Nya centern + två forwards ["Forum-femman"]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nya centern + två forwards ["Forum-femman"]

Inläggav InmeDes » mån sep 03, 2007 6:13 pm

Ifall det skulle bli kris med spelare och ekonomin är lite skral så finns det ju ett enormt sparkapital här på forumet. Jag har gjort en scoutning och i varje fall fått ihop en kedjeformation.

Center: Volvon

Humörspelare som varvar bländande prestationer med rejäla bottennapp. Den lägsta lägstanivån jag sett. Fysisk spelare som kan köra över vem som helst inklusive medspelare. Forcerar in puckarna i gröten framför mål. Säkerhetsrisk mot grön-vita lag då dessa satsar på att få honom ur balans. Kan bli hur bra som helst om han förmår tygla sitt humör.

Vänsterforward: Nedomansky

Gnällig retsticka och oerhört jobbig att möta. Gräver fram puckarna ur sarghörnen. Skapar många powerplay med sin spelstil. Kan dock vara en belastning för det egna laget genom sin negativa attityd.

Högerforward: Primeau

Oerhört kreativ och intelligent spelare. Finlirare och framspelare. Glimten i ögat och skapar bra stämning på banan. Kaptensämne?

Det finns kanske andra alternativ.
Själv är jag inte aktuell eftersom jag redan är konntrackterad.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav serra » mån sep 03, 2007 6:15 pm

ha ha ha :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån sep 03, 2007 6:34 pm

:ok:
Du glömde högerbacken EROK:
Ekonomiskt sinnad spelare som väger varje chans till framstöt på guldvåg, går aldrig att räkna bort. Snabb på skridskorna dvs vänder på en slant. Går dock ibland på (luftvärme)pumpen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » mån sep 03, 2007 6:36 pm

Bästa tråden på forumet!!!
:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav InmeDes » mån sep 03, 2007 7:34 pm

Har inte hunnit scouta backämnena ännu, men jag kan köpa Erok, Primeau.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Primeau » mån sep 03, 2007 7:35 pm

Glömde nämna: han delar ut en och annan dagsedel....
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån sep 03, 2007 8:27 pm

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Viste väl att man skulle ha råd att köpa in sig i laget en dag :eeeh:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » mån sep 03, 2007 9:36 pm

Själv får jag nog vara nöjd om man bara finge bli saftblandare..i den här tuffa konkurrensen.? 8O
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav out4speed » mån sep 03, 2007 10:02 pm

Fy fan villken klockren tråd , bästa på länge :-)
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav zorro » mån sep 03, 2007 10:24 pm

Camel måste va med powerplay LJUGER bort motståndarna :D :D
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 04, 2007 12:13 am

Oehört begåvad tråd och presentation HaHaHa skrattar fortfarande :lol:

Det ruskigaste är att Beskrivningen av Tjecken passar in På Thelin 8O

Håller med Zorro, Camelen blir vänsterback och blir Forumfemmans svar på Robocop "Den mest Hatade" :wink:

Denna femman blir inte att leka med, den har ALLT till och med STIGS Turbo genom VOLVON
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Snoken » tis sep 04, 2007 7:36 am

Underbar tråd. Snyggt jobbat :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav InmeDes » tis sep 04, 2007 5:42 pm

Camelen vänsterback. Nja, hmmmm, där är jag lite tveksam för min del. Har han verkligen visat tillräckligt? Visserligen har han gjort ett par bejublade inhopp på forumet men nu har han varit helt osynlig ett tag. Skadad? Rivig kille helt klart, men lite valpig fortfarande. Han är väl junior ännu? Är det verkligen vår (vår säger jag, jag är ju fan inte med) uppgift att utveckla och lotsa in juniorer? Vad säger du tjecken? Han mår nog bra av att växa till sig något år i Gislaved. Har dock inget alternativ att presentera för tillfället.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Primeau » tis sep 04, 2007 6:00 pm

Finns en uppenbar risk att kamelen pucklar på sina motståndare också....
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis sep 04, 2007 6:16 pm

Vi smlar in pengar å så köper vi en ny istället för kamelen :wink: .Finns ju risk att han lura sina medspelare med :oops:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 04, 2007 10:49 pm

