Podein?!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Podein?!

Inläggav kozelek » ons feb 18, 2004 10:49 pm

Är det någon som vet hur långt kontrakt Podein har?

Nån som hört nåt om en eventuell förlängning nästa säsong?

mvh /henke
kozelek
Forumamatör

Inläggav Räven » tor feb 19, 2004 12:42 am

Jag tror att det måste till sponsorer som tar upp honom på sin lönelista, han kan nog inte belasta Lakers ekonomi, det finns nog inte utrymme för det. Men ett par sponsorer som delar lika, så kan det säkert gå.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor feb 19, 2004 12:44 am

Hade jag haft råd hade jag anställt honom som butler...
fan va schysst att kommendera Podes att hämta kaffe, tidningen, köpa mjölk osv.. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor feb 19, 2004 12:46 am

Hä hä, du får ha en hyfsat stor plånbok då. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ao » tor feb 19, 2004 12:47 am

Tvivlar starkt på att det kommer att ha med pengar att göra...

Han kunde ju fått MYCKET mer i nån elitserieklubb. Anbud saknades ju inte.
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav Räven » tor feb 19, 2004 12:52 am

Jo, jo, men han spelar inte gratis, 50 000/mån + sociala avgifter, det kan man knappast belasta Lakers budget med.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ao » tor feb 19, 2004 12:55 am

Förvisso kostar det. Men tänk in all publicitet, souvenirförsäljning och intresse m.m. så väger det upp rätt mycket.... För att inte tala om vad som hände spelmässigt efter att han kom och förgyllde tillvaron.
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav Räven » tor feb 19, 2004 12:58 am

Jag håller med dig till 100%, jag tycker också att det är han som ligger bakom framgången för laget, samt att han är så oerhört duktig och positiv på alla sätt. Men vad jag menar är att jag tror att Lakers försöker få hans lönekostnad utanför föreningen inför nästa säsong och att det handlar om sponsorer som tar med honom på sina lönelistor, något liknande som Helsingborg gör i fotbollen, det funkar fint.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ao » tor feb 19, 2004 1:01 am

Det är säkert sant, men som jag sa innan så tror jag inte det är det största beskymret.... vi måste ju få honom att stanna först... :wink:
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav buck » tor feb 19, 2004 1:03 am

alla kör ut till hans hus o slår upp tält på hans gräsmatta... o så vägrar vi flytta på oss tills han singat nytt kontrakt.. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor feb 19, 2004 1:04 am

Jo, helt klart, men de verkar trivas i Växjö och bor väldigt fint och så, så det finns säkert mycket som skulle kunna locka dem kvar, hoppas jag, en härlig båt i Helgasjön under sommaren, det kan väl Bil & Marin fixa. Lite skämt, men jag hoppas såklart att de stannar här ett år till minst.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor feb 19, 2004 1:05 am

Poddan är förbannat viktig för Lakers, och för Oss inte minst.
Jag ser det som så, Podes lirar inte för "pengarna" längre, han vill få mer tid för sin familj och ändå kunna spela hockey, och det i en förening som han stormtrivs i.
Det Lakers har kunnat "erbjuda" är ju det optimala för Podde, men det är ju klart att det finns vissa klausuler och regler för inkomster och bla. bla. bla..
Jag tror att Poddan trivs som fisken i vattnet i Växjö, och skulle man som föregående talare sa vad det gäller papperarbetet, kunna fixa det, så tror jag säkert att Poddan är med på det.
Personligen så hoppas jag att det löser sig, det vore ju helt Underbart!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Snoken » tor feb 19, 2004 1:18 am

Finns ett stort problem...artistskatten. Pengarna är avgörande i det här fallet är jag övertygad om. Jag tror inte de pengarna finns. Men man vet ju aldrig :wink:

Kan för övrigt säga att det var en fullträff att åka sponsorbussen hem. Intervju med Åkesson hela resan. Inte fy skam. Heja Connex som har dåliga bussar :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Räven » tor feb 19, 2004 1:35 am

Nä men artistskatt kan det inte bli tal om, nu får man betala hela kalaset, han måste vara här mer än sex månader. Det går att fixa, bara det finns sponsorer för det. Fast det kanske inte är så bara, alla gånger.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

ang podein

Inläggav kozelek » tor feb 19, 2004 10:00 am

alla verkar vi vara överrens om podeins otroliga inverkan på laget. men jag är livrädd för vad som KAN hända om han försvinner från laget??

