av Varanen » lör jul 21, 2007 8:54 pm
Semesterhälsningar från Amerika
Vi fick tag på den nya Tappara-anfallaren Steve Saviano hemma i USA där han förbereder flytten till Tammerfors om ett par veckor. Sommaren har han tillbringat i hemstaden Boston och han har haft fullt upp att göra.
- Mycket träning och ett par bröllop har gjort sommaren hektisk. Givetvis har jag haft lite tid för mitt golfande också, berättar Steve.
Den 25-åriga anfallaren skall påbörja sin fjärde säsong som proffs. De två första tillbringade han mellan ECHL och AHL i Nordamerika, Den tredje säsongen, alltså den förra, spelade han i Allsvenskan. Saviano vet att han nu kommer spela i den spelmässigt tuffaste ligan i karriären.
- Jag ser verkligen framemot att spela i Finland. Jag har hört mycket bra om SM-liiga och Tappara som organisation. Jag hoppas kunna hjälpa laget att bibehålla sin fina vinnartradition.
Steve Saviano har alltid varit en publikfavorit varhelst han spelat. Både på och utanför isen. Han vill skicka med en hälsning till alla Tappara-fans.
- Sommaren har varit rolig, men nu är det hög tid för hockey igen.
Vi återkommer med en längre intervju när han hunnit finna sig till rätta i stan, lärt känna sina lagkompisar och hunnit med några träningsmatcher.