evert tyckte att det var för Jobbigt att springa ner i omklädningsrummet under matcherna så han beslöt att vara där från början :ajabaja:

Mycket har varit positivt så här långt men inte detta.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav puff » fre apr 13, 2007 1:24 pm

Det kanske är just målvaktsträningen han skall ha hand om.
puff
Forumdemon

Inläggav saxon » fre apr 13, 2007 1:44 pm

hmmm Kanske är ajg som är puckad och inte lyssnade ordentligt...men vart sas det att alla tre skulle vara i båset?
Vad jag kunde höra så nämdes det bara att nytt var att Evertsson ska vara med i båset...

Men som sagt jag kanske var för trött när jag lyssnade så att jag missade end el viktig information.
Alla behöver vi lite kärlek sa Smurfen och log...:D
saxon
Forumamatör

Inläggav Niles » fre apr 13, 2007 2:21 pm

Alla ska troligen inte stå i båset, bara nedomansky som gissade igen.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 13, 2007 2:46 pm

Det finns inget konstigt med att ha ögon på läktaren. En självklarhet tycker jag. Dessutom gör det inget om fler analyserar motståndet och det egna laget. Det jag däremot tycker lät märkligt är att inte rollerna var klara, eller att de kanske är det men att de måste hemlighållas. En yrkeshemlighet? Är man rädda för ett attentat? RBK wipar bort killen som analyserar deras PP, eller vad? :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » fre apr 13, 2007 2:49 pm

Bany lagg kommer att kidnappa fler om info kommer ut,vi vill inte ha fler Jaques Batres!! 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre apr 13, 2007 11:11 pm

Jag hoppar inte jämfota när jag hör att en sportchef ska stå i båset, men jag avvaktar med kommentarer.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 13, 2007 11:19 pm

Varifrån får ni det till att Evertsson ska stå i båset? Jag trodde han skulle sitta på läktaren för att få med det perspektivet...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » fre apr 13, 2007 11:28 pm

Han säger ju själv, klart och tydligt, i den senast publicerade intervjun att han ska ta steget ner från läktarn och in i båset igen. Eller hörde jag så fel?! näee :roll:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 13, 2007 11:32 pm

Det missade jag. Men då tappar vi ju läktarperspektivet. Eller ska Hellgren ha den uppgiften? Jag tycker detta känns förvirrat, men det är nog bara jag som vanligt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre apr 13, 2007 11:45 pm

Jag måste börja med att erkänna, jag vet inte hur man bäst träna, cochar eller leder ett lag.

Sen måste jag även erkänna att jag vet inte hur en sportchef ska jobba. Ska han sitta framför dator, i telefon eller titta på andra hockeymatcher twentyfourseven ?

Jag hoppas och tror att de inblandade väljer att göra det som är bäst för Lakers. Men en debatt är ju aldrig fel.

Förresten :ok: till Rickard och Evertsson för intervjuerna.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 13, 2007 11:56 pm

Jag sållar mig också till de som inte kan ett skvatt om detta, men just därför ställer jag de dumma frågorna. Det räcker inte med att hänvisa till SSK och Troja för jag har ingen aning om hur de organiserat arbetet med a-laget.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön apr 15, 2007 11:57 pm

Intervjuerna håller snudd på Världsklass, MEN detta svamlande om VAD som ska göras och Hemlighetsmakeri inger inte förtroende helt enkelt.

Fler som deltar i analys och stöttning, Toppen, men det duger inte på denna nivån med VANA Hockeymänniskor som idkar försöksverksamhet med ett Allsvenskt Lag som har Kvalserien som Mål, Det är inte Kärnfysik vi pratar om, HUR man skapar fungerande Hockeylag är ingen okänd Vetenskap.

Hoppas Jag har fel, Evert gör bra saker men ibland sprider Sig känslan av Mormors lilla Kråka skulle...... å sen slank han ner i Diket 8O

En Sportchef ska Scouta Spelare och Tränare och styra upp den Sportsliga Verksamheten, INTE peta i DAGLIGA Detaljer/Matcher.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav H. Nygren » lör apr 21, 2007 11:06 pm

Sluta klaga på Evertsson!

Var var vi för 10 år sedan?
Var är vi i dag?

