Johan Carlsson till Osby.

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Johan Carlsson till Osby.

Inläggav Varanen » mån nov 10, 2003 3:08 pm

Ett synnerligen klokt val av Lakers (och Johan) att låna ut honom för a-lagsspel i ettan. Med Podeins ankomst blev det än tuffare att ta en plats på forwardssidan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » mån nov 10, 2003 3:41 pm

Jättebra att låna ut honom.

Att sitta på bänken i Lakers eller låtit honom spela med J20 hade inte utvecklat honom nåt nämnvärt.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån nov 10, 2003 3:44 pm

Nja, så långt vill jag inte sträcka mig. J-spel är utvecklande oxå, men a-lagsspel är åndå en helt annan sak.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » mån nov 10, 2003 3:48 pm

Det vet ifasen om det hade vart så utvecklande för honom eftersom han spelat med och mot de bästa juniorerna i Sverige när han spelade i SuperElit med HV71.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav anderzon » mån nov 10, 2003 3:56 pm

Helt rätt av Lakers och för Johan...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav sorren » mån nov 10, 2003 7:26 pm

I sig så är ju superelit inte dåligt, men seniorhockey är ändå seniorhockey. Det är ju en jäkla skillnad i spelet mellan detta. Trots att det känns trist så är detta nog bra för Johan, var lite orolig att det var ett annat lag som skulle ha han 8) .
Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!
Användarvisningsbild
sorren
Forumproffs

Inläggav NiGy » tis nov 11, 2003 8:28 am

Johan får det nog bättre i.o.m. att han får mer speltid!
Ta sönder byxorna på bänken kanske inte tillför så mycket!
Johan tycker jag har spelat bra ändå!
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav Grimson » tis nov 11, 2003 1:55 pm

Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav Roger » tis nov 11, 2003 6:13 pm

Grimson skrev:http://www.nsk.se/sporten.lasso

intressant lösning, det är ju relativt nära ändå till osby rent geografiskt
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav ante_1019 » ons nov 12, 2003 4:03 pm

ja det är bra för han att få spela lite.
han spelade i j 20 laget och gjorde 2 mål tror jag det var.
Han är med i första femman idag såg jag
Användarvisningsbild
ante_1019
Forumamatör

Inläggav Dumbo » mån dec 01, 2003 6:53 pm

Johan Carlsson har varit grymt bra i Osby.
En riktigt bra förstärkning för oss, verkligen en duktig hockeyspelare som kämpar och sliter (och gör poäng). :D
Härligt med seger igår, dags för derby mot Tyringe på Onsdag.
Lycka till i Allsvenskan Lakers från en Osby-grabb...
Dumbo
Forumamatör

Inläggav Rex » mån dec 01, 2003 7:06 pm

Det var roligt att höra att det går bra för Johan. Lycka till själva.
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast

Inläggav ao » mån dec 01, 2003 7:25 pm

Vi får hoppas att Johan klarar sig från benbrott och annat mot Tyringe...
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav Varanen » mån dec 01, 2003 8:40 pm

Dumbo skrev:Johan Carlsson har varit grymt bra i Osby.
En riktigt bra förstärkning för oss, verkligen en duktig hockeyspelare som kämpar och sliter (och gör poäng). :D
Härligt med seger igår, dags för derby mot Tyringe på Onsdag.
Lycka till i Allsvenskan Lakers från en Osby-grabb...

Verkligen skoj att det går bra för Johan! Osby har faktiskt blivit lite av en personlig favorit i ettan... 8O. Kanske detta är startskottet för ett mer etablerat samarbete?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån dec 01, 2003 8:55 pm

Kanske snart dags att plocka hem honom nu när skadorna hopar sej.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis dec 02, 2003 3:05 am

ja nu vore det inte helt fel o plocka hem johan o strömbäck
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tis dec 02, 2003 9:56 am

Malul skrev:ja nu vore det inte helt fel o plocka hem johan o strömbäck

Tyvärr tror jag inte nån av dessa herrar höjer laget i den situationen vi är i just nu, även om vi har flera spelare på skadelistan.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Roger » tis dec 02, 2003 10:36 am

är nog beredd att hålla med per
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav yekcoh » tis dec 02, 2003 11:18 am

Jag tycker att Johan och Strömbäck skall vara kvar i respektive lag tillsvidare. Istället förlitar jag mig till bredden i Lakers trupp och att spelare som hittills varit anonyma, får mer istid och kliver fram.
yekcoh

Inläggav Malul » tis dec 02, 2003 1:38 pm

skönt o höra att ni är lugna trots skadorna!
om nu cj stannar e ja oxå lugn:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis dec 02, 2003 3:04 pm

