Nytt utgångsläge?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nytt utgångsläge?

Inläggav herbert » fre mar 12, 2004 1:54 pm

Funderar lite över hur säsongens framgång (över normal förväntan på en nykomling) påverkar värvningstaktiken inför nästa säsong? I div 2 till 1 och från 1:an till AS, "behövde" Lakers inte spelare i elitklass, utan det räckte med lite sköna lirare från Knäckebrohult (TAIF) osv. Att etablera sig i AS, behöver ju inte heller kosta skjortan, men nu, med facit i hand har Lakers visat att etablering i AS inte är ett mål på vägen utan kanske mer vägen till det stora målet, Elitserien.

Enligt min syn står Lakers (lite tidigt, men ack vad kul) vid ett vägskäl som erbjuder två alternativ.

1. Fortsätt med samma trupp (läs samma kvalite, nån ny och nån försvinner), och "etablera" på, som Nybro mycket förtjänstfullt gör tex.

2. Bygg till hallen för åtminstone 1 000 Lakejer ytterligare, och våga satsa på ES med minst en ES-femma. Flera av dagens spelare platsar i ES och verkar ju höja sig markant mot bättre motstånd, så varför inte ge dem chansen.

Vad tror du?
Användarvisningsbild
herbert
Forumamatör

Inläggav challe_berglund » fre mar 12, 2004 2:07 pm

Alternativ två låter ju bäst om jag får säga det själv. Samtidigt så är väl inte alternativ ett heller fy skam.

Om jag fick välja dock, alt. ett...
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav Roger » fre mar 12, 2004 5:47 pm

håller mig nog till alt 1
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav Cobra » fre mar 12, 2004 7:24 pm

Instämmer med föregående talare...skrivare...
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Kjellsson » fre mar 12, 2004 7:52 pm

Jag går för 2:an!!! Allt annat är mesigt...
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Räven » fre mar 12, 2004 11:20 pm

Kan man svara 1,5 så gör jag det. Jag tycker det ena är för passivt och det andra kanske väl djärvt, med tanke på att ekonomin också ska balanseras och sedan vet vi inte ett dugg vad kommunens planer blir.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » mån mar 15, 2004 12:53 pm

1:an...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » mån mar 15, 2004 1:39 pm

Håller nog också på Alt. 1... :roll:
Jag tycker inte det finns så stor anledning till någonting annat förrän vi har något svart på vitt gällande ishallen. Det går helt enkelt inte att spela högre upp än Allsvenskan med vårt ruckel... :cry:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » mån mar 15, 2004 1:40 pm

Alt 2, inget att snacka om!!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » mån mar 15, 2004 1:42 pm

Tror inte nåt utav alternativet är riktigt rätt. Hade gärna velat ha nåt alternativ i form av "etablerad storsatsning" om ni förstår vad jag menar... :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Sacke » mån mar 15, 2004 2:06 pm

Med all respekt.. Ni i Lakers har gjort en topp-prestation och har en god organisation som ni kan bygga vidare. Tro nu inte att det är så lätt att gå upp i Elitserien. Om man tar en titt i historien så ser man att lag såsom Malmö och Linköping har fått lägga ner mycket stålar för att ta klivet upp. Trots enastående värvningar såsom Pekka Lindmark, Matti Pauna, Mikael Andersson osv. så tog det tid för Malmö..

Vad Lakers nu borde göra är att man satsar ännu mer på sina ungdomar och fortsätter att bygga upp organisationen underifrån. Trots allt så har man en lokal situation med konkurrerande klubbar som har en mycket god erfarenhet av att få fram unga och lovande spelare. Säga vad man vill om Tingsryd eller Troja, men att de fortfarande är en god plantskola för unga spelare stämmer ju fortfarande.

Haussning är bland det värsta man kan göra när man är en nykomling som har haft framgång. Stilla lugnet och tänk till istället. Målmedveten och lugn satsning mot målet är, enligt mitt tycke, det enda rätta.

by the way... Fin prestation i playoffet! Kul!
Sacke
Forumamatör

Inläggav Tobias » mån mar 15, 2004 2:11 pm

Att Tingsryd har så bra ungdomsverksamhet tycker jag man hör ofta. Men det känns lite som de lever på gammal fakta. För många (alla ?) av de senaste möterna mellan Lakers - Tingsryd inom ungdomarna har vad jag har sett slutat med lakersvinst.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav erok » mån mar 15, 2004 2:16 pm

Det där med Taif-lakers har jag ingen koll på.Men det var endel ur ett ungdomslag från lakers som hade varit inne på Diös klotterplank och dummat sig lite.De fick de äta upp med besked då Diö körde över dem 8)
Hoppas att sådant inte händer igen :roll:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » mån mar 15, 2004 4:53 pm

Anser att klubben skulle må bra av att spela in detta matrial ytterligare ngt år innan man tar till stora trumman och köper dyra (gamla) spelare som sedan lägger av och klubben inte får tillbaka sina investerade pengar (utbildningsbidragen)....

Naturligtvis måste klubben komplettera upp Grans och ev fler spelare som kan tänkas försvinna......Men faktum kvarstår..se till att truppen behålles så intakt som möjligt.

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav alfax » mån mar 15, 2004 5:02 pm

Instämmer med Beckis.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season