Evertsson bygger ett lag där han tar hänsyn till erfarehet, ålder och kompetens.

Den dagen Evertsson lämnar oss för att gå vidare i sin egen hockeykarriär kommer säkert många av dagens "Judas" att krypa fram och säga: "...oh, nej hur ska det nu gå? Evertsson har ju varit så viktig för föreningen!"

Var ödmjuk och tacksam för det som man nu håller på att bygga upp.

Om/när det INTE fungerar ska vi komma med kritik. Det är alldeles för många som kritiserar i förväg...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav H. Nygren » ons maj 02, 2007 9:19 pm

...är det bara jag som tycker att Evertsson än så länge är en av de bättre värvningarna som gjorts?

Våra backar är en SKÖN blanding av styrka, spelskicklighet, rutin (och skönhet) :wink:

Stabila anfallare som verkar ha "DET" :wink:

Toppar han nu deta med ett par sköna poängsprutor vinnar han
the Nygren trophy i alla fall!

TACK EVERTSSON!
H. Nygren
Forumamatör

skön kille...

Inläggav H. Nygren » tor feb 14, 2008 10:51 pm

...jag vidhåller att Evertsson gjort ett bra jobb! Alla gör misstag men sett över hela linjen tycker jag att man har fått ihop ett väl fungerande lag.

NU KÖR VI SÅ DET RYKER!!!
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav Kjellsson » tor feb 14, 2008 11:02 pm

Jag kan inte förstå alla som gnäller så in i h-vete på Evertsson hela tiden. Jag tycker han har satt ihop ett lag som ger jäkligt mycket hockey per krona.

Det räcker med att titta på tabellen, de lag som ligger före VLH har alla betydligt mycket högre spelarbudget än Lakers.

Signa Evert!!!!
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav H. Nygren » tor feb 14, 2008 11:10 pm

...japp! :lol:
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » fre feb 15, 2008 12:09 am

Med tanke på De sportsliga Resultaten och skulpteringen av Laget under säsong så är betyget mer än Godkänt.

Om Man sen varit del av Lakers ledning i Fyra säsonger så borde Man sannolikt haft ett Finger med i uppkomsten av Ryggsäcken :ajaj:

"Ibland sägs saker för att inte störa Gruppen inför svåra uppgifter"
( Gammalt IshallsOrdspråk )
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Komodoödlan » fre feb 15, 2008 12:34 am

Har man som Lakers legat vad jag tror sämst 6:a i tabellen tills nu, ja då talar jämnheten för sig självt. Styrkan i Lakers tycker jag ligger i att laget inte har haft några längre dippar mer än i "kalkon"-matcherna mot Hammarby och Huddinge. Därefter har de repat sig snabbt. Som "kompensation" har Lakers kunnat spela på en riktigt hög nivå mot topplagen och tagit poäng av dessa som i alla fall jag minst av allt hade förväntat mig.
Att dessutom bara ha spelat med bara en intakt kedja under säsongen är också starkt.
Målvakterna ska också ha kredd.
Komodoödlan

Inläggav Räven » fre feb 15, 2008 11:18 am

Jag håller med i det du skriver Komodoödlan, så jag tycker att det känns bra, att Lakers jobbar på en lösning där kontraktet med Evertsson förlängs, det skapar kontinuitet.

Sedan är det inte säkert att han är så stor del av ryggsäcken, det ansvaret bör väl ändå styrelsen ha. Styrelsen bör väl vara med och godkänna de olika kontrakten, eller får man vara tydligt med vad kostnaderna ska vara.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis feb 26, 2008 12:32 am

Var är Vår Sportchef :dontknow:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Komodoödlan » tis feb 26, 2008 1:39 am

Hurså? Han ligger nog och sover nu, ska du se. Eller så står han på pass och "jagar" nyförvärv :lol:
Komodoödlan

Inläggav Lillklonis » tis feb 26, 2008 2:13 am

eller så är han och spionerar på löven respektive västerås?kanske? :dontknow:
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav H. Nygren » fre mar 21, 2008 11:57 pm

...snart har det gått 1 år och jag är ff imponerad av Evert!
H. Nygren
Forumamatör

Nästa

Återgå till Silly Season