Jag tror efter ha snackat med en i Lakers-ledningen , att om skadorna tar längre tid än beräknat ,får vi se Johan i Lakersdressen snart.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis dec 02, 2003 6:08 pm

Min uppfattning är att Johan skall stanna kvar i Osby. Han är ett sparkapital som vi skall ha på tillväxt. Strömbäck är på inga sett aktuell enligt mig. Inte ens om fler forwards blir skadade. Skillnaden mellan dessa två gentlemän är att Johan visat det rätta virket genom att han har gett järnet trots utlåningen, emedan Strömbäck visat sig vilja stå utanför. De spelare vi har utlånade skall se det som en sporre (inte alltid lätt) till att verkligen bevisa att de skall ha en plats i truppen. Johan har tagit det på rätt sätt. Jag tror det blir än vanligare att VLH kommer att ha spelare utlånade till andra klubbar. Det är t o m möjligt med ett etablerat samarbete med vissa lag. Det kommer att gynna ALLA inblandade parter. Osby har visat framfötterna. Hoppas att diskussionerna med klubben fortsätter (om de håller sig kvar vill säga).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Bizon » ons dec 03, 2003 9:35 am

Varanen vad vet du om detta egentligen, har du en aning om hur det går för Strömbäck ute i ASK resp. Johan i Osby? Har du varit och tittat?

Jag tycker att du är grymt orättvis när du säger att Strumpan inte har visat upp "det rätt virket". Han är ju en av få som har gjort det när han var i Lakers och han visade verkligen hjärta när han lirade här så jag vet inte var ifrån du har tagit dina uppgifter?

Mvh Bizon
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav anderzon » ons dec 03, 2003 11:12 am

Jag ställer mig också frågande till Varanens uttalande om Strumpan... är det någon som visat "det rätta virket", så är det han.

Eftersom "det rätta virket" kan innebära olika definitioner så har jag kanske missuppfattat Varanen. För mig handlar det "rätta virket" mycket om personlighet, attityd och förhållningssätt till sig själv, laget och klubben. På dessa grunder tycker jag att Strumpan agerat exemplariskt.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons dec 03, 2003 4:04 pm

Jag vet inte heller vad Varanen syftar på.Men hans sätt att ta detta och inte få vara med i år är värd all beundran .Jag glömmer aldrig de orden han sa i somras (vi träffas mycket på pojkfotboll)när jag frågade honom om hur det blir ,han svarade :.Så är det man får göra det bästa av situtionen,inget gnäll utan bara positiva ord .Han växte oehört för mej då.Och min högsta önskan är att han kommer tillbaka någon gång, men naturligtsvis ska han då visa att han platsar.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Tobbe » ons dec 03, 2003 4:52 pm

Varanen var är du.......? 8O
Förklara dig karl!!! :wink:
Ända in i kaklet..............
Användarvisningsbild
Tobbe
Forumentusiast

Inläggav Nille » ons dec 03, 2003 5:06 pm

Efter Lundströms skada är det dax att ta hem Johan och det fort, helst ikväll.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Putte#24 » ons dec 03, 2003 5:15 pm

Hehe, nu ligger du risigt till Varanen :wink: Hela forumet väntar...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav ao » ons dec 03, 2003 5:17 pm

Johan spelar med Osby mot Tyringe i kväll...
Tror inte han kommer att spela med Lakers mot Nybro, men fredag och söndag kanske inte är någon omöjlighet...
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav Varanen » tor dec 04, 2003 1:59 am

Var detta stormen som väntade? Snälla, välkammade och nyrakade killar som ber Varanen förklara sig :roll: Jag nåddes av ett bud på stan som sa att ett helt possey jagade mig. Jag blev naturligtvis livrädd! 8O "F-n de är efter mig..."

Nåväl som tur är var det inte så farligt. Här kommer ett förtydligande:

Bakgrund:

Mitt inläggg ovan är givetvis skrivet ENBART med hänsyn till aktuell situation. Var befinner sig laget/truppen? Var befinner sig spelarna vi har att tillgå med omedelbar (eller närmast) verkan? Två frågor som måste ha sitt svar.

En tredje fråga som måste besvaras när man tar ställning till mitt och mina antagonisters inlägg är vad DET RÄTTA VIRKET egentligen innebär Från början var det en PR-slogan som lanserdes av Lakers för att symbolisera vad föreningen prioriterade och värdesatte. Det var inte bara det hockeymässiga som skulle värderas, utan i lika stor utsträckning de personliga egenskaperna. En lyckad slogan måste jag säga. Många av oss har fått en relation till uttrycket.

