Juniorernas Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Juniorernas Silly Season

Inläggav NEDOMANSKY » ons maj 07, 2008 10:35 pm

Vilka ska förstärka J-18 och Hockeygym till nästa år, för inte räcker väl Hemystat i Högsta serien :wink:

Värvningsansvarige har redan skickat ut preliminärintagningar. Vilka kommer?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » tor jul 24, 2008 12:48 am

Inför Debuten i Högsta serien för J-18 lag så har Lakers värvat 3 spelare från Partille ( Rova scouting sannolikt ) samt en spelare från vardera Västervik/Värnamo/Kalmar, och 4 spelare från de egna leden.

En klar Smålandsprägel som dock skvallrar om att Lakers Hockeygym inte smäller så högt ännu, kanske är detta något som kan utnyttjas till Klubbens fördel trots allt, Nu spel i Högsta serien med ett Lag som i stort sett saknar Toppspelare (just NU) Förutom TVÅ :whistle: , kommande säsong kommer att avgöra på vilken nivå som Lakers J är på 2008/09 jämfört med Landets bästa, att hänga kvar måste anses vara med beröm godkänt.

Jag saknar dock en spelare som kommer att bli en toppspelare om Han VILL själv, Andreas Grönkvist (-90) Mörrum, kanske vill han spela Seniorhockey i Div.2 istället för J18/20 i Lakers, Har Lakers kollat :?:

Jag säger som Uno Hedin - Lycka Till !
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav august » tor jul 24, 2008 10:34 am

Lite dålig research med små sakfel. Trodde du hade stenkoll ;-)
Crisis ? What crisis ?
Användarvisningsbild
august
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » tor jul 24, 2008 8:52 pm

Med tanke på att jag inte gjort någon research i ämnet Nuläge Lakers J-18, utan bara läst Truppens sammansättning på J-sidan så är jag nöjd med endast SMÅ sakfel, resten är baserat på ren INTUITION :wink:

Stenkoll hade bara Viktor Tichonov, där är inte jag ännu :oops:

Fyll gärna i Faktaluckorna!

Jag ser fram emot en mycket intressant J-säsong :)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav august » fre jul 25, 2008 4:36 pm

2 från Kalmar ;-)
Med tanke på att det är ett antal eventuella TV-puckare bland den nya årskullen så ser även jag fram emot en kul J-säsong :-)
Crisis ? What crisis ?
Användarvisningsbild
august
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » sön aug 17, 2008 8:28 pm

Nyförvärv till J-20
J-20 har fått in en ny spelare i form av Marcus Karlsson, född 1989. Marcus kommer senast från Karlskrona HK och är en högerfattad back. Vi hälsar Marcus varmt välkommen till Lakers! (från Lakers J-sida)

Värva nu Andreas Grönkvist (-90)(Mörrum)också så finns en Center av klass :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Anders83 » sön aug 17, 2008 10:11 pm

Du känner inte dig ensam här inne Neddo? :lol:

fliker in lite i onödan sådär men jag hade en liten undran bara när jag ändå är här och skräpar...

Du verkar fett intresserad av juniorhockey , varför? Har inget emot det på något sätt men var ligger passionen? gammal hockeytränare kanske?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån aug 18, 2008 3:15 pm

Berättigad fråga Anders83, Passionen fick fäste genom ett Hockeyalbum av Farsan 1969 med bilder på en ung Charlamov,Stan Mikita och Lill-Strimma(1960-talets Blomman).

Vill man kalla någon som gått Steg 2 för HockeyTränare så varsågod, själv är Jag mer tveksam till om det räcker :whistle:

Tillbringat ett antal år/timmar i Hockeyträsket , lärt känna en del personer med gedigna kunskaper både här och där, läst en hel del,tittat på Hockey på alla nivåer (Träningar/Matcher/Senior/Junior/Pojklag)

Det som är intressantast är HUR Talanger tas till vara och VAD som krävs för att bli en BRA Hockeyspelare och förvalta Talang samt det viktigaste, HUR Klubbar ger sina unga spelare rätt utbildning i Hockeyns Grundfärdigheter. Där avslöjar klubbarna vad De kan. Det brister något oehört på många håll dessvärre.

Jag tycker att det är Tokskoj att se unga välutbildade spelare med egen passion med ibland fantastisk Talang som omsätts i seriös Träning prestera även i Seniorsammanhang, önskar att Lakers kan bli en klubb som likt Troja klarar av detta, därav mitt Brölande om att ge Juniorer Chansen.

