Ja, jag vet att det är tidigt för oss fans att börja snacka om nya spelare inför nästa säsong...men jag hoppas/antar att Evertsson redan kikar på strukturen inför nästa säsong och då vill inte jag vara sämre
Mycket är ju givetvis beroende av vilka spelare i dagens trupp som lämnar/är kvar..men men..intressant är det iaf..
Målvakter:
Fasth har ju kontrakt även nästa säsong så han är ju given etta.
Lindberg bör ju har mer skinn på näsan nästa år och kan tillsammans med ett lån (t.ex. Bengtsberg el. Brage sköta andra-spaden.
Backar:
Frågetecken här bör enligt mig vara Linder, dock har han kontrakt över nästa säsong och därför får han nog vara kvar.
Ut: Karlsson och Helmersson är väl de som ev. kan(bör?) vara på väg bort.
In: Martin Åkesson (Gislaved) och Joakim Nettelbladt (Mariestad) skulle vara intressanta att titta närmare på. (Passar nog även en tunn plånbok)
Forwards:
Finns ju ett par spelare som tyvärr kanske börjar brista i motivation samt några som kanske inte riktigt håller klassen.
Ut: Ström och Jacobsson samt Lundbohm och Hjalmarsson.
In: David Ullström (HV71/Borås), Joakim Hillding (Tingsryd) samt Victor Ahlström & Oscar Ahlström (Huddinge).
Detta är på intet sätt några drömvärvningar utan snarare fullt realistiska om inte t.o.m lite (tråkiga) värvningar. Dock anser jag att alla dessa spelare är på väg uppåt i karriären och skulle ge mycket hockey per krona. Det som så fint ha blivit forumets mantra