Patrik Carlsson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Patrik Carlsson

Inläggav NEDOMANSKY » fre okt 24, 2008 12:03 pm

Nu riktar Vi det onda ögat mot näste Man i Brunkar-Linen, Dinos ersättare minimalt med konstruktiv speltid, det gäller bara att bita ihop Patrik nu när den Nye kommer :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Niles » fre okt 24, 2008 12:22 pm

Hur menar du nu då? Meningsuppbyggnad var inte ditt specialprojekt i skolan va?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre okt 24, 2008 12:32 pm

P Carlsson - E Lindhagen - J Markusson

Är detta oxå en brunkarline? Eftersom Hedman spelar tillsammans med Åhsberg och Lundbohm och han är en brunkare så innebär det enligt Nedos sätt att resonera, att Lakers har 3 brunkarkedjor och endast 1 producerande (Rosén et al). Eller (inte han i Frölunda, utan ordet)?

Med anledning av att Lakers ligger så högt upp i tabellen så verkar det iofs lyckat med brunkare 8)!

Brunkers do it painfully!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Lalin » fre okt 24, 2008 5:25 pm

Heter man Carlsson så är tålamodet betydligt högre. Antagligen för att man vet vad som finns där. Men vissa slipper alltid kritik.
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » fre okt 24, 2008 5:39 pm

Jävla skit snack, titta på Lindhagen förra året blev han mer lr mindre behandlad som skit, men inte faaaaaaaaaan lipade han för det...
Han spottade nävarna full av en snorloska och signade på för ytterligare ett år i Lakers med inställningen om att han skulle bli ordinarie.

Carlsson hade också det tung förra året men han gnäller inte heller.

Dessa killar är av RÄTTA VIRKET och då kan man vara kvar i klubben med hedern i behåll, sen kan man alltid diskutera rätt och fel till höger och vänster i oändligheten.

Ps: för inte så länge sedan trodde man jorden var rund. Ds
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Lalin » fre okt 24, 2008 5:47 pm

Linhagen har min fulla respekt! Jag gillar också när folk inte ger sig utan jobbar vidare. Det är helt rätt inställning! När det gäller Dino så vet jag för lite.
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre okt 24, 2008 10:04 pm

Kommer Bois Charlamov ,så ryker nog Patric karlsson i den Linen och Hamnar bland De Mäktiga Älgarna
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Baloo » fre okt 24, 2008 10:06 pm

Patrik Carlson är begåvad med Talang vilket inte Thelin var, där var det bara ren vilja. Så därför ska man ha mera tålamod.

Jag både tror och hoppas att killen stannar i Lakers ett par år till för potential har han... Mycket oxå dessutom
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » fre okt 24, 2008 10:08 pm

Patric har SKILLS men får ut väldigt Lite tyvärr, trots hyfsad omgivning.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Nixon » fre okt 24, 2008 10:17 pm

Alla spelare kan inte få ut en massa hela tiden om ni med detta avser endast målskytte. Mycket handlar om inställning och att offra sig för laget. Det har flertalet spelare (däribland Patrik) gjort vilket belönats med en 3:e plats i serietabellen. Lakers spelar i mångt och mycket ett kompakt lagspel och är svåra att slå. Spelare som inte vill inordna sig i detta och som inte har kraften att offra sig för laget då det personligen bär emot för dem gör sig icke besvär. Med andra ord; spelare som jobbar och sliter trots att de ej producerar är guld värda. Tids nog kommer dessa också att producera. Lönen kommer med tålamod och slit.
Nixon
Forumamatör

Inläggav Malul » fre okt 24, 2008 10:29 pm

Lakers är i toppen av tabellen,ekonomin är påväg att kallas stabil o här snackas det hit o dit om värvningar o sparka spelare,jisses!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre okt 24, 2008 10:31 pm

Spann-Jesus, kan du ge ETT possitivt omdöme om någon Lakersspelare?
Måste du hela tiden ha hack-kycklingar för att må bra.?
Jag tror du var en mobbare när du gick i skolan, för det har du väl gjort?
Synd att du inte lärde dig skilja på gemener och versaler. Blev det svårt nu?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre okt 24, 2008 10:40 pm

Vi låter stackarn vara. Tjatigare och mer suspekt person får man ju leta efter. Tycker ändå lite synd om han, kan inte vara mycket till liv.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre okt 24, 2008 11:06 pm

Ja NI hockeyvänner, historien upprepas, när argumenten tryter så blir man mobbare och suspekt ALLA tillmälen välkomnas tacksamt som ett bevis på Teknisk knock Out.

