Inte ens finnarna själva verkar ju vilja bo och spela där borta i öster, i varje svensk klubb från ES ner till Div.1 finns det ju minst en finsk spelare
Skämt åsido.
Förutom då att jag och mina nära och kära skall få ha hälsan är det EN sak jag önskar mer än något annat Julen 2007. Överst på önskelistan har jag med bredaste spritpennan skrivit:
Snälla Tomten, se till att Steve Saviano kommer tillbaka till Växjö Lakers Hockey Club!
Men eftersom jag är realist har jag egentligen aldrig trott att denna min ytterst blygsamma önskan skulle slå in; dels för att Lakers ekonomi verkar vara en smula i obalans, dels för att Saviano är på tok för god för lingonserien som i dagligt tal kallas Hockeyallsvenskan och för den regniga håla som går under namnet Växjö. Jag har aldrig varit i Finland, men om
Mannen med Guldskridskorna självmant vill lämna detta för Väx-fucking-jö, ja då måste där vara rent för jävligt
I min fantasivärld har jag, helt ärligt, haft förhoppningar om att få se såväl MacHöft, Bois och en elektriker i laget efter Jul. Men inte Steve "Stig" Saviano - där har gränsen gått. Även för en drömmare som jag själv. Nu har Bois varit här, något jag är oerhört tacksam för, att också lille jänkaren skulle skrinna in Popcorn-ladan vågar jag helt enkelt inte hoppas på
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.