Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Niles skrev:Låter som en riktigt konstig lösning, inte för Lauritzens skull som är en bra spelare utan för tiden..två veckor..
Har vi för lite spelare för att lira träningsmatcher eller vad handlar det om??
Fredrik R skrev:Är inte de 2 veckorna en prövningstid för honom som kan förlängas om han "imponerar" på VLH?
Själva grejen att ersätta McConvey under tiden låter väl inte fel, men varför tar man inte upp en junior från de egna leden istället?Varanen skrev:Fredrik R skrev:Är inte de 2 veckorna en prövningstid för honom som kan förlängas om han "imponerar" på VLH?
Det är just nu enbart en spekulation...önsketänkande (även av mig).
Det vi vet är det LHC har gått ut med. Deras sportchef säger:
- Sebastian kommer få bra matchträning i Växjö, vilket också är syftet, säger LHC:s sportchef Johan Hemlin.
Det kan vara så att någon av de tre parterna inte vet vad den vill varför den skandlösa tiden på 2 veckor. VLH lär inte ha några betänkligheter med tanke på den dokumenterade kapaciteten Lauritzen har på AS-nivå. Alltså är det antingen killen själv, eller så vill LHC avvakta någonting. Genom att gå med på den surrealistiskt korta utlåningsperioden får vi ändå en möjlighet att få hit honom...kanske. Eller så blir det så krasst att vi matchtränar en kille åt LHC, med resultatet att en av våra egna får sämre matchträning.
Det sista jag kan komma att tänka på är att McConvey är klar och VLH vill ha en spelare i hans position i avvaktan på att han är matchklar, men då förstår jag inte inlåningstiden.
Razzel skrev:I intervjun med Mangnusson på hemsidan så står det i slutet att Rosén och Carlsson vart borta, Skadade? Isåfall så bör de ju täcka upp.
C70T5 skrev:Detta är aningen förvirrande - för inte kan det väl vara som så att VLH tänker nypa både Lauritzen OCH Mchöft? Då blir det julafton kan jag lova.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster