Försnack om Lakers Silly season inför 08/09

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Försnack om Lakers Silly season inför 08/09

Inläggav Komodoödlan » mån nov 12, 2007 12:21 am

Tänkte fråga er hur ni ser på laget hittills i år? Kanske är det lite för tidigt att analysera, men jag kunde inte låta bli att ställa frågan. Saknas det något? Vad behöver vi till nästa säsong? Målsättningen kommer väl inte sänkas i varje fall inför 07/08.

Mina frågetecken?:

Jag tycker att man ska behålla utvecklingsbara Viktor Fasth och byter ut ojämna Toumo mot en annan. Toumo har under en tid inte varit mer märkvärdig än någon annan målvakt.

Kommer Thelin få fortsatt nytt kontrakt? Gissar att jag inte tror det. Jag hoppas att man ersätter denne med en annan spelare. "Grovjobbare" ska vi i alla fall ha.

Vad tror vi om Thoresens vara eller icke vara i Lakers? Allvarligt talat, jag väntade mig att man skulle få ut mycket mer av norrmannen, även så här långt.

Vill vi verkligen peta någon av de övriga forwards vi redan har?? Några som Carlsson/Lindhagen är ju fortfarande unga och utvecklingsbara.
Hjalmarsson har vuxit lite till i sitt spel i år. Och med hans fysiska spelstil är han "guld" värd för Lakers!

Tycker ni att vi ska behålla Augustin och R-T? Håller de för ett upptåg mot ES? Det är ju DIT vi ska!
Kom ihåg, att det bara är Heino, Andersson och Helmersson som tillför något "nämnvärt" offensivt på backsidan.
Rutinerade radarparet Romö/Markusson vill vi väl fortsätta att bygga laget på.?

Marsh kan för mig få en till säsong på sig att visa att han är en målskytt. Nu kom han in lite sent i laget och låg efter i träningen.
Vill även ha en amerikan till, en utpräglad målskytt i laget. Saviano kanske återvänder.?

Jag kan tänka mig att man behåller samma lag som i år, och istället lägger pengarna på en riktigt bra målvakt och ett par rejäla backar av elitserieklass. Vi släpper in lite för mycket mål för att jag kan känna mig nöjd.
Jag vill att man börjar bakifrån för att bygga upp laget efter hand tills man är mogna för eventuellt ES 2011.
Komodoödlan

Inläggav calle73 » mån nov 12, 2007 10:16 am

Det är väl lite tidigt för det här, men...

Toumo är upp och ner, han kan göra de där riktigt sanslösa räddningarna, men ibland släpper han in riktigt enkla skott.
Fortsätter Fasth att imponera ska han bli förstamålis nästa år!

Thelin, Romö och Markusson har väl kontrakt även nästa säsong? Thelin gör sitt jobb och det finns ingen anledning att bryta kontraktet.

Thoresson blir bättre och bättre, så han bör få chansen även nästa säsong!
Evertson! Signa Hjalmarsson, Rosén, Carlsson, Helmersson, Weinstock och Persson för ytterliggare ett par år!!
Heino ska också ha nytt kontrakt! Marsh är ju en av de dyraste spelarna så han måste imponera mer innan han får nytt kontrakt.
Augustin och Beachhouse ska man också satsa vidare på!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » mån nov 12, 2007 10:36 am

Jag tycker det är för tidigt att börja denna diskussionen redan nu men min åsikt är att man ska försöka behålla så stora dela av truppen som möjligt och sedan krydda med ren spetskompetens inför nästa säsong. Jag hoppas verkligen att det inte blir halva laget nytt igen.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån nov 12, 2007 12:29 pm

Thelin skrev iår på ett 2års kontrakt.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån nov 12, 2007 2:20 pm

För det fösta är väl rubriken fel 07/08 är den säsong vi spelar Nu och att börja att snacka om 08/09 när EN TREDJEDEL är spelad av denna säsong :?: :?: :?:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » mån nov 12, 2007 3:27 pm

Har ändrat rubriken nu Alfax.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » mån nov 12, 2007 3:40 pm

Tidigare fanns det möjlighet på Lakers hemsida att se hur långa kontrakt som var och en hade.

