Rögle förstärker inför onsdagen.

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Rögle förstärker inför onsdagen.

Inläggav ao » mån dec 08, 2003 11:37 pm

Ryktet säger att Fredrik Näsvall är på gång till skåningarna.
De är nog lite lagom nöjda med placeringen så här långt...
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav Zrekal » tis dec 09, 2003 12:38 am

Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav C70T5 » tis dec 09, 2003 11:50 pm

Någon som har sett denna lirare?
Är han så mycket bättre än de övriga lirarna i Rögle, ska han kunna frälsa ett lag?
Jag har aldrig sett honom lita live ialla fall?
Hur stor är skillnaden mellan att lira i Italien mellan att lira i allsvenskan?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Xiphoid » tis dec 09, 2003 11:55 pm

Jodå han är duktig som bara den men det ryktas att han har lite andra problem så att säga.
Xiphoid
Forumamatör

Inläggav anderzon » ons dec 10, 2003 12:06 am

Det är inte bestämt än att han spelar imorgon...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons dec 10, 2003 12:06 am

Jasså, vaddå för probbs!?
Menar du övergången eller?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav anderzon » ons dec 10, 2003 12:10 am

Jag tyckte mig kunna läsa att det handlade om övergångspengar till Skellefteå och att man inte hinner få Näsvalll spelklar tills imorgon, men jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons dec 10, 2003 12:12 am

Anderzon skrev:Jag tyckte mig kunna läsa att det handlade om övergångspengar till Skellefteå och att man inte hinner få Näsvalll spelklar tills imorgon, men jag kan ha fel.

Hoppas inte det, annars så blir ju inte förnedringen komplett!! :lol: :wink:

/T5!!

FORZZZZZZZA LAKERS MOT SA!!!!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Zrekal » ons dec 10, 2003 1:03 am

Näsvall är klar för spel imorgon, hans har skrivit på ett riktigt långtidskontrakt med RBK...det gäller veckan ut. Dock söker RBK en lösning för att förlånga med poängmaskinen Näsvall.

"Vi har kommit överens om att Fredrik ska spela med oss den här veckan. Sedan ska vi sätta oss ner och prata framtid, vi jobbar långsiktigt och vill gärna knyta upp honom på ett längre kontrakt"
Rögles sportbas Jan-Peter Pärson

Han kommer gå direkt in i laget där han ska spela halva, men med vilka har Waltin ännu inte avslöjat.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav C70T5 » ons dec 10, 2003 1:36 am

Citerat ifrån Skellefteås hemsida ang. Näslund.
"Ibland är vad som helst inte alltid bra saker. Har en förmåga att missa öppna målchanser."
Verkar inte vara någon större fara. 8)

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » ons dec 10, 2003 6:21 am

c70t5 skrev:Någon som har sett denna lirare?
Är han så mycket bättre än de övriga lirarna i Rögle, ska han kunna frälsa ett lag?
Jag har aldrig sett honom lita live ialla fall?
Hur stor är skillnaden mellan att lira i Italien mellan att lira i allsvenskan?

/T5!!

Jovisst e han en bra hockeylirare. 60 p på 53 matcher förra säsongen i ett hårdsatsande Skellefteå (vann SKAIK:s interna poängliga i kvalserien till ES). Han var tänkt som lagets viktigaste kugge inför denna säsongen.

Sen är det ju det lilla problemet som det ryktas om. Men vad jag har fått veta så skall detta redan vara fixat i hans kontrakt med Rögle. Finns en liten klausul som ger Rögle rätt att bryta kontraktet.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Han är klar till dagens match!

Inläggav stardust » ons dec 10, 2003 10:48 am

Fredrik Näsvall kommer att spela ikvällens match mot Lakers. Han kommer anlända i Sverige vid 16:00 tiden och hinner då med god marginal till matchen.

Fredrik gjorde förra året 60 poäng på 53 matcher för Skellefteå så visst är han en poängmaskin! :)

Han kommer med säkerhet sänka ert Lakers ikväll! Ska bli kul att se när Rögle visar vad offensiv hockey är och inte går med på att spela grishockey som Halmstad Hammers och ert Lakers gör.