Vad tror ni det kan påverka??

Förresten såg jag att det stod i Smålandstidningen idag att han ska bestämma sig i sommar, att han trivs och det som avgör hans beslut är kroppen. Ifall han vill spela hockey nästa säsong också har "växjö första tjing"...
kozelek
Forumamatör

Inläggav Zrekal » tor feb 19, 2004 10:14 am

Finns det nått sätt Lakejerna kan visa hur mycket han betyder tror jag han hade uppskattat det. Han talade varmt om Lakejerna i en intervju som snart kommer.
Så slå på kreativiteten och visa hur gärna vi vill att han ska stanna i Växjö, han skulle nog uppskatta det väldigt mycket!!
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav Orre Ericsson » tor feb 19, 2004 10:29 am

tror han kommer åka hem och sen komma tillbaks och göra samma grej som denna sessen, det skulle fungera med alla skatter och allt
Podein ä Kung!!
Användarvisningsbild
Orre Ericsson
Forumamatör

namnlistor?

Inläggav kozelek » tor feb 19, 2004 10:43 am

Kan man inte köra namnunderskrifter? Låter kanske inte mycket men är nog jävligt mäktigt att få en stor bunt papper med namn som vill att han stannar??!!

Någon slags flagga med nån text till Podein på under Nybromatchen? Detta skulle säkerligen tidningen uppmärksamma och "konfrontera" Podein med??

När kommer intervjun??

United States of Shjon Podein!
kozelek
Forumamatör

Inläggav Zrekal » tor feb 19, 2004 10:44 am

Ska försöka få klar den första delen nu under helgen, det är språket som sölar ner arbetet :wink:

Vill det sig riktigt illa kan det vara Podes sista hemmaframträdande nu på söndag :( Så en hälsning till honom vore kanon.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav Niles » tor feb 19, 2004 11:04 am

Skulle också önska en liten extra hyllning till Shjon, förslagsvis på Söndag. Tycker hans uppoffrande spel och härliga sätt är stort..mycket stort!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

en världens mest ödmjuka människor!

Inläggav kozelek » tor feb 19, 2004 11:22 am

Som relativt nyinflyttad växjöbo har jag följt lakers kontinuerligt sedan oktober och man slutar aldrig att imponeras över Podeins SANSLÖSA ödmjukhet.

Som matchen mot Mörrum när pengar skänks till barncancerfonden. Killen tar ett otroligt ansvar på isen och han förtjänar att hedras nåt oerhört mot nybro.

Nu vet vi ju aldrig hur många mer hemmamatcher men det fantastiska stöd som Lakajerna ger Lakers både hemma och borta så vore det otroligt roligt med en hyllning på söndag i en seriefinal inför massor med folk.

Podein förtjänar att hyllas nåt oerhört! Han går från att spela med Foppa och Sakic till att spela i Allsvenskan i Sverige och han GER GÄRNET varje match.

En sak jag reagerat över om följer honom "nogrannt" under en match är att han aldrig (så som jag uppfattat det) slår en icing. Han lättar alltid ut pucken men aldrig till en icing.

Så fort någon Lakers spelare får en oscysst tackling är han framme och "markerar" att "så gör man inte med en av mina lagkamrater", en OERHÖRT lojal spelare!

Nu ska vi givetvis inte glömma alla andra hjältar i Lakers men vi ska å andra sidan inte glömma att vi har fått en kille som Podein är smått osannolikt och det bör uppmärksammas!!!

Jag tror att vi har stor chans att påverka hans beslut (och som någon annan skrev tidigare ifall pengafrågan kan lösas) genom att hylla honom!!

ser framemot intervjun med honom!!
kozelek
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » tor feb 19, 2004 11:29 am

Vad har ni för förslag på vad vi i klacken kan göra för att hylla Podein på söndag då?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Gäst » tor feb 19, 2004 11:33 am

Se till och köp ett bunt värdebevis i Shjon Podein Children's Foundation http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/12078.php

Tror att han uppskattar om vi köper många värdebevis!
Är det någon som inte har köpt?
Gäst

kampanj?