Minns jag inte fel så är det Thelin och Fimpen som har kontrakt även över nästa säsong. Kanske även Markusson.

Nån som vet?

Hade inte varit fel att signa så många som möjligt av de man vill behålla i ett tidigt skede.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav serra » mån nov 12, 2007 3:44 pm

Markusson har 1+1
Fimpen 3 år
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån nov 12, 2007 4:06 pm

Själv vill jag inte ge mig in i en diskussion om nästa säsongs trupp i det här skedet. Men självklart måste VLH kontinuerligt jobba med både det kortsiktiga och långsiktiga. Vore helt rätt att redan under säsongen som går signera en del för en längre period. Ger signaler både internt och externt. Tyvärr tror jag att agenterna ger sina klienter rådet att inte skriva på längre kontrakt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån nov 12, 2007 5:23 pm

Varför börja snacka om detta nu ödlan?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån nov 12, 2007 6:49 pm

Varför inte? Tråden är öppen och vem som helst får tycka om det nu eller senare. Finns säkert supportrar redan nu som kan "se" saker, som har åsikter om laget när vi spelat första tredjedelen.
Är tråden fullständigt idiotisk, så hade väl någon tagit bort den för längesen.
Komodoödlan

Inläggav Viktor666 » tis nov 13, 2007 8:27 am

Tyvärr, är det inte så enkelt.
Hade vi fått ta bort allt vi tycker var idiotiskt hade det varit ett väldigt tyst forum. :wink:

//Viktor
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Komodoödlan » ons nov 14, 2007 11:25 am

Sluta klaga då! (Menar inte dig Viktor)
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » tis nov 20, 2007 10:41 am

Jag saknar den satsning man gjorde med Podein för några år sedan, som lyfte hela laget, men som även drog "1000" fler åskådare. Nu känns det som att det bara var en engångsgrej.
Jag tycker att Lakers till nästa säsong ska lägga sina värvarpengar på en ny målvakt (behålla Fasth), två stabila elit-backar + en NHL-transatlant med "näsa" för mål med hjälp av sponsorerna som nu blivit betydligt fler. Det räcker tycker jag!
Jag tror att många med mig är trötta på de enormt stora spelaromsättningarna vi genomgått de senaste säsongerna. Det bidrar bara med att man får börja om på "Ruta 1" igen. Jag tror att ett lag behöver några säsonger på sig att spela in sig, men då måste vi få spelarna att stanna och ge dessa förtroende.

Bygg långsiktigt upp ett lag från målvakt-back- till forwards, och fyll på lite mer kompetens för varje säsong istället för att byta ut halva laget!
Komodoödlan

Inläggav MHC » tis nov 20, 2007 1:13 pm

Jag går allt mindre in och kollar vad som skrivs, och detta tar priset.

Oseriöst och väldigt onödigt, kommentar känns överflödig.
MHC
Forumamatör

Inläggav Viktor666 » tis nov 20, 2007 1:22 pm

Komodoödlan skrev:Jag tycker att Lakers till nästa säsong ska lägga sina värvarpengar på en ny målvakt (behålla Fasth), två stabila elit-backar + en NHL-transatlant med "näsa" för mål med hjälp av sponsorerna som nu blivit betydligt fler. Det räcker tycker jag!

En sak i taget, kanske?

http://www.lakerslakejer.com/forum/view ... hp?t=12701
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Komodoödlan » tis nov 20, 2007 1:23 pm

MHC! Ditt inlägg var däremot onödigt. :321:
För mig är det inte oseriöst. Men utifrån din hjärna så skulle jag uppenbarligen vara oseriös.?? Hallå där!
Jag säger inte att det jag skriver här är rätt metod.
Räkna all de inlägg på det här Forumet som är seriösa, så kan du säkert räkna dom på bara dina fingrar.
Senast redigerad av Komodoödlan tis nov 20, 2007 1:39 pm, redigerad totalt 4 gånger.
Komodoödlan

Inläggav Hjälmtvång » tis nov 20, 2007 1:24 pm

Komodoödlan skrev:Bygg långsiktigt upp ett lag från målvakt-back- till forwards, och fyll på lite mer kompetens för varje säsong istället för att byta ut halva laget!

