Teemu Selänne till Leksand?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Teemu Selänne till Leksand?

Inläggav calle73 » tor nov 22, 2007 11:18 am

Vad tror ni om det här ryktet??
http://crosschecking.se/articles/show/664
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » tor nov 22, 2007 12:56 pm

Lyckas dem med det då ska jag fanimig lyfta på hatten. Belfour har jag däremot inte lyft nånting för ännu, och kommer nog inte göra heller.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » tor nov 22, 2007 1:22 pm

Nej, Selänne är helt klart lite mer intressant.

Han är ju, till skillnad från Belfour, inte jämnårig med Rolle Stoltz...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Komodoödlan » tor nov 22, 2007 1:53 pm

Jag tycker inte att det är konstigt att Leksand har kontaktat Selänne. Selänne behöver inte mer pengar, samt att han förmodligen är i slutet av hans karriär, det är väl det som talar för att Leksand kan få hit honom. Kan inte tänka mig att han är "dyrare" nu än han var förr. Är man ett lag som satsar och vill uppåt, och har man pengarna, så finns det en j-a massa mer spelare att välja mellan.
Komodoödlan

Inläggav norje » tor nov 22, 2007 2:02 pm

Selänne i slutet på sin karriär?!
94 poäng i NHL förra säsongen, . 18 mål mer än Jaromir Jagr ..
Tror fortfarande han har en hel del att ge, möjligtvis den poängstarkaste spelaren någonsin i allsvenskan
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Herr Oberst » tor nov 22, 2007 2:22 pm

norje skrev:Selänne i slutet på sin karriär?!
94 poäng i NHL förra säsongen, . 18 mål mer än Jaromir Jagr ..
Tror fortfarande han har en hel del att ge, möjligtvis den poängstarkaste spelaren någonsin i allsvenskan

Klart han har mer att ge, men man kan väl varken vara i början eller mitten av sin karriär när man är 37,5 år gammal?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav norje » tor nov 22, 2007 2:28 pm

Förvisso rätt, fick lite mer intryck av att han tycktes vara en dussinspelare.

Det jag ville ha fram är att han skulle vara ett otroligt lyft för vilket lag som helst i allsvenskan.
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » tor nov 22, 2007 3:07 pm

Leksand gör drömmvärvning efter drömmvärvning , just nu är det lätt att vara Leksing skulle jag tro. Drömmarna börjar bli sanna och jag hoppas Leksand tar sig dit de förtjänar att vara nämligen i Elitserien.
Lycka till LIF
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor nov 22, 2007 5:05 pm

Jag hävdar fortfarande att Selänne är i slutet av hans karriär vid 37.5 år. Hans marknadsvärde med tanke på hur sannolikheten är att hans blir en "sämre" ishockeyspelare vid så hög ålder så kanske han inte blir så dyr. Han kanske bara spelar hockey i 2-3 år till? Vad vet jag?
Komodoödlan

Inläggav Räven » tor nov 22, 2007 5:53 pm

Leksand måste ha klirr i kassan och finfina sponsorer.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor nov 22, 2007 7:04 pm

Än så länge är detta bara ett rykte. Inte värt att dra några större växlar av denna affär ännu.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Box Play » tor nov 22, 2007 7:47 pm

Men skulle det vara riktigt är det "årets varvning" i hockeysverige...
Box Play
Forumentusiast

....

Inläggav Anders83 » tor nov 22, 2007 8:38 pm

Har svårt att se Leksand ta sig upp i elitserien i alla fall ....elitserien är duktigt tajt i år! så frågan är vilket lag dom ska slå ?
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor nov 22, 2007 8:51 pm

Absolut ingen omöjlighet att Lif klarar att ta sig upp i år!! Varken Södertälje, Mora eller Brynäs ser särskilt starka ut. Däremot Malmö tror jag inte har mycket att hämta om man nu tar sig till kval överhuvudtaget. :lol: Vore jävligt skoj att se Mif misslyckas!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav alfax » tor nov 22, 2007 8:55 pm

