Forumkamrater!
Jag har just kallat till en presskonferens där jag kommer att tillkännage att jag med omedelbar verkan lämnar mitt uppdrag som coach för forumfemman. Detta beslut har jag tagit efter moget övervägande och det har successivt mognat fram under, ja......... den senaste kvarten typ. Jag vill med en gång klargöra att det ligger ingen som helst schism eller så bakom, utan jag har hela tiden känt spelarnas förtroende och också styrelsens även om det inte har uttalats officiellt. Mitt avhopp har heller inget att göra med turbulensen kring Primeau och Nedomansky. Ej heller har det förekommit påtryckningar från något av supporterlägren.
Orsaken är helt enkelt tidsbrist. När jag tog initiativet till detta lagbygge kunde jag inte föreställa mig vilken arbetsinsats som krävs. Att coacha ett lag på denna nivån
samtidigt med att spela i ett annat lag är en ohållbar situation. Tittar man lite framåt också så kan det ju faktiskt bli så att, även om det känns osannolikt, jag får möta mitt eget lag i ett kvalspel och det kan ju var och en inse att jag kan ju inte vara på isen i det ena laget och samtidigt stå i båset och leda det andra. Det faller på sin egen orimlighet.
Jag tycker då att det är en lämplig tidpunkt nu att lämna över stafettpinnen till någon annan. Jag känner också att jag inte har så mycket mer att bidra med. Jag är ändå ganska stolt över över vad vi tillsammans har lyckats åstadkomma på denna korta tid. Primeau har ju visat coachkvaliteer så jag förutsätter att han håller i tråden
i fortsättningen. Jag tror han kan accepteras av alla. Antagligen kommer jag att vara kvar i verksamheten även i fortsättningen, men i en mer undanskymd roll, stå i kiosken kanske. Så ett och annat inlägg får ni nog räkna med även framöver.
Jag hoppas ni respekterar detta mitt oåterkalleliga beslut. Lycka till i serien. Och kom ihåg vad Sally sa: Man kan aldrig bromsa sig ur en uppförsbacke.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.