Fyll på kompetens men värva inte? Värva backar men se till att dom som spelar i Lakers stannar? Behåll målisen för han är så bra men värva en toppmålvakt?
Håller helt med MHC, av alla märkliga inlägg som skrivits är detta ett av dom konstigaste :roll:
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » tis nov 20, 2007 1:27 pm

Kan ni inte läsa?

Ska vi ha en målvakt som blandar topp prestationer med ordentliga plattmatcher till 2011? (Toumo)

Supporterspelaren, javisst!
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » tis nov 20, 2007 1:30 pm

Hjälmtvång skrev:
Komodoödlan skrev:Bygg långsiktigt upp ett lag från målvakt-back- till forwards, och fyll på lite mer kompetens för varje säsong istället för att byta ut halva laget!

Fyll på kompetens men värva inte? Värva backar men se till att dom som spelar i Lakers stannar? Behåll målisen för han är så bra men värva en toppmålvakt?
Håller helt med MHC, av alla märkliga inlägg som skrivits är detta ett av dom konstigaste :roll:
Vad definierar du som Konstigt, i det jag försöker säga, och det jag försöker få andra att förstå? Här får man i stort sätt skriva vad man vill, men är ni kritiska, skriv då hur ni vill ha det om jag nu har så fel!
Komodoödlan

Inläggav Hjälmtvång » tis nov 20, 2007 3:39 pm

Rubrik på tråden: Försnack om Växjö Lakers Silly season inför 07/08
Rätt mycket om & men & kanske där om man säger så :lol:
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör

Inläggav Varanen » tis jan 22, 2008 6:03 pm

Och hux flux blev min gamle käpphäst "hockey per krona" åter ett uttryck på allas läppar. :wink: :(

Det jag vill att VLH tänker på inför kommande lagbyggen är:

- Ge er inte in i någon budgivning. Bestäm redan innan vad varje spelare får kosta. Hoppa av när den gränsen är nådd. Oavsett vad och hur nära ett kontrakt det är. RBK har ett rykte om sig att vara snå...hhhmm...ekonomiska och tjuriga i enlighet med med denna linje.

- Sänk ambitionen att kunna hålla fyra femmor som håller god AS-nivå. Leder till en icke önskvärd belastning på färre spelare vilket antagligen leder till tröttare nyckelspelare i säsongsavslutningen. Men så får det vara. Skapa en ren checkingline som är checkingspelare, alltså inte bara unga talangfulla spelare med en helt annan spelstil.

- Kan vi satsa någonstans överhuvudtaget skall det göras på målvaktssidan. Oavsett vilka andra möjligheter som presenterar sig (och möjligheter dyker alltid upp under silly).

- När målvaktssidan är säkrad skall vi se över om det är möjligt att bibehålla EN kedja som kan vinna sina byten. Detta följer traditionen som de ekonomiskt svagare lagen i NHL har nämligen en slagkraftig kedja och sedan bara hoppas att de andra kan hålla nollan (Så har exempelvis Huddinge haft med Axelsson & Klasen, Mörrum med Thoresen Bergenström osv). Självklart blir vi oerhört sårbara för skador på den kedjan och den kommer vara helt slut när säsongen är över. Men förhoppningsvis är vi då klara för fortsatt spel i AS.