Samma sak här ...tror det blir svårt för något lag och gå upp...isåfall om det skulle ske hoppas jag det inte blir gullelaget ..Vi närmar oss en stängd Elitserie i så fall.
Ett hockeyförbund som gör allt för Elitserien, där ska pengarna fördelas är en inavel!!
Vet att att ge mer pengar till Allsvenskan kan missbrukas och dessa andvänds till att köpa flera spelare .
Men om hockeyallsvenskan ska bli vad som var meningen att höja klassen på serierna i Sverige så måste det bli på ärliga villkor ,tror ingen vill gå tillbaka, som gillar hockey, att vi ska 2 serier under Elitseien.
Som allsvenskan är nu bjuds på BRA hockey och inget larv med lokalserier,det gynnar inte hockeyn.!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor nov 22, 2007 9:00 pm

Lasse -Maja:Du behöver inte vara så snabb på tangentbordet ,mitt inlägg var meningen skulle vara innan ditt :lol:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor nov 22, 2007 9:11 pm

Fjolliga Leksand är väl det roligaste som finns att se misslyckas. Dom hoppas jag verkligen står på öronen med ett brak framåt våren. Malmö..ja, vem bryr sig. Inte många därnere i alla fall.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor nov 22, 2007 9:20 pm

Kan bara hålla med Niles här. Knätoffsarna är ett fjolligt lag. :lol:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

...

Inläggav Anders83 » tor nov 22, 2007 9:22 pm

Det jag tror många stirrar sig blinda på är att Leksand har visat vara snäppet vassare än övriga i allsvenskan men om ni tittar in tabellen för elitserien ser ni att det är bara 3 poäng upp till slutspel för brynäs del så det är ju inte mycket som skiljer lagen åt... Men visst är Leksand samlat och starkt i år inget snack om saken ! och dom bjuder på bra hockey men som sagt jag tror inte att leksand går upp trots allt
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor nov 22, 2007 9:54 pm

Samma visa varje år. Finns inte en chans att ett Allsvenskt lag kan klara av att ta steget upp bla blä blu bla bla.

Förra året tog SSK steget upp.
Året innan Skellefteå och M*F
Året innan Leksand
Året innan Mora
Året innan Leksand
Året innan Södertälje och Linköping
Året innan Timrå och Björklöven

Summa, på 7 år har 10 lag (9 unika lag om man låter bli att räkna Leksands berg o dalbana) tagit steget upp. Varje år har det funnits minst 1 nytt lag i Elitserien.

Lägg ner snacket om att det är omöjligt att gå upp!!
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav alfax » tor nov 22, 2007 10:00 pm

Anders 83: Brynäs är jag inte det minsta orolig för att De inte har en slutspelsplats :wink:
Men övrigt är det tajt om vilka som ska kvala och bryr mej inte det minsta bara de klarar av GULLELAGET!
MIF ,RÖGLE ,jag bryr mig inte bara GULLELAGET inte klarar av det som är påvarna i förbundets dröm!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre nov 23, 2007 1:52 am

Jag hoppas helt klart på att Leksand tar sig upp igen!!! Det där med gullelag vet jag inte vad ni fått ifrån. :?

Håller inte med Alfax denna gången heller!! :lol: Tycker precis som Wikegård att det ska vara 2 allsvenska serier. Det är för dyrt så som det ser ut nu, inte många lag som verkar gå plus. Bara att se på ert eget lag, ni har bra med publik och ändå går verksamheten back. Tänk vad billigt det vore om ni bara behövde åka 5-6 mil till bortamatcherna! :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav PutteA » lör nov 24, 2007 12:24 am

Jagt håller med Herr Oberst. Det är ju givetvis hur möjligt som helst att ta sig upp, det visar ju historien ganska tydligt. Samtidigt tror jag inte att nått lag i elitserien på förhand kan anses vara klart bottenlag när våren kommer. Själv såg jag matchen MODO vs MORA på plats i Ö-vik i torsdags, och blev faktiskt ganska imponerad av Mora. Som rättvist vann i Foppalands fina mäktiga Swedbank Arena med 2-3. Däremot kan man nog säga med stor säkerhet att HV, Frölunda, Linköping, Färjestad och DIF inte kommer tillhöra lagen som riskerar kvalserien. Av resten kan det bli vilka 2 som helst.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » lör nov 24, 2007 1:09 pm

LasseMaja skrev:Jag hoppas helt klart på att Leksand tar sig upp igen!!! Det där med gullelag vet jag inte vad ni fått ifrån. :?