Ses ikväll!
stardust
Forumamatör

Inläggav Zrekal » ons dec 10, 2003 10:56 am

Har du käkat karbonpapper?
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav NiGy » ons dec 10, 2003 10:57 am

Lakers och grishockey!! Den var ny! 8O
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav stardust » ons dec 10, 2003 11:09 am

Hmm, så mogna ni var här då.
stardust
Forumamatör

Inläggav Patrik_AIA » ons dec 10, 2003 11:20 am

"Citerat ifrån Skellefteås hemsida ang. Näslund.
"Ibland är vad som helst inte alltid bra saker. Har en förmåga att missa öppna målchanser."
Verkar inte vara någon större fara.
/T5!!"

En sak är säker och det är att det skar sej mellan Skellefteå och Näsvall och att SAIK:s uttalande vittnar om lite "surt sa räven"
Anledningen till sprickan är fortfarande hemligstämplad, men enligt säkra källor är det INTE alls som det illasinnade ryktet påstår!
Ryktet har förmodligen skapats av någon som vill utse Näsvall till syndabock i "affären".
Nog om detta - hoppas inte på storverk redan ikväll, men att han trots allt kan bli ett välbehövligt komplement till ett skadedrabbat Rögle.
Växjö får nog bära favoritskapet ikväll, men jag hoppas att RBK med hjälp av dess supportrar skall kunna ge Lakers en bra match
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav ao » ons dec 10, 2003 11:24 am

Patrik_AIA skrev:Växjö får nog bära favoritskapet ikväll, men jag hoppas att RBK med hjälp av dess supportrar skall kunna ge Lakers en bra match

Det tror jag inte. Rögle ser jag som klara favoriter, särskillt som Näsvall verkar vara på gång till i kväll. Lakers har en del skador så något favoritskap på oss tycker jag nog är lite starkt.
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav Beckis » ons dec 10, 2003 11:34 am

Patrik_AIA skrev:"Växjö får nog bära favoritskapet ikväll, men jag hoppas att RBK med hjälp av dess supportrar skall kunna ge Lakers en bra match

Haaaaa, skulle inte tro det..... Var ju inte direkt Växjö och dess supportar som likt Rögle skrev om hur tråkigt grundserien skulle vara!!! Transportsträcka osv......Rögle har Pressen idag!!!!! inget snack om den saken...

Kan inte vara roligt att vara spelare i Rögle i händelse av förlorad match..
Känner folk som spelat i Rögle innan, och de har minsan berättat att pressen från Rögles supportar inte är roligt att ha hängande sig i motgångar.....

Nä du Patrik_AIA favoritskapet får man nog lov att lyfta över på erat utlovade "transportsträckelag"

Mvh Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Patrik_AIA » ons dec 10, 2003 11:44 am

Beckis och ao: Jovisst har det sagts och skrivits mycket inför serien, men framförallt är det media som har placerat RBK på en ohotad tron.
Allt sånt är betydelselöst idag, och alla i Rögle inkl. supportrar vet vad saken gäller ikväll, och med tanke på detta så tror jag att Rögle och Växjö har lika stor chans att vinna, men att Växjös hemmaplan gör att vågskålen väger över lite till deras fördel.
Men detta är bara min högst subjektiva åsikt!
Sen tror jag att det är överdrivet att som Smålandsposten tro att en förlust innebär att Waltin får sparken. Det tror jag inte är aktuellt. Till skillnad från många av mina kompisar tror jag inte heller att det är en katastrof att få spela kvar i fortsättningsserien.
Att ytterligare trimma samma laget - ev. med några nyförvärv i truppen är nog en bättre förberedelse för play-off-spel än att vara slagpåse i Superallsvenskan.
Men självklart hoppas jag ju att Rögle skall ta sig till SA och där kunna överraska positivt!
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav ao » ons dec 10, 2003 11:51 am

Ok. Patrik_AIA, men nu ska vi inte spåra ur ämnet helt. Bra match kommer det iallafall bli i kväll.
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav Räven » ons dec 10, 2003 1:17 pm

Grishockey, när började Lakers spela grishockey 8O
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season