Ny spelare klar!!!!! (Sebastian Lauritzen)

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ny spelare klar!!!!! (Sebastian Lauritzen)

Inläggav Fetisov » fre aug 10, 2007 3:56 pm

Sebastian Lauridsen från Linköping/Bofors klar som lån från Linköping.
Det kan bli riktigt bra.
Fetisov
Forumamatör

Inläggav Varanen » fre aug 10, 2007 4:04 pm

Vore en utmärkt lösning om den varade mer än 2 veckor. Jag gillar inte de här day-to-day och veckoinlåningarna. Vi har 4 egna centrar i truppen. Bättre att ge de alla matchträning istället för att hjälpa LHC matcha sina gubbar.

MEN det kan vara så att syftet med de två veckorna är att både spelaren och klubben får en möjlighet att känna av om man trivs ihop. I så fall ger jag tummen upp. Syftet är avgörande:

1. Hjälpa LHC med att matchträna deras spelare (Bra enbart för LHC).
2. En testperiod på två veckor för att sedan skriva kontrakt åtminstone fram till juluppehållet (Bra för alla tre parter).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » fre aug 10, 2007 4:13 pm

bofors gillar det nog inte på något sätt tror jag:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre aug 10, 2007 4:22 pm

Men FBK behöver ju Bofors som det heter, de kan nog få något lån därifrån. ;)

Sebastian Lauritzen är en excellent spelare så vad det gäller det har jag inga synpunkter. Därför skall det bli intressant att höra hur VLH beskriver saken.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » fre aug 10, 2007 4:28 pm

Jag trodde att Linköping hade värvat Lauritzen för att han skulle spela.?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Fredrik R » fre aug 10, 2007 4:29 pm

Detta är ett lån som verkligen heter duga, Lauritzen är vad jag kom ihåg en riktig poängkung på allsvensk nivå!!! :twisted:
Senast redigerad av Fredrik R fre aug 10, 2007 4:37 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » fre aug 10, 2007 4:34 pm

Var framgår det att han redan är värvad?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav norje » fre aug 10, 2007 4:35 pm

Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » fre aug 10, 2007 4:37 pm

Supporter skrev:Var framgår det att han redan är värvad?

Ok, lånad..
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre aug 10, 2007 4:39 pm

Låter som en riktigt konstig lösning, inte för Lauritzens skull som är en bra spelare utan för tiden..två veckor..
Har vi för lite spelare för att lira träningsmatcher eller vad handlar det om??
Senast redigerad av Niles fre aug 10, 2007 4:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre aug 10, 2007 4:39 pm

Källan är egentligen LHC:s hemsida. http://www.linkopinghc.com/

De flesta ES-lag, för att inte säga alla, värvar ihop mer gubbar än de kan matcha om alla håller sig friska. De har pengarna till det. Lauritzen värvades givetvis för att man tyckte han hade chans att kriga till sig en plats i laget.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre aug 10, 2007 4:42 pm

Niles skrev:Låter som en riktigt konstig lösning, inte för Lauritzens skull som är en bra spelare utan för tiden..två veckor..
Har vi för lite spelare för att lira träningsmatcher eller vad handlar det om??

Är inte de 2 veckorna en prövningstid för honom som kan förlängas om han "imponerar" på VLH?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » fre aug 10, 2007 4:48 pm

Inget ont om Lauritzen, en målgörare, helt klart. Men hade Evertsson verkligen velat haft amerikanskt kaliber så tycker jag han skulle ha haft reserver där också för att fylla upp luckan McHöft. Tiden har ju funnits mer än väl, men uppenbarligen var det bara han man ville ha, i så fall: "Tack och adjö till Amerika´t." Kan man tolka det så?
Senast redigerad av Supporter fre aug 10, 2007 4:52 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Mygel » fre aug 10, 2007 4:49 pm

På LHC's sportchef verkar det som killen är utlånad för att få match träning i Växjö och inget annat.

- Sebastian kommer få bra matchträning i Växjö, vilket också är syftet, säger LHC:s sportchef Johan Hemlin i ett meddelande.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Supporter » fre aug 10, 2007 4:53 pm

Vad innebär matchträning, konkret, om han inte får matchträning i Linköping på försäsongen?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » fre aug 10, 2007 4:57 pm

Fredrik R skrev:Är inte de 2 veckorna en prövningstid för honom som kan förlängas om han "imponerar" på VLH?

Det är just nu enbart en spekulation...önsketänkande (även av mig).

Det vi vet är det LHC har gått ut med. Deras sportchef säger:

- Sebastian kommer få bra matchträning i Växjö, vilket också är syftet, säger LHC:s sportchef Johan Hemlin.

Det kan vara så att någon av de tre parterna inte vet vad den vill varför den skandalösa tiden på 2 veckor. VLH lär inte ha några betänkligheter med tanke på den dokumenterade kapaciteten Lauritzen har på AS-nivå. Alltså är det antingen killen själv, eller så vill LHC avvakta någonting. Genom att gå med på den surrealistiskt korta utlåningsperioden får vi ändå en möjlighet att få hit honom...kanske. Eller så blir det så krasst att vi matchtränar en kille åt LHC, med resultatet att en av våra egna får sämre matchträning.