Håller inte med Alfax denna gången heller!! :lol: Tycker precis som Wikegård att det ska vara 2 allsvenska serier. Det är för dyrt så som det ser ut nu, inte många lag som verkar gå plus. Bara att se på ert eget lag, ni har bra med publik och ändå går verksamheten back. Tänk vad billigt det vore om ni bara behövde åka 5-6 mil till bortamatcherna! :wink:

Jag håller faktikst med dig där LasseMaja! Med två serier som innan så hade de flesta lagen tjänat på det! Tror att vi skulle må bra av att möta Troja och Taif, plus att kunna gå till superallsvenskan i såfall innan vi kan rikta in oss på kvalserien! Detta är iallafall mitt tycke, och om vi hade haft Nybro, Växjö, Troja, Tingsryd, Oskarshamn i samma serie så hade det varit med publik och detta är GARANTERAT :)

Hoppas på detta i framtiden iallafall, då fler och fler klubbar går i konkurs :(
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör nov 24, 2007 1:22 pm

Släng ut skitlaget Joddlar och knätoffs laget.

Ps, glöm inte att ta kål på en Ren! Det är ju så gott.
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör nov 24, 2007 7:59 pm

LasseMaja och Svartvadet har en poäng med Två serier, det blir dessutom en naturlig stegring under säsongen.

Dock så hjälper det ekonomin föga om Man vräker pengar över inkompetens, då spelar seriens upplägg mindre roll.

Vinner Man Stanley Cup så platsar Man i Leksand och sannolikt Elitserien, minns Brunkaren Podein som spred Ljus i hockeymörkret :D
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Mygel » sön nov 25, 2007 2:27 pm

Tyvärr så hjälper inte två serier topplagen i allsvenskan, t.ex. Rögle, som ville bli av med dessa lingonserier med lag som mer kunde beskrivas som glada amatörer allt som oftast. För ett lag som Växjö så kanske det är bättre, men inte för de lag som ligger i skiktet mellan allsvenskan och elitserien då motståndet är alldeles för svagt under säsongen.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav erok » sön nov 25, 2007 3:16 pm

helt rätt mygel.Å förr kunde ju nästan alla lag vara med fast de hade miljonskulder
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » mån nov 26, 2007 10:16 am

Jag hoppas Rögle går upp så vi slipper det skitlaget i HA!! 8) 8)
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Svartvadet » mån nov 26, 2007 12:55 pm

Förstår hur du menar Mygel... men en annan utväg hade kunnat bli att man inför Superallsvenskan igen, fast då istället att Lag 1-8 spelar där och att de två bästa därifrån går till Kvalserien medans de fyra mittersta spelar en playoff serie där 3 möter 6 och 4 möter 5 och 7 och 8 har spelat färdigt....

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
--------------------------------
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

De 8 sista lagen spelar om att få klara sig kvar!

Superallsvenskan:

1.
2.
-----------------------
3.
4.
5.
6.
-----------------------
7.
8.

Fortsättningsserie:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
--------------
7.
8.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån nov 26, 2007 3:47 pm

jag avskyr att man kan vinna i princip alla matcher en säsong o missa att gå upp iaf,fotbollens system skulle införts direkt om jag haft makten:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis nov 27, 2007 1:50 am

[quote="erok"]helt rätt mygel.Å förr kunde ju nästan alla lag vara med fast de hade miljonskulder[/quote]

Och det kan dom inte nu menar du?? :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav erok » tis nov 27, 2007 6:47 am

Inte om alla regler följs till pungt å pricka vilket det tyvärr inte gör idag.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » ons nov 28, 2007 2:28 am

Skulle vi inte prata om Selänne i den här tråden???

Vad har i så fall serietabeller i HA och Selänne gemensamt?
Komodoödlan

Inläggav Anders83 » ons nov 28, 2007 10:25 am

för att besvara "sluta säg att det är omöjligt" ... klart det inte är omöjligt men i år är det tajtare än på länge tycker jag
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season