Adam Calder

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Adam Calder

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 1:00 am

Han har sedan han fick kicken av Lakers gjort hela 211 p på tre säsonger för sin gamla klubb! 8O (Kan tyvärr inte bifoga länk från Elite prospects).
I Lakers tyckte jag att han var en väldigt bra skridskoåkare, men absolut inte mer..Men visst är det anmärkningsvärt med alla dessa poäng.
Komodoödlan

Inläggav buck » tor feb 07, 2008 1:44 am

säger nog mest om skillnaden på engelska ligan och SHA.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Re: Adam Calder

Inläggav Mygel » tor feb 07, 2008 10:06 am

Komodoödlan skrev:Han har sedan han fick kicken av Lakers gjort hela 211 p på tre säsonger för sin gamla klubb! 8O (Kan tyvärr inte bifoga länk från Elite prospects).
I Lakers tyckte jag att han var en väldigt bra skridskoåkare, men absolut inte mer..Men visst är det anmärkningsvärt med alla dessa poäng.

Du måste väga in vad kvaliteten är på ligorna. Kolla på en spelare i en college liga i USA. Dessa kan ofta ösa in 100 poäng per säsong. Men är de spelare som skulle göra det samma i en så pass bra liga som HA?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Kjellsson » tor feb 07, 2008 12:16 pm

Komodoödlan skrev:I Lakers tyckte jag att han var en väldigt bra skridskoåkare, men absolut inte mer..

Bra skridskoåkare? Själv tycker jag att det var just skridskoåkningen som var problemet med Calder, långsam och allmänt stapplig på grillorna.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Stoffe » tor feb 07, 2008 12:21 pm

Håller med Kjelle :wink:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 12:43 pm

Mygel skrev:
Komodoödlan skrev:Han har sedan han fick kicken av Lakers gjort hela 211 p på tre säsonger för sin gamla klubb! 8O (Kan tyvärr inte bifoga länk från Elite prospects).

Du måste väga in vad kvaliteten är på ligorna. Kolla på en spelare i en college liga i USA. Dessa kan ofta ösa in 100 poäng per säsong. Men är de spelare som skulle göra det samma i en så pass bra liga som HA?
Självklart är jag medveten om ligans kvalité, en riktig skitkvalité!Men som jag säger, visst är det anmärkningsvärt med alla dessa poäng i England. Står han bara framför mål och väntar på pass??
Senast redigerad av Komodoödlan tor feb 07, 2008 12:50 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 12:46 pm

Om han nu av några tycker att hans skridskoåkning var så dålig, så vad fanns det kvar? Då var det ju nära på tidernas värvarflopp.
Komodoödlan

Inläggav serra » tor feb 07, 2008 12:50 pm

Jadå du Komoödlan...är det någon som påstått något annat?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 1:12 pm

Nej du Serra, det kan jag inte tänka mig.
Komodoödlan

Inläggav fjompe » tor feb 07, 2008 1:21 pm

Komodoödlan, ibland undrar jag ens om du har sett vissa av spelarna innan du uttalar dig om dom?

Det är inte ofta dina bedömningar av en spelar styrkor och svagheter stämmer överrens med verkligeheten.
Användarvisningsbild
fjompe
Forumamatör

Inläggav InmeDes » tor feb 07, 2008 2:00 pm

"När Komandoödlan skriver inlägg står blixten stilla!"

Gammalt djungelordspråk! :wink:
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav A-sta » tor feb 07, 2008 2:09 pm

Tycker ni inte att många av inläggen är tänkvärda reflektioner och bra analyser? :oops:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav buck » tor feb 07, 2008 2:12 pm

segla inte iväg för långt nu... calder var namnet.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 3:09 pm

Man blir ju chockad över vissa inlägg här.. :roll:
Men det är kul att så många har olika åsikter om saker och ting.
Senast redigerad av Komodoödlan tor feb 07, 2008 3:17 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Komodoödlan

Inläggav erok » tor feb 07, 2008 3:12 pm

Calder var en stor flopp tyvärr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 3:13 pm

Det håller jag med om.
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 3:18 pm

Frågan är hur mycket ni själva kan uttala er om Calder. Det var ett tag sedan vi såg honom på is.
Jag tycker inte skridskoåkningen var dålig (då spelade Lakers i div1), däremot kändes han aldrig målfarlig, hade svårt att sätta dit puckarna som vi förväntade oss att han skulle göra med tanke på hans poängskörd i England. Evert borde kanske i förväg förstått att det inte skulle funka.
Komodoödlan

Inläggav serra » tor feb 07, 2008 3:23 pm

Spelade Lakers i div när Calder var här?
Menar du så eller har jag missuppfattat dig?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor feb 07, 2008 3:32 pm

Ja lakers spelade i div 1 när calder var här.så tolkar jag koödlan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor feb 07, 2008 3:33 pm