Det sista jag kan komma att tänka på är att McConvey är klar och VLH vill ha en spelare i hans position i avvaktan på att han är matchklar, men då förstår jag inte inlåningstiden.
Senast redigerad av Varanen fre aug 10, 2007 5:00 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » fre aug 10, 2007 4:57 pm

Jag tror inte att Evertsson/Karlssson " ställer upp " och låter Lauritzen spela träningsmatcher om inte huvudsyftet är att han skall spela i Lakers minst fram till juluppehållet.

Säkert en perfekt ekonomisk lösning om så blir fallet.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Zebbe » fre aug 10, 2007 4:58 pm

LHC sitter ju fet torsk med spelare, och eftersom Lauritzen inte verkar få spela med LHC i deras träningsmatcher så är chansen liten att han tar ngn ordinarie plats i deras trupp.
Dessa två veckors utlåning kan ju vara bra för att känna på trivselfaktorn mellan klubben VLH och spelaren.
Senast redigerad av Zebbe fre aug 10, 2007 5:00 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Supporter » fre aug 10, 2007 4:59 pm

Varanen skrev:
Fredrik R skrev:Är inte de 2 veckorna en prövningstid för honom som kan förlängas om han "imponerar" på VLH?

Det är just nu enbart en spekulation...önsketänkande (även av mig).

Det vi vet är det LHC har gått ut med. Deras sportchef säger:

- Sebastian kommer få bra matchträning i Växjö, vilket också är syftet, säger LHC:s sportchef Johan Hemlin.

Det kan vara så att någon av de tre parterna inte vet vad den vill varför den skandlösa tiden på 2 veckor. VLH lär inte ha några betänkligheter med tanke på den dokumenterade kapaciteten Lauritzen har på AS-nivå. Alltså är det antingen killen själv, eller så vill LHC avvakta någonting. Genom att gå med på den surrealistiskt korta utlåningsperioden får vi ändå en möjlighet att få hit honom...kanske. Eller så blir det så krasst att vi matchtränar en kille åt LHC, med resultatet att en av våra egna får sämre matchträning.

Det sista jag kan komma att tänka på är att McConvey är klar och VLH vill ha en spelare i hans position i avvaktan på att han är matchklar, men då förstår jag inte inlåningstiden.
Själva grejen att ersätta McConvey under tiden låter väl inte fel, men varför tar man inte upp en junior från de egna leden istället?
Senast redigerad av Supporter fre aug 10, 2007 5:05 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Razzel » fre aug 10, 2007 5:01 pm

I intervjun med Mangnusson på hemsidan så står det i slutet att Rosén och Carlsson vart borta, Skadade? Isåfall så bör de ju täcka upp.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Zebbe » fre aug 10, 2007 5:05 pm

Razzel skrev:I intervjun med Mangnusson på hemsidan så står det i slutet att Rosén och Carlsson vart borta, Skadade? Isåfall så bör de ju täcka upp.

De var med om en bilolycka i helgen, tydligen en kärring som dammade in i ett gäng bilar....
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Supporter » fre aug 10, 2007 5:08 pm

Kan man ana då, att om lånet blir förlängt över säsongen kommer han att ersätta McHöft?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Zebbe » fre aug 10, 2007 5:11 pm

helt ärligt så tar jag hellre Lauritzen än McHöft då jag vet vad man får ut av Lauritzen.
Han är i mitt tycke en riktigt jävla bra spelare som utan tvekan var Bofors bästa spelare förra året
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Varanen » fre aug 10, 2007 5:12 pm

Just nu har vi alldeles för lite att gå på. Vi har lånetiden och en mening från chief Hemlin.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre aug 10, 2007 5:17 pm

Jag som hade hoppats på McHöft, eller iaf en überkanadensare, som siste man in i Lakersarmén. Absolut inget ont om skridskovirtousen Lauritzen som besitter grym potential - men FUCK också. Och två veckor? Killen har ju inte ens visat upp sig för LHC än - skall han få göra det efter två veckor när dom ser att hans skada håller. Han bröt ju fotleden i början av året. Märkligt.

Dock så tycker jag att Evertsson kan hoppa ur garderoben och verkligen berätta det alla andra säger sig ha hört - McHöft är avskriven. Så att man iaf slipper hoppas. De uttalanden som han gör i tidningen är enligt flera väl insatta källor bara dimridåer. Varför man nu som sportchef anser sig behöva lägga ut sådana. Detta är aningen förvirrande - för inte kan det väl vara som så att VLH tänker nypa både Lauritzen OCH Mchöft? Då blir det julafton kan jag lova.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » fre aug 10, 2007 5:26 pm

Nu finns det lite info på VLHs hemsida
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » fre aug 10, 2007 5:27 pm

Det känns som om Evert och Lakers vill hålla många dörrar öppna och inte bränna några broar, känns klokt.