När ekonomin är konsoliderad kan vi åter öka standarden på truppen som helhet. Antagligen skriker vi om två år efter en ny etablerad back. Heino och Perminator kanske inte var så pjåkiga trots allt. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 22, 2008 7:46 pm

Lakers Trupp 08/09 The (Inside) The Hink Way :wink: eller The Hänga kvar Trupp going HomeMade 8)

Viktor Fasth
Alexander Lindbergh

1:A

Niklas Andersson
Per Helmersson

Le Fimp
Peter Ström
Johan Markusson

2:A

Jeremias Augustin
Aki Heino

Patrik Carlsson
Von Rosen
Mattias Persson

3:E
Emil Rantatalo
Christoffer Persson

Marcus Weinstock
Chris Nybeck
Anton Sjöberg

4:E

Martin Åkesson
Andreas Holmkvist

Ronny Hansson
Erik Lindhagen
Basse Magnusson
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Stoffe » tis jan 22, 2008 8:32 pm

Du överdriver inte ! Vart har du gjort av t.ex. Hjalmarsson, Holmqvist? OCH VILL DU HA BORT ROMÖ?
Nä skärpning där i spannen
Och tyvärr ska du nog inte räkna med Ström 1 år till
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav friberg » tis jan 22, 2008 8:39 pm

ang. Ström ssåär det kankse inte omöjligt att vikan få behålla honom 1 år till me tanke på den rollen han har å att han börjar bli äldre men visst han kanske söker sig ifrån lakers el får ett bra erbjudande från nåt annat lag men man får ju hoppas han stannar här.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Smillan » tis jan 22, 2008 8:48 pm

Intressant lag där Neddo! Med din uppställning kommer vi nog sist! Lindhagen som fjärdecenter!? Sen om man ska satsa på unga spelare som du vill finns det ju betydligt bättre alternativ i både J-20superelit och i DIV.1 än Magnusson, Hansson och Sjöberg och allt vad dom heter! Och vad har Chris Nybeck presterat i år? Nä Neddo du har nog den där spannen utan hål som primman sålde ¨på sin blogg!
Smillan
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 22, 2008 9:01 pm

Mja, Lindhagen lovande jajjemän, Von Rosen Klassen bättre ÄNNU.

Ge Mig Namn som är bättre och Billigare :?

Romö Längtar Hem :wink:

Sist 8O , Ånej TREA från slutet :wink:

Sen glömde Jag Smillan :oops: , att det är Du som brukar ha Rätt 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav LasseMaja » tis jan 22, 2008 9:07 pm

Mattias Persson???
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav johannes_24 » tis jan 22, 2008 9:08 pm

satt också och funderade på ett namn där med. Nybeck trivs i Oskarshamn, tror inte han flyttar på sig.
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » tis jan 22, 2008 9:17 pm

Ronney Hansson, Sjöberg, Nybeck kan du nog glömma! Nybeck tänker stanna i IKO, Basse lirar i div2 vilket inte håller, Sjöberg är för dålig finns bättre alternativ enligt mig och Hansson är på tok för långt ifrån A-Lags klass! Med Ronneys storlek så klarar han inte av att vara "köttare" i AS, då spelare av hans storlek oftast lever på snabbhet och teknik!

Matte P låter därimot som en bra värvning tills nästa år, då han inte lär tjäna alltför mycket!
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav erok » tis jan 22, 2008 9:20 pm

Vi köper allt å så lägger vi ner de flesta klubbarna i närområdet.Allt från malmö till jönköping :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis jan 22, 2008 9:29 pm

* Låt bli att citera Nedomanskys laguppställning (åtminstone i sin helhet). Det blir närmast oläsligt när alla gör det. */Varanen
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis jan 22, 2008 9:30 pm

Varanen har alldeles rätt, i alla fall om en sak, att man måste börja i de bakre leden för att bygg upp ett lag. Målvakten är ovärderligt viktig för ett hockeylag.
Komodoödlan

Inläggav Stoffe » tis jan 22, 2008 9:31 pm

NEDOMANSKY skrev:Mja, Lindhagen lovande jajjemän, Von Rosen Klassen bättre ÄNNU.

Ge Mig Namn som är bättre och Billigare :?

Romö Längtar Hem :wink:

Sist 8O , Ånej TREA från slutet :wink:

Sen glömde Jag Smillan :oops: , att det är Du som brukar ha Rätt 8)

Nä, orkar inte lägga mer energi på ditt tjat om Rosén
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Stoffe » tis jan 22, 2008 9:36 pm

Lakers Trupp 08/09

Viktor Fasth
Alexander Lindbergh

1:A

Niklas Andersson
Per Helmersson