Inläggav kozelek » tor feb 19, 2004 11:37 am

Kan vi inte dra i gång nån slags kampanj...

Exempelvis som ovan: köpa värdebevis

Namnunderskrifter, nån banderoll/flagga med nån hyllning på, mycket sång om Podein?

Det skulle vara roligt om vi kunde få ihop något stort, för han räknar med all säkerhet inte med något sådant...

Typ när han skrinner in vid namnuppläsning att alla gör ett jävla jubel!! då fattar han att något är på gång.. ;-)

United States of Shjon Podein!!!!
kozelek
Forumamatör

Inläggav Orre Ericsson » tor feb 19, 2004 12:19 pm

Hade varit fett med pappersark utplacerade på sitt plats iförväg som alla håller upp under nationalsången där det står STAY 25
Podein ä Kung!!
Användarvisningsbild
Orre Ericsson
Forumamatör

Inläggav Orre Ericsson » tor feb 19, 2004 12:21 pm

eller med facklor, men ä de förbjudna så kan det bli svårt om vi inte ska trottsa länsman!??
Podein ä Kung!!
Användarvisningsbild
Orre Ericsson
Forumamatör

Inläggav serra » tor feb 19, 2004 12:31 pm

Flyttade mitt inlägg själv....:)

Vi måste köra något på söndag för S.Podein...
Någon bra ramsa..inte för att det kommer att få honom att stanna i växjö..men det kanske kan påverka lite?

Vi kan dela upp klacken i två delar...som vi gör med "kom igen lakers"...
"S.Podein- Stay in Lakers"...eller? någon annan som har något förslag?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor feb 19, 2004 12:47 pm

Poddan måste stanna.
Jag är helt övertygad att om Vi gör något extraordinärt för denna ödmjuka storspelare, då kommer det att spela in i hans beslut ang vara eller icke vara i Lakers.
Men en namninsamling som man sen överräcker till Poddan innan match på söndag, det tror jag skulle göra susen.
Det är ju bara att öppna en mail ditt man kan skicka sitt namn, och sedan skriva ut dessa.
Sen om det är någon som är bra på english, så kan väl denna säga ett par väl valda ord om hur mycket vi tycker att Poddan betyder för laget.
Sen givetvis ett brakande hålligång, där man kan sjunga lite ramSOR om Podein.
Vad tror Ni?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav John´J » tor feb 19, 2004 2:12 pm

Men hallå!
Ni har väl flera hemmamatcher, i playoff!
Ni får kanske möta Skellefteå, eller AIK. Se till att tvåla dit dom så att ni kommer till kvalserien, då vill nog "Podes" stanna och spela upp Lakers i eliten.Kommer sedan Foppa och gänget till Modo (i händelse av lockout i NHL) så vill nog "Podes" vara kvar och möta sin gamla polare.
Tänk att se Podes radera ut Foppa helt.....
John´J
Forumamatör

Inläggav Linda » tor feb 19, 2004 2:39 pm

Att typ tacka av honom innan säsongen är slut är ju ungefär som att säga att vi har gett upp.

Jag föreslår hellre att vi när säsongen verkligen är slut åker hem till honom och ropar honom ut ur huset och visar vad vi vill då :D
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tor feb 19, 2004 2:48 pm

:lol: :lol: :lol: tycker som chefen :wink:
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Roger » tor feb 19, 2004 2:49 pm

håller med dig linda
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » tor feb 19, 2004 3:32 pm

Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » tor feb 19, 2004 3:34 pm

Klonis skrev::lol: :lol: :lol: tycker som chefen :wink:

Det där var väl Puttes replik? :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Räven » tor feb 19, 2004 5:02 pm

Jag håller med er i ert resonemang, Shjon är den störste, jag har med egna ögon inte sett något liknande i verkligheten och då menar jag allt som han uträttar och hur han är och hans inställning och...............ja hur mycket som helst.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season