Men De kunde gott informera om hur Lakers ser på saken, eller går ALL tid åt till att bemanna Kioskerna :roll:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Linkankopia » fre aug 10, 2007 5:32 pm

SSK lånade ju Daniel Ljungkvist för några år sedan från Hv71 i några matcher (4 tror jag det var) och han gjorde hyfsat ifrån sej. Ja såpass hyfsat att han numera sedan 2 säsonger tillhör de stabila spelarna i dagens SSK.....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav Supporter » fre aug 10, 2007 7:30 pm

Jag kanske är helt ute och "pastejar" nu (bjuder på det i så fall), men om SSK varit ute efter Lauritzen´s underskrift så länge som LHC påstår begriper jag fortfarande inte varför han inte kan få "matchträning" hos sin nya arbetsgivare. Han har väl för sjutton värvats för att spela där.?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Manglaren » fre aug 10, 2007 8:37 pm

Det som förbryllar är precis som många har nämt innan tiden på utlåningen.
Jag kan tänka mig att det ligger till som så här att Lakers har en spelare på kroken McConvey eller någon annan likvärdig spelare.
Då man från Lakers sida inte är 100% på att allt kommer gå i lås väljer man att låna en spelare som man vet skulle tillföra truppen en hel del, vi snackar toppskitet av serien här.
Linköping å sin sida kan i dagsläget inte se att Lauritzen kommer ta en plats i laget därav lånar man gärna ut nämde spelare.

Om två veckor vet Evert om det blir klart med sitt tilltänkta förvärv om inte kommer han att vilja låna Lauritxen över hela sässen, vilket Linköping inte går med på utan sätter ett datum till 31 januari, för att då kolla över skadeläget i truppen och visar det sig att laget behöver breddas inför slutspelet får Lauritzen återvända till Linköping annars blir det Lakers hela sässen.

Allt detta är bara spekulationer kanske något förvirrade sådana men ja känner mig något förvirrad just nu med.

En sak är dock säker att skulle det visa sig att Lauritzen blir Lakers spelare hela sässen så är jag en av de jublande i första ledet.
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör

Inläggav Lobo » fre aug 10, 2007 10:08 pm

Självklart är tanken att Lauritzen kommer spela mer än 2 veckor man tar inte in någon för att bredda truppen endast under försäsongen. Denna värvningen innebär antagligen att Lakers spolat Darcy.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav #54 » fre aug 10, 2007 11:22 pm

Mycket intressant med Lauritzen i laget, kom ihåg säsongen 05/06 hans första säsong i Bofors när laget var med i toppen, har för mig att det var Lauritzen och Wessner, sjödell wiklander som skapade en fruktad kedja som då gjorde mycket i bofors. Kanske var lite svårare för honom förra säsongen, när laget gick sämre, men han är en god målgörare i rätt miljö.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Primeau » lör aug 11, 2007 8:33 pm

C70T5 skrev:Detta är aningen förvirrande - för inte kan det väl vara som så att VLH tänker nypa både Lauritzen OCH Mchöft? Då blir det julafton kan jag lova.

Jo du, det skulle smaka :lol:
Fast Talangscouten har överraskat förr, Lindhagen dök ju plötsligt upp ur tomma intet. Nu verkar den ynglingen vara rena fyndet så risken är stor att INGEN ytterligare spelare värvas. Jag tror tyvärr man spar kulorna till eventuell spelare med spetskompetens när det börjar dra ihop sig längre fram i vinter. Min erfarenhet av detta är mest skit, nästan alla värvningar innan säsong har motsvarat förväntningarna, med spelare värvade i samband med att transferfönster öppnats etc har det nästan alltid varit precis tvärtom :roll:
Det känns lite som man sänker förhoppningarna: Lindhagen + en till är man huxflux nöjd med. För bara några dagar sedan var ju detta en självklarhet. I alla fall i mitt akvarium.
Å andra sidan, vi börjar få hyffsat höga krav när vi tar värvningen/lånet av en kille som Sebastian Lauritzen med en....axelryckning.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör aug 11, 2007 9:18 pm

Lindhagen må vara ett kap men Jag skulle ändå inte satsa på en 1:a års senior på 74 kg att bära ett Allsvenskt lag till Kvalserien, spelar Linhagen regelbundet och gör 10 poäng denna säsongen så är det med beröm godkänt. Därför ser jag gärna att McConvey axlar STIG`s fallna mantel och blir en topp tio spelare i Serien.

VEM som ska väck och till Gislaved anar Ni säkert enligt Mig om Kvalitet och insats får råda, Lauritzen bör verkligen platsa i Lakers, risigast till att Hamna i Gislaved ligger Thelin och Hjalmarsson och Sebastian Magnusson, låt NU prestationen avgöra och inte ålder och annat tjafs.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Svartvadet » lör aug 11, 2007 11:13 pm

Basse är ju redan klar för GSK.... Frågan är vilken mer som får åka dit?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season