Calder värvades av Fagervall...spelade vi i 1an då? 8O
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor feb 07, 2008 3:39 pm

enligt koödlan ja. Själv ställer jag mig frågan vem är Fagervall :clappy:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » tor feb 07, 2008 3:46 pm

Snälla Ödla, läs på lite mer innan du skriver massa lustigheter.
Calder spelade i lakers säs 2005-2006.
Redan 2003-2004 spelade lakers i allsvenskan
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Stoffe » tor feb 07, 2008 4:00 pm

Hmmm ödlan när du ställer frågan om vi "kunde" Calder borde du själv åtminstonde veta när han spelade i Lakers innan du diskuterar hur vida han var bra och dålig på vissa saker :P
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav A-sta » tor feb 07, 2008 5:21 pm

buck skrev:segla inte iväg för långt nu... calder var namnet.

Jo Buck vi ska segla till Höga Kusten i sommar och vi har en väldigt hög toleransgrad ombord.
Tack för att du tänker på oss.
Vi röker inte på heller som man kan tro att vissa på detta forum gör, för maken till korkade inlägg som man ser ibland, helt tagna ur luften.
Jag tyckte inte att Calder var så dålig som en del andra tyckte!
Titta! Jag fick med Calder också :roll:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 5:34 pm

serra skrev:Calder värvades av Fagervall...spelade vi i 1an då? 8O
Ursäkta, jag hade fel där.
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 5:36 pm

Stoffe skrev:Hmmm ödlan när du ställer frågan om vi "kunde" Calder borde du själv åtminstonde veta när han spelade i Lakers innan du diskuterar hur vida han var bra och dålig på vissa saker :P
Visst borde jag det, men jag drog till med en grov chansning. Jag bjuder så gärna på mig själv sörru :wink:
Komodoödlan

Inläggav fjompe » tor feb 07, 2008 6:23 pm

komodo om du kallar att vara en besserwisser utan korrekt kunskap för att bjuda på sig själv, såvisst! Då bjuder du verkligen på dig själv :wink:
Användarvisningsbild
fjompe
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » tor feb 07, 2008 8:12 pm

Precis :wink: Jag gör så gärna bort mig, men det utesluter inte att jag ber om er respekt. Skrattar så gott åt det själv :lol: Det var ju bara en division fel, så det var väl inte så illa pinkat ändå, va? :wink: Nära skjuter ingen hackspett, eller vad det nu heter?
Komodoödlan

Inläggav Lalin » tor feb 07, 2008 8:56 pm

De få matcher jag såg där han deltog i, var han en i mängden inte mer. Vad han tjänade vore intressant. :wallbang:

Det kanske var småpengar? :roll: :whistle:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » tor feb 07, 2008 9:49 pm

Fan,folk här inne är inte sena på att hugga när nån råkar ha fel eller skriver fel. En tillrättavisning är ju helt ok men ibland får jag uppfattningen att det finns en hel del skadeglädje med och lägg-av-jag-kan-det-här-bättre-än-dig stilen. Och då mellan vlh-supportrar. Märklig stämning!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre feb 08, 2008 12:08 am

Se där ja! Jag har en vän! :ok:
Komodoödlan

Inläggav erok » fre feb 08, 2008 7:17 am

Talismalen.Jo kan väl hålla med dig om att rättsnöret dras ganska hårt här inne i mellanåt. Men fan ibland låter de på vissa som de aldrig varit på en hockeymatch utan gissar till sig både spelet å målskyttarna
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav fjompe » fre feb 08, 2008 10:59 am

Talismannen, visst lite så är det.
Men anledningen till att jag reagerade var att Komodoödlan ofta spelar besserwisser och rättar andra, utan att själv verka ha någon större kunskap.

Därav reaktionen på Komodoödlans inlägg
Användarvisningsbild
fjompe
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » fre feb 08, 2008 11:30 am

Som sagt, man blir något chockad över vissa inlägg härinne 8O

Om jag har ett brinnande intresse av att diskutera hockey, spekulerar, lägger fram förslag, har ideér, kommer med obs! mina personliga åsikter, är jag en besserwisser då? Jag kan leta fram "hundratals" besserwisser-inlägg här på forumet från er själv om ni vill. Vill ni det? Men hör och häpna, jag respekterar er.

Ibland kan jag ha diverse sakfel (det är mänskligt), men tänk två gånger innan ni vräker ur er saker som inte stämmer om mig. I så fall är ni besserwisser själva på era egna sätt även om ni inte vet om det.
Komodoödlan

Inläggav Bruno » mån okt 06, 2008 10:18 pm

Adam Calder är ju en märklig filur. Han verkar inte göra annat i England än mål och assists.. :|

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5872
Bruno

Nästa

Återgå till Silly Season