Zlatan var nära att malas ner i den Svenska Fotbollskvarnen, genom det Svenska Mantrat Rätt Inställning, men NOLL teknik, Jag hade saknat honom. Likaså en spelare som Robert Rosen med sitt Trollspö, Jag har sett honom sen han var 11-12 år, Han ensam är värd Entren i Lakerdoome.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Box Play » mån aug 18, 2008 5:55 pm

Ja du Neddo....

Är väl bra med en teoretisk utbildning, att få veta vad som inte är bra i vissa åldrar och vad som behövs i samma åldrar när barnen/ungdomarna växer till sig är nog viktigt så att rätt träning bedrivs.

MEN

Det måste ändå vara passionen för sporten som styr och egenskapen att göra det tråkiga roligt. Lägg där till att juniorer/ungdomar lär sig och tar steg framåt i varje match/träning det skapar en passion och glädje för laget spelet och inte minst sig själv. Naturligtvis skall m,an spela på den nivå som laget klarar.

Precis som du har jag sett ett otal matcher/träningar/cuper för senior, junior och ungdom jag har sett steg 4 utbildade tränare bete sig som barn och misslyckats. Jag har sett "outbildade" tränare lyckas fantastiskt bra

Kontentan om man brinner för något och har lite baskunskaper kommer man mycket långt så vad väntar DU på om du uppfyller det ovan. För att styrka att detta stämmer kan du väl titta på Foppas pappa Kent Forsberg från ungdom , junior till headcoach i Modo till landslaget med en ok utbildning men inte spets. Tycker att han gjorde en bra insats på de nivåer jag såg honom.
Signa upp nu Neddo och ta tag i ett ungdomslag bygg upp det till juniornivå och visa din skills vi vore många som skulle vilja se orden bli resultat. Sån är vardagen för Evert och grabbarna även junisarna nu med elit runt hörnet.
Box Play
Forumentusiast

Inläggav Anders83 » mån aug 18, 2008 7:18 pm

Tackar för svaret, alltid roligt att veta hur andra ser på nöjet hockey , det är så fruktansvärt olika hur man upplever intresset .
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån aug 18, 2008 7:36 pm

Ja Du Box Play, det enkla svaret är Livet är kort(=Tidsbrist)

Jag har haft Lag och fungerat som Tränare UTAN att vilja kalla Mig en sådan, eftersom det inte är en Administrativ Tjänst vilket alltför många tycks tro.

Baskunskaper är en stor bristvara i skrået, De flesta Elit-Tränare och gamla Spelare VET INTE hur Grundteknik lärs ut och tränas. De har däremot full koll på Fysiska Testvärden/Uppspelsövningar/Positioner och Spelsystem. Att tex. Träna Hockey från 7 år till 20 år 3-5 gånger i veckan utan att kunna de viktigaste Grundskillsen som Skridskoåkning fram/bakåt översteg med fartökning samt puckkontroll med blicken upp, och att fått lära sig att ta kloka beslut med pucken i samklang med sin förmåga är inget annat än skandalöst dålig Tränarkvalitet. Alltför vanligt bland Tränare är att skippa Grundskillsen eftersom kompetens saknas, man väljer de som naturligt kan bäst och sätter ihop Lag som matchas för vinst istället för att Lära ALLA Grundskillsen, Om det som Jag förespråkar varit vanligare så hade tex. T o G kunnat åka skridskor och spelat i bättre Lag än Lakers.

Steg 1 o 2 är ett skämt som utbildning till Tränare, Du får ABC-pärmen som är Toppen, men som få vet att utnyttja, istället dyker lille Kalle upp på isen med sina nya skydd och Compositeklubba och får åka runt koner och sprätta en puck på en målvaktsstackare som ingen vet att hjälpa, detta när lille Kalle inte står i Kön utmed sargen 75% av träningstiden.

Den Tragiska sanningen är att de flesta unga spelare inte lär sig i stort sett ett smack på 10-18 år, kolla noga själva på U-spelare och se efter några år vad dom lärt sig i Grundskillsen och döm själva, ofta har De bara blivit Längre/Starkare/Tyngre med bättre kondition men kan inget mer utan får bara spela med spelare med liknande kvalitetsnivå som sig själva.

Tänk om det vore så i Boxning/Gymnastik/Simhopp/Konståkning/Simning/osv...... :roll:

Du har givetvis rätt att Tränare utan Steg utbildningar kan vara kanon, likafullt kan stegutbildade Tränare vara lika kass som en påse nötter, personliga egenskaper och förmåga att tillgodogöra sig känd kunskap i ämnet som omsätts i faktisk Träning innebär dock ofta att Fokuset flyttas från resultat till ökad Grundskillsutveckling vilket betalar sig på sikt, det krävs dock MOD i en klubb att bedriva detta.