1) Laget befinner sig i en knivskarp konkurrens om att kunna tillhöra de
20 bästa lagen i landet. Detta, den första möjliga säsong i vår historia, så kan vi klara den bedriften. Läget i truppen är alltså bra, MEN vi har drabbats av skador. CJ hämtades in med expressfart. En lyckad värvning. I kronobergshockeyn är Jacobsson ett begrepp. Svårförståeligt för övrig hockeypublik. Nästa steg? Skadorna hopar sig. Två spelare är utlånade. Kanske någon av de?

Låt oss då göra en bedömning: Strömbäck har har spelat i Lakers 01/02 och 02/03. Gjorde sig då känd som ett rivjärn, en kämpe helt enkelt. Många fans var besvikna när klubben gjorde bedömningen att han inte skulle ha en plats i årets a-lagstrupp utan lånades ut till division 2, Alvesta. Vad en förening väntar sig av en spelare som lånas ut har jag angett i mitt tidigare inlägg. Hur nära han var i "cutten" kommer vi nog aldrig att få veta, men att hans chans skulle komma insåg nog alla.

Johan Carlsson är vår andra utlånade spelare. Han har rätt nyligen blivit utlånad till division 1, Osby. Johan kom närmast från spel i HV:s J-20-lag.

Med denna korta presentation tar jag på mig helt andra glasögon: Jag blir scout i Bonn HC, tyska ligan. Klubben saknar en forward och jag blir tvungen att snabbt rekommendera en spelare från allsvenskan som inte riktigt platsar i sitt lag. Givetvis kommer jag snabbt till Lakers och har ovanstående spelare att välja mellan. Mitt ärliga svar blir att de skall ta Carlsson. "Aber herr Strümbeck" svarar de tyska bossarna. Han är ju ett etablerat namn. Nej, svarar jag då. Inte honom. Han visste att han skulle få sin chans om han bara valde att ta den under säsongen. Tyvärr har han inte gjort det. Carlsson däremot har gjort succé i sin nya klubb, som dessutom liggger en hel division högre än Strömbäcks.

Vän av ordningen frågar mig då givetvis två frågor: Har du sett spelarna i sina nya klubbar? Om inte, hur kan du då ha någon som helst uppfattning av vad de presterar?

Min uppfattning bygger jag sonika på hörsägen och medias upplysningar, men det där är inte alltid så ovanligt. Podes hade väldigt få sett ens på TV, men uppfattningar fanns det...

För att man som division 2 spelare skall ta en plats i Lakers nuvarande trupp så krävs det att man är av det rätta virket. Dvs en sjuhelsikes hockeyspelare och person. Strömbäck har det senare men saknar superallsvensk kvalité i sitt spel. Den har inte framkommit i hans matcher med Alvesta i år. Han har inte klarat av att bli division 2:s största stjärna. Min känsla är att han inte gett max i varje situation, och om så är fallet så stärker det inte hans position i den superallsvenska truppen.

Johan däremot hade ett mål med sin utlåning och det var att han skulle få känna av seniorhockey på allvar. Detta har han klarat galant. Mission accomplished.

Nu till det sista. För att vara av det rätta virket krävs alltså att man är en exceptionell spelare med en god personlighet. Strömbäck är en god gubbe som spelat bort sina chanser till att nå vår trupp. Ledsamt för hans vänner, men sådan är verklighten.

I denna debatt delar jag VLH:s analys. Vi nöjer oss enbart med de bästa.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav snable » tor dec 04, 2003 11:18 pm

Stackars Johan gjorde självmål i går mot Tyringe :(

Såg inte SÅ mycket av honom i går. Han kämpade bra periodvis, men var inte så ustickande som han varit andra matcher jag sett honom.

Visserligen var hela OSBY kasst, så det säger kanske inte så mycket. :)
snable
Forumamatör

Inläggav anderzon » tor dec 04, 2003 11:28 pm

Varanen --> Det var ju ett svar som heter duga... kanske lite onödigt långt för att förklara vad du menar, men okej... det var uttömmande. :lol:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav Roger » fre dec 05, 2003 8:20 am

Varanen --> den längden på inlägg skulle nog passa sig bättre som krönika
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav ante_1019 » tor feb 26, 2004 7:11 pm

såg att carlsson har gjort 19 poäng på 16 matcher eller var det var
Användarvisningsbild
ante_1019
Forumamatör

Inläggav snable » ons mar 03, 2004 11:45 pm

JC gjorde 2 mål i kväll mot Kallinge när Osby vann med 6-3. Han hade ett par bra chanser till, men blev ganska hårt tagen av Kallinge spelarna hela matchen.

:D
snable
Forumamatör

Nästa

Återgå till Silly Season