Jag är OfTa PoSiTiV , och försöker undvika att låta Talibnanskägget växa in i Brevlådan, Jag brukar stå upp för De spelare som den breda Massan lätt kastar skit på när Tränare svamlar om Inställning, Basse hånades under hela förra säsongen och så även jag för att jag uppmärksammade killens framgång i Motala, Gandalf fick spott och spe undet stora delen av förra säsongen som vek och usel målgörare, Linder var kass i inledningen av denna säsong, Som Evert utryckt det Lakers är inget dagis, De spelare som fansen avlönar och ingår i Underhållninsbranschen SKA tåla kritik och medelmåttiga spelare skall få veta detta, Duktiga spelare som behandlas orättvist och med överslätande argument av Tränare skall försvaras mot den stora läktarmassan som bara noterar dunsar i sargen.
Massan försvarar dussinspelare som visar så kallad inställning och tacklar sarg, Jag går till Lakerdooome för att underhållas och inte BE i Kyrkan för Rättrogna, Spelarna SKALL underhålla Mig detta klarar inte tex. Gurra och Josef så här långt, De som fattades i Doomen ikväll kan snart bli fler om dussinspelare premieras. Lakers med sin Ekonomi kan inte fortsätta betala för usla tjänster i sitt A-Lag detta måste Lakers klara med Egna spelare som Troja och TAIF som ex. Basse.

Over och UT
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Nixon » fre okt 24, 2008 11:13 pm

Jag kan hålla med dig i sak Neddo, att Lakers måste klara av att ta fram egna genuint utbildade dussinspelare på sikt. Spelare som håller på en hög allsvensk nivå i rätt omgivning. Saken är bara att Lakers inte är där ännu. De har inte de utbildade duktiga unga spelare som t ex Troja har, som du nämner som jämförelse. Det lär ta tid innan Lakers är där. Basse skall få chansen i år, men han har mycket att lära fortfarande. Det första han skulle göra är att bli bättre på att använda alla sina kilon lite bättre. Gurra väger mycket mindre men tacklar och använder sina kilon på ett helt annat sätt.
Nixon
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » fre okt 24, 2008 11:21 pm

Lakers kan omedelbart byta Josef mot Anton Sjöberg och Gurra mot Patrik Näslund i J18-20 eller Viktor Stråhle i Rögles J-20 tex.

Malmö har en 4:e line med TVÅ 91:or och en 92:a :whistle: och Borås har TRE raka vinster med Idoff 17 år i Mål :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav alfax » lör okt 25, 2008 12:39 am

Hur orkar ni att diskutera mot denne spannjesus ,han tror han är en gud låt honom tro det så blir han nöjd..Men det är klart blir man inte välkommen någonstans inom hockeyn så mäste man hävda sig på andra sätt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » lör okt 25, 2008 10:50 am

jag tycker vissa borde uppskatta att vi har en säsong istället för att försöka styra den..

om vi följt de goda råden att inte uppoffra oss ekonomiskt utan vänta in Öman som skulle själv hostat upp allt hade vi inte haft en säsong att tjafsa om..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Bruno » lör okt 25, 2008 11:54 am

NEDOMANSKY skrev:Patric har SKILLS men får ut väldigt Lite tyvärr, trots hyfsad omgivning.
Instämmer! Carlsson är en ettrig spelartyp, det måste man förstå. Men han kan bli ännu mer effektiv. Han har en tendens att göra lite för mycket av allt på en gång, han vill så mycket och ses ofta vara alltför överoptiminstisk i sina anfallsäventyr. Han vill gärna dribbla av alla fem man på en gång, men hur många gånger lyckas man med det? Däremot skapar han utvisningar med denna aggressiva och orädda spelstil. Som sagt, han kan bli mer effektiv om han ligger steget före lite oftare. Skjuter både vårdslöst och i fel lägen ibland då ofta en klubba hinner emellan.
Bruno

Inläggav Piggelin » lör okt 25, 2008 12:10 pm

Jaha, enligt Spann-Jesus resonemang vore det bäst att köra med ett rent pojklag i Allsvenskan.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » lör okt 25, 2008 1:07 pm

Nedo har rätt i sak. Jag håller med. Alla har rätt att ha sin uppfattning. Att satsa på egna / närområdet juniorer kan väl ingen jävel argumentera emot. Eller (ordet, inte spelaren)? När en spelare kritiseras så tänder vissa till som om det var egna sonen som placerats på bänken.
I fallet Gurra så kan man inte säga annat än att han kört ned huvudet mellan axlarna och bitit ihop. Han har spelat ganska bra... fram tills igår :evil:.

Att P Carlsson fick pris som bäste spelare igår betyder inte inte att han var bra, bara att han van lottdragningen.

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Niles » lör okt 25, 2008 2:26 pm

Jodå, Patrik var rätt bra. Men Åhsberg fick väl priset eller jag drömde kanske det.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » lör okt 25, 2008 5:45 pm

Du har rätt Niles
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Charlamov » sön okt 26, 2008 1:29 pm

Helt rätt. Tänkte Åhsberg och skrev Carlsson. Så tokigt det kan bli...

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Återgå till Silly Season