Ånej Everts o Jannes verklighet är allt annat än det jag skriver om , dessa bägge Lever på att äta färdigbredda Smörgåsar :wink: , de skördar det någon ideell Tränare gjort tidigare, de borde dock vara så uppriktiga och ärliga att upplysa Lakers ALLA U-J spelare om HUR dessa ska utveckla sina Grundskills varje år, det bör ingå som en självklar arbetsuppgift för den lön de uppbär i lakers, dett är nämligen God Ekonomi på lite sikt vilket nog Lakers borde vara intresserade av :wink:
Eller vet de inte hur man gör 8)

Frågan är fri, vill Lakers ha en ZinkSpann som Rådgivare så ..... :eeeh:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Box Play » mån aug 18, 2008 7:55 pm

Jaha tror du inte de som är tränare på ungdomsnivå har samma problem som du idag (läs tidsbrist) men det är en fråga om prioritering. Detta är inget argument!!!!!

Annars ett mycket nyanserat och korrekt inlägg som jag helt ställer mig bakom. :idea: :D :clap:

Håller med om grundskillsen, compositklubban och de med mest talang för ögonblicket spelar. Dock tycker inte jag att siffran 75% väntetider stämmer tränarna är bättre än så!!!!!!

Vad jag menar med Evert och du hakade på Janne är att de lever med sina misstag varje dag/match det är fler som skulle prova på.
Sedan kan säkert utbytet mellan junior och a-lags hockey bli bättre men det kommer var så säker.

Med dessa ideer och denna passion för hockey och lite tid måste du ha över när du tittar på a, junis och ungdomslag som både spelar och tränar tycker jag att du skulle anmäla ditt intresse för att ta över/börja med ett lag i lakers och ge dig in med 100% i det dels för att visa belackarna hur saker skall göras dels för egen del, du skulle nog tycka det vore lite skoj!!!!
Box Play
Forumentusiast

Inläggav NEDOMANSKY » tis aug 26, 2008 4:42 pm

Lakers J-Lag har nu spelat 4 T-matcher

Lakers J-20 - TAIF J-20 3-4
Lakers J-20 - Troja J-20 1-4
Lakers J-18 - Nässjö J-18 7-3
Lakers J-18 - Gotland TV-Puck 16-0

och ikväll Seriekonkurrenterna TAIF J-18 som slog Gotland med något mindre siffror, Vi får se om Kulturen håller ställningarna :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » tis aug 26, 2008 10:40 pm

En medioker Hockeymatch där första halvan av Matchen är direkt svag, och där Man trots att TAIF ställer upp med fem 93:or förundras över hur lite TAIF`s årskull 91 utvecklats de senare åren, dessa tillhörde Sveriges främsta Lag, även utan Ekman borde dessa spelare tagit något kliv, men icke ,samma kvalitet som för 3-4 år sedan vilket också belyser det jag nämt tidigare, HUR tränar Hockeylag :roll:

Lakers spelar 3-3 mot TAIF som de senare möter i Sveriges Högsta serie för J-18 Lag, Lakers är nästan ifatt, även om TAIF var det spelskickligaste Laget och där Lakers funkar bäst när De spelar Adrenalin-Hockey eftersom kvaliten brast alltför ofta i beslut och skills, det luriga med Adrenalin-Hockey är att det ofta tas Djävulskt risiga beslut av spelarna, vilket nästan gav TAIF segern.

Fem spelare att nämna i Lakers : Williamsson/Porsefjord/Näslund/Hansson/Wiberg
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

va?

Inläggav DKA » sön aug 31, 2008 6:30 pm

kolla du ens på samma match som oss eller?? en hel femma 93. och ni har inte en enda chans förrän ni skadar våran målvakt.. det är då ni gör era mål riktigt starkt asså! :P
DKA
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » sön aug 31, 2008 9:13 pm

Hur bemöter Man en besviken Kulturarbetare?