Jag Lirar gärna med Camelen, Han behöver inte Dricka paus stup i ett, utan klarar LÅNGA byten, Camelen har också förmågan att rida ut Stormar 8) på ett lugnt sätt, så Min röst går på Camelen, dessutom är Han billig som Junior, det räcker med två par :wink: nya grillor och en Compositklubba så spelar han dubbla byten :P :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » tis sep 04, 2007 11:22 pm

Tycker vi skickar Neddo till Gislaved med en gång!!! ;)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 05, 2007 12:06 am

Å nej serra!, den går jag inte på, det är ungefär som att få en Judaskyss :(

The Mighty Mooses får klara sig utan Tjecken :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Forsmark » ons sep 05, 2007 12:07 am

Finns en uppenbar risk att kamelen pucklar på sina motståndare också...

LOL,Jag gråter av glädje. Tack !
Leifi Plomeros
Användarvisningsbild
Forsmark
Forumproffs

Inläggav Baloo » mån sep 10, 2007 10:21 am

Tycker er beskrivning av Camelen är helt Öken.Har sett han träna är en medioker spelare i sina bästa stunder.
Kan dock ta hit hans två Cannadicker..

Innan transferfönstret stänger tycker jag vi ska kolla in IKO:s "Slemklump" seg kille att ta sig förbi.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav InmeDes » mån sep 10, 2007 6:23 pm

Ja nu har det hänt det jag uttryckte en viss oro för i mitt inledningsinlägg. Som ni kanske har läst i Sebastian Magnusson-tråden har Primeau pga Nedomanskys stil valt att lämna forumet och därmed ställt sin plats i forumfemman till förfogande. Jag beklagar detta djupt. Det blir en klar försvagning av femman, en lucka som blir svår att fylla. Vi kan bara vädja till dig Primeau att ompröva ditt beslut och i varje fall fullfölja säsongen. Handlar det om pengar kanske Erok har något uppslag till aktion?

Trots allt tycker jag inte att vi kan peta Nedomansky pga detta. Han är oerhört nyttig med sin energiska spelstil. Envis som få! Kör upp och ner upp och ner på sin kant oförtrutet. Kanske är han lite stereotyp och lättläst, bryter sällan mönstret. Du kan väl överraska med en och annan dragning emellanåt, Nedomansky, och variera dig lite. Ta det som konstruktiv kritik i all välmening!

Vi får nog ändå räkna med att Primeau står fast vid sitt beslut och då har vi en forwardsplats ledig. Primeau föreslog själv Supportern i den tidigare nämnda tråden, men supportern låtsades ovetande om forumfemmans existens 8O trots att han i just denna tråd gjort ett inlägg där han baissat sina chanser att ta en plats. Jag tolkar detta som att han definitivt är aspirant på forwardsplatsen.

Supportern är ju utan tvekan en mycket initiativrik spelare med stor arbetskapacitet. Kanske tar han på sig en för stor roll ibland. Han är ju fan överallt. Frågan är om han har Primeaus spetskompetens.

Baloo föreslog att vi skulle uppvakta Slemklump från IKO innan transferfönstret stängs. Sjäv är jag av den uppfattningen att vi ska satsa på egna produkter i första hand och där tror jag att jag har Nedomansky med mig.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Primeau » tis sep 11, 2007 8:55 am

Des, då det finns risk att mörka krafter allt mer infiltrerar detta forum ser jag mej nödgad att bryta mitt löfte om sorti från detsamma. Dessutom, som du så riktigt påpekar, har jag ju ett konntrackt att fullfölja.
Ett par-tre dagars frånvaro från forumet kan ha varit tillräckligt för att jag ska ha mist min plats i forumkedjan och jag kommer kämpa frenetiskt för att återta både centerpositionen och kaptensbindeln. Dock, powerbreaket var nödvändigt och nu står jag här åter, snart fit for fight och med nyslipade armbågar.

InmeDes, du står inför större problem än du anar, av dina tre förstaval ser nu samtliga ut att ha problem:
Kedjans givne trash-talker, C70T5, verkar ha kidnappats av Gröna Brigaden eller annan underjordisk verksamhet. Vart har han tagit vägen? Kanske sitter han någonstans under läktaren och filar på ett svavelosande inlägg rörande Lakers försäsongsspel, och även om ingen människa med förkärlek för grönt saknar Volvon och hans bitska kommentarer gör faktiskt jag det.

