Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Svartvadet skrev:Går även hand-i-hand med Evertssons filosofi kring "Vi vill ha spelare som vill uppåt i karriären, som vill bli bättre när de kommer hit. Vara en naturlig språngbräda mot NHL". Att han skriver att det är "en möjlighet/tillfälle/chans" att komma hit, dessutom välja ordet två gånger, säger en hel del.
Varanen skrev:Svartvadet skrev:Går även hand-i-hand med Evertssons filosofi kring "Vi vill ha spelare som vill uppåt i karriären, som vill bli bättre när de kommer hit. Vara en naturlig språngbräda mot NHL". Att han skriver att det är "en möjlighet/tillfälle/chans" att komma hit, dessutom välja ordet två gånger, säger en hel del.
Nja. Säger inte att du har fel. Men man ska komma ihåg att kollektivavtalet i NA uttryckligen anger att spelaren skall tala väl och positivt om organisationen. Tror inte det är annorlunda i Vitryssland...no understatement.
Med det sagt så tror jag också det här blir bra för både spelaren och oss. Men NHL har faktiskt koll på KHL, så för den sakens skulle behöver man inte komma hit.
Kloker skrev:Som sagt, är det någon som vet om Bailen är spelklar till nästa match? Det borde väl vara ett självklart redogörande från VLH's sida kan man tycka.
Vore ju kanon om både Bailen och Martinsson är redo för spel.
StenhårtSlagskott skrev:Kloker skrev:Som sagt, är det någon som vet om Bailen är spelklar till nästa match? Det borde väl vara ett självklart redogörande från VLH's sida kan man tycka.
Nu har jag ingen info om det här specifika fallet. Men av skattetekniska skäl så gissar jag efter nyår.
Svartvadet skrev:StenhårtSlagskott skrev:Kloker skrev:Som sagt, är det någon som vet om Bailen är spelklar till nästa match? Det borde väl vara ett självklart redogörande från VLH's sida kan man tycka.
Nu har jag ingen info om det här specifika fallet. Men av skattetekniska skäl så gissar jag efter nyår.
Både det, plus att han och hans tjej kanske är hemma över Jul och Nyår?
noneedforaname skrev:"Nick Bailen ska vara spelklar till den 28 december när Växjö spelar borta mot Örebro" (Expressen)
Härmapan skrev:För mig är det helt obegripligt att man inte skriver något om Bailen i dagens inför matchen???
Hur är det möjligt att låta bli???
Man skriver om hur det gick mot dif senast och var vi ligger i tabellen men verkligen INGENTING som inte ALLA redan vet...
Om man inte vet huruvida Bailen spelar eller inte så kan man väl åtminstone skriva det?
Exempelvis: "Vid denna artikels pressläggning hade NB papper ej hunnit bli klara" alt " pga skatteskäl så spelar inte NB förrän efter nyår" ...eller vad fan som helst...
Hur svårt kan det vara att skriva lite om status i laget, skador etc??? Allt annat vet ju 99% redan och det går ju att finna på andra ställen!
Jag vägrar tro att det beror på att man inte vill ge motståndarna några "fördelar".
I så fall är det ju bättre att inte skriva något alls - befintlig information ger absolut NOLL värde!!!
smashinlovely skrev:Hoppas något gått igenom det svenska regelverket och hur domarna dömer här så vi slipper en massa onödiga utvisningar. Lex Crabb
Härmapan skrev:smashinlovely skrev:Hoppas något gått igenom det svenska regelverket och hur domarna dömer här så vi slipper en massa onödiga utvisningar. Lex Crabb
Den genomgången har jag önskat få i ganska många år nu!
Med de helt obegripliga och inkonsekventa bedömningar som råder hade jag tacksamt tagit del av hur domarna resonerar, men eftersom de är fridlysta (och dessutom aldrig kan erkänna att de gör fel) så lär vi aldrig få veta...
PutteA skrev:Sargblockering är inte tillåtet i KHL, och tek behöver vi nog inte fundera över när det gäller Bailen.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 7 gäster