:mrgreen:

:whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav DKA » mån sep 01, 2008 3:41 pm

ja de du din pajas.. man får ju först ha rätt information och sen inte försöka försköna läget om situationen i Lakers!!!
DKA
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » mån sep 01, 2008 4:08 pm

Clowner brukar Vi heta i Rött/Gult o Blått, men Pajas duger det med :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav DKA » tis sep 02, 2008 2:11 pm

tänk om ni på det här forumet skulle vara lite mer hockeykunniga istället för att drömma? :dontknow:
DKA
Forumamatör

Inläggav dolitle » tis sep 02, 2008 2:35 pm

du måste ge oss lite tid, du får tänka på att vår klubb bara är 10,5 år.
För oss uppfanns ishockeyn 1997, riktigt trevlig ny sport det där....
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 02, 2008 2:40 pm

Jag får väl gratulera DKV till en plats i Sveriges Hockey Akademi, hälsa Horace o de andra.
Senast redigerad av NEDOMANSKY tis sep 02, 2008 7:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav DKA » tis sep 02, 2008 4:40 pm

DKV? :?
DKA
Forumamatör

Inläggav Talismanen » tis sep 02, 2008 5:20 pm

What ever liksom!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 02, 2008 7:11 pm

Ett mycket GAMMALT och STOLT Bilmärke, sedan länge ombildat och moderniserat :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav LasseMaja » tis sep 02, 2008 8:17 pm

Trist att se att Nedomansky, som man tidigare sett som en trevlig och påläst prick, nu sjunkit väldigt lågt. :?
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Lalin » tis sep 02, 2008 8:33 pm

Neddo har aldrig varit i bättre form. Ibland kan svar på tal behövas :ok: :whistle:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 02, 2008 9:35 pm

Känner Mig faktiskt en aning Nedtränad just nu, men man lyckas göra en balja ibland i alla fall, mest beror det på motståndet LasseMaja, så sätt inga Likhetstecken mellan Dig och DKV´en :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav DKA » ons sep 03, 2008 3:22 pm

bara frågar hur gick det i j20 igår?? Lika "stabilt" spel i växjö som det var i j18-matchen. 5 - 2 till Taif om jag inte minns fel? Försöker bara hålla mej till ämnet nu....Finns ju några som inte kan det har jag sett :roll: Ps. Har du någonsin spelat hockey i ditt liv? Och då menar jag inte i en simklubb.
DKA
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 03, 2008 7:59 pm

Nu heter Tråden Silly Season DKV, den pågår fram till Seriestart.

Torsk 5-2 mot TAIF, femte målet i Tom kasse och skottstatistik 42-35 i TAIF´s favör vittnar om att Kulturen har Popcornen i hasarna :eeeh:

OM DU spelat hockey så måste det varit UTAN Hjälm Min vän :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav DKA » ons sep 03, 2008 11:29 pm

du verkar ju inte ha något annat att skriva mer än kommentarerna du säkert skrivit ned i en bok för att använda vid olika tillfällen. Du är ju helt okunnig när det gäller ishockey. Du vet säkert inte ens vad offside är!:asshole: Taif gjorde en skitmatch...ändå vinner vi otroligt lätt!
DKA
Forumamatör

Inläggav Talismanen » tor sep 04, 2008 6:36 am

Haha! Sex inlägg har du mäktat med sen du blev medlem här den 28 aug 2008. Redan har du spridit dynga omkring dig. Mitt förslag är att du kryper tillbaka dit du kommer från. Ett ord till, TOMTE!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tor sep 04, 2008 9:15 am

DKA skrev:du verkar ju inte ha något annat att skriva mer än kommentarerna du säkert skrivit ned i en bok för att använda vid olika tillfällen. Du är ju helt okunnig när det gäller ishockey. Du vet säkert inte ens vad offside är!:asshole: Taif gjorde en skitmatch...ändå vinner vi otroligt lätt!

Tror det är dags för dig att skumma igenom vad nedomansky har skrivit lite här och där på forumet innan du uttalar dig om kunskaper i hockey ...
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor sep 04, 2008 11:34 am

Offside är när Kulturarbetare sitter i skuggan av Sina AmishHattar och slänger lystna blickar på den STORA bägaren av nypoppade Popcorn :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav DKA » tor sep 04, 2008 8:08 pm

Vem fan tror ni att ni är?? sitter och skriver inlägg hela dagen fan vilket liv. :lol: den enda anledningen till att jag blev medlem var att ni snackade en jävla massa skit. Ni kanske har en chans mot a-laget men inse fakta ni kommer aldrig komma upp till taif:s standard i junior lag.
visst ni kanske tar en match men taif vinner 9/10
DKA
Forumamatör

Inläggav DKA » tor sep 04, 2008 8:12 pm

Men jag måste säga att ni haft tur som fått in så många duktiga tv-puckare
DKA
Forumamatör

Nästa

Återgå till Silly Season