Mitt förslag är att du på T5´s position istället kastar in retstickan Malul, mästare på kvicka oneliners och ett ständigt orosmoment för varje motståndare. Hans förkärlek för andra sporter bl a. tennis och fotboll vittnar om att du här har att göra med ett bollgeni, en riktig tekniker som likt C70T5 kan få en motståndare ur balans.

På min centerplats borde Varanen ha en given plats, denne strateg vars hockeykunnande vida överstiger alla andras på detta forum. Lär bli tränare på elitnivå den dag han lägger grillorna på hyllan. Som den sluge djungelödla han är vet vi ju sedan innan att han plötsligt och oväntat kan försvinna in under en sten, men nu börjar hans frånvaro från forumet verka oroväckande länge. Vet inte om det stämmer men rykten säger att han i somras lockades in i mörka delen av skogen av en hel busslast lergöksspelande ungar. Vi borde omedelbart sända ut en räddningspatrull på sträckan Växjö-Ängelholm, utan Varanen faller detta forum fritt.

Eftersom Nedomansky trakasserar och psykar sina medspelare får han tillsvidare smaka piskan i GSK. Hans lakershjärta är trots allt rött och kan han bara tygla sina känslor rörande Sportchef och Pungskyddsinspektör kan han nog ta tillbaka sin plats. Lite mindre tjat om juniorer skulle jag personligen inte ha något emot. På hans position skulle jag tillsvidare istället vilja se Buck - bra defensivt, oerhört nyttig när han rensar bort allt för närgångna motståndare men även bra offensivt, bra speed i kurvorna och en kondis som gör att han orkar flera heat på raken.

Lycka till Des, jag kommer tillbaka när jag lagt på mej ytterligare några kilon och fått lite tjockare hud.
Senast redigerad av Primeau tis sep 11, 2007 9:25 am, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » tis sep 11, 2007 9:06 am

InmeDes..jag gör gärna "skitgörat", du får gärna kalla mig spelande hockeyfanatiker..snackar otroligt mycket med domaren för att han ibland är så jävla dålig och orättvis i sina bedömningar. Men ok..jag lovar, ska inte vara så ego och ta mig friheter så ofta, inte heller "provocera" mina moståndare..kan även hålla med dig att jag kan göra en dribbling för mycket ibland och så blir det bara fel. :ajaj: Lovar tänka på att koncentrera mig på det jag är bra på istället, är iofs inskolad som back, men ska hålla min forwardsskant..om jag får den?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav alfax » tis sep 11, 2007 1:45 pm

Primeau:Ett härligt inlägg ,Varanen och Malul måste bara vara med .
Och lova ALDRIG mer lämna forumet Du om någon behövs här.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » tis sep 11, 2007 5:35 pm

Härligt att du tog ditt förnuft till fånga, Primeau. Det gläder mig också att du tar ditt ansvar som kapten och kollar eventuella förstärkningar. Du har en suverän förmåga att se kvaliteterna i olika spelare. Blivande coach definitivt. Det är helt klart intressanta namn du presenterar. Jag har själv haft ögonen på dom ett tag, men jag har ju inte följt deras utveckling så länge. Får sätta mig någon natt och tittar på nån dvd med gamla inlägg och bilda mig en egen uppfattning.

Är också lite oroad över Volvons tystnad. Sköter han sommarträningen på annat forum kanske, men han borde ju vara på plats vid detta laget. Han har kanske svårt att "tända till" på allvar numera och följer CJ, Åkesson och Pilut och "varvar" ner i Eagles (flåt Volvon!).

Att inte heller Kamelen har lämnat klartecken gjorde att det kändes lite krisigt ett tag. Så krisigt att jag i ett svagt ögonblick erbjöd mig själv en plats. Jag är nog billig att lösa eftersom jag har varit totalt osynlig på mitt egna forum. Men jag insåg snabbt att det inte skulle funka. Dels platsar jag ju egentligen inte och dels skulle det bli ett jävla liv på supportrarna och dels skulle Volvon aldrig tälla upp i samma lag som jag. Så det blir till att "harva" vidare i "Bondesliga"

Vi får ge Volvon och Kamelen respit till efter första omgången. Sedan stängs dörren eller fönstret eller vad det nu är.

Om vi räknar dom namn som är aktuella kan vi i dagsläget mönstra följande trupp.

Forwards:
Nedomansky
Volvon
Buck

Malul
Primeau
Varanen

Backar:
Erok
Kamelen
Supportern

Jag har då särat på Primeau och Nedomansky. Det går helt enkelt inte att ha dom två tillsammans i samma kedja. Vi har bara tre backar men eftersom Kamelen kör dubbla byten så funkar det.

Men halva laget återstår ju! Målvakt är det ju ingen som har tänkt på. Förslag någon?
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Primeau » tis sep 11, 2007 6:16 pm

Du har grym koll Des.
Nu är det ju du som är coach och den som bestämmer, men om jag som lagkapten skulle kunna få komma med ytterligare ett par förslag:
1. Jag hade jag gärna sett Serra i laget. Killen skulle med lätthet snacka omkull betydligt tyngre motståndare och hans feta skott skulle kunna bli mycket användbart i pp. Egentligen är det bara en sak som oroar, hans sydländska temperament KAN bli en belastning för laget - mången grek före honom har fallit då det börjat ouza hett om öronen. Fast precis som i fallet med dej Des och Volvon så lär du få svårt att spela Serra i samma line som Nedomansky.

2. Robbanfan känns som ett fullständigt självklart alternativ till Camel på backplats, tycker du inte det Des? Förbluffande lika spelstil dessa båda har!

Ju mer jag tänker på det....det finns en oerhörd potential i många spelare här inne. Som lagkapten kommer jag nu gå igenom ett antal namn, alla heta kandidater till en plats i laget. Givetvis har coachen sista ordet. En sak är helt säker: tar du med Tche i laget kan du räkna med att få vända hem till byn med popcorn uppkörda där du inte vill ha dom, Troja-killen bannlyste sig själv från laget när han önskade Lakers en skadefylld säsong. Ett lågvattenmärke på dettas forum om du frågar din lagkapten.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis sep 11, 2007 6:31 pm

serra i mål skulle sitta fin.Med hans humör finns det inte en jävel som vill närma sig målet :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 11, 2007 11:01 pm

Måste inleda med att skriva att denna tråden är Underbart härlig att läsa, :ok: upp till alla som bidrar.

Tackar dessutom InMeDes för fortsatt förtroende, och hoppas att Volvon levererar fler smörpass än Primeau, så att Jag får använda Min specialitet "Handledare" i krysset, vilka Brukar borra sig in i Kryssen med Millimeterprecision.

Mitt förslag till Målvakt är lika självklart som lysande, dvs. ALLAs Vår BIZON(Trygg/Stabil/Rensar själv framför kassen)

serra tar också en plats som Back, Han lär gnida in både klubba och Handskar med Vitlök innan Match, så motståndarna slickar sargen i vår Zon.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Supporter » ons sep 12, 2007 10:00 am

Ahaa..får jag bli backklippa??? :D :wink:
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 12, 2007 1:20 pm

Förlåt :oops: , BAKOM kassen ska det vara :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » ons sep 12, 2007 1:37 pm

Vaknade nyss. Det blev en lång natt med massvis av svart kaffe där jag scoutat SAMTLIGA forumspelare. För att begränsa urvalet gick jag på Des och Nedmanskys linje dvs har enbart kikat på egna produkter:

Räven - forumets mest rutinerade spelare med över 7000 inlägg är självskriven i laget. Kan bita ifrån rejält ifall det behövs. Vad som ligger honom, och oss, i fatet är att han sticker svansen mellan benen när motståndarna laddar stora bössan. Men som sagt, med sin oerhörda rutin är han bra att ombytt och redo för inhopp. Ifall vi är på väg att få på pälsen vill säga.

Dolitle - oumbärlig de gånger vi möter AIK eftersom hans förmåga att tala med djur borde kunna rädda oss från allt otalt med apberget framöver. Kan även agera tolk vid möten mot Rögle.

Det finns många fler klasspelare t ex. Medgångssupportern, Tullverket, Alfax, Per_Växjö m fl. som jag hoppas att få återkomma till. Des, kanske skulle du satsa på ett klassiskt överraskningsmoment dvs ta ut en kedja med helt oskrivna kort. Efter att ha scoutat listan på tänkbara kandidater och vägt för- och nackdelar mot varandra skulle jag vilja be dej kika närmare på följande spelare, bortsett från den sistnämnde troligtvis egna produkter allesammans:

Ringaren i Lakerdome - två inlägg sedan reggen i mars 2004. Men hans(?) senaste inlägg är från 2007 så man måste ändå påstå att formkurvan pekar spikrakt uppåt. Ett klockrent namn, forumets skönaste.

Singelbruden87 - mest för att jag vill veta om hon fortfarande är singel eller inte. Alltså, jag har inga egna baktankar med värvningen på något sätt, som lagkapten vill man självfallet måna om de sina och det hade glatt mej oerhört om hon till slut fick fatt på en partner.

Miss Leja - ytterligare en kvinna får man antaga. Registrerade sej en gång för länge sedan...och har skrivit 0 inlägg. Vad ville hon? Vem är hon? Helt klart en lirare som omgärdas av viss Bany Lagg-mystik.

Linkankopia - En glad SSK-skit vars trevliga sätt får alla att kapitulera. Även motståndarsidan.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » ons sep 12, 2007 1:43 pm

Forumkamrater!

Jag har just kallat till en presskonferens där jag kommer att tillkännage att jag med omedelbar verkan lämnar mitt uppdrag som coach för forumfemman. Detta beslut har jag tagit efter moget övervägande och det har successivt mognat fram under, ja......... den senaste kvarten typ. Jag vill med en gång klargöra att det ligger ingen som helst schism eller så bakom, utan jag har hela tiden känt spelarnas förtroende och också styrelsens även om det inte har uttalats officiellt. Mitt avhopp har heller inget att göra med turbulensen kring Primeau och Nedomansky. Ej heller har det förekommit påtryckningar från något av supporterlägren.

Orsaken är helt enkelt tidsbrist. När jag tog initiativet till detta lagbygge kunde jag inte föreställa mig vilken arbetsinsats som krävs. Att coacha ett lag på denna nivån :roll: samtidigt med att spela i ett annat lag är en ohållbar situation. Tittar man lite framåt också så kan det ju faktiskt bli så att, även om det känns osannolikt, jag får möta mitt eget lag i ett kvalspel och det kan ju var och en inse att jag kan ju inte vara på isen i det ena laget och samtidigt stå i båset och leda det andra. Det faller på sin egen orimlighet.

Jag tycker då att det är en lämplig tidpunkt nu att lämna över stafettpinnen till någon annan. Jag känner också att jag inte har så mycket mer att bidra med. Jag är ändå ganska stolt över över vad vi tillsammans har lyckats åstadkomma på denna korta tid. Primeau har ju visat coachkvaliteer så jag förutsätter att han håller i tråden :wink: i fortsättningen. Jag tror han kan accepteras av alla. Antagligen kommer jag att vara kvar i verksamheten även i fortsättningen, men i en mer undanskymd roll, stå i kiosken kanske. Så ett och annat inlägg får ni nog räkna med även framöver.

Jag hoppas ni respekterar detta mitt oåterkalleliga beslut. Lycka till i serien. Och kom ihåg vad Sally sa: Man kan aldrig bromsa sig ur en uppförsbacke.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav alfax » ons sep 12, 2007 2:05 pm

Bäste ImmeDes det är väl inte så illa att Du fått några äppelträd nerhuggna i din trädgård eftersom Du lämnar så plötsligt? :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » ons sep 12, 2007 2:12 pm

Helvete! Fasen vad jag skulle ha lidit med InmeDes ifall han hade äppelträd nu. :cry: Som sagt, påminner alla härinne på forumet att vara extra uppmärksamma om vad man säger och gör härinne. Inte vill man gå miste om hemmagjord äppelpaj med vaniljsås 8O
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 12, 2007 5:47 pm

Fan också !, - nu Evert varit framme IGEN :twisted:

Trots Dina 70-talsträningar och raspiga Videofilmer på Betamax så kommer Du att bli saknad. Du har betytt mycket för Min utveckling när Jag försöker Blanda in lite Kultur i Popcornen. :wink:

Reconsider, som De säger på andra sidan pölen.

Med den Talang Forumlaget besitter så räcker det med ett Månadsbrev från Dig för att hålla Fortet. :idea:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Nästa

Återgå till Silly Season