P Andersson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

P Andersson

Inläggav Beckis » mån mar 15, 2004 4:16 pm

Se nu till att han blir kvar i klubben.....
Så vi får ha kvar våran superfemma med Andersson, Persson & Lundstöm

absolut en av seiens bästa femmor...

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav £ak3rs » mån mar 15, 2004 5:24 pm

Peter A (inget ont om han) men han skulle inte haft en plats i truppen ens denna säsongen.
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör

Inläggav alfax » mån mar 15, 2004 5:33 pm

Och..vad grundar du detta på???
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PP » mån mar 15, 2004 6:02 pm

Peter Andersson är inte dålig, men det finns forwards som vill spela i Lakers som är bättre. Det gäller väl egentligen för samtliga Lakersspelare utan kontrakt nästa säsong.

Heja Lakers
PP
Forumamatör

Inläggav Beckis » mån mar 15, 2004 6:09 pm

PP: Möjligt att du har rätt, men jag tycker man måste se till helheten kanske är det så att den forwarden inte passar med Lundström, Persson odå har man ingen glädje av den spelaren....

Bara för att man är en namn kunnig person innebär det inte per automatik att det funkar bättre....

Det som jag menar är att om en spelare kommer in istället för #21:an så kanske han sänker hela femman istället...el? kanske bli bättre?
Men det tror jag inte... för sedan denna femma fått mera istid och spelat sig varma så har de varit ruskigt bra formation....finns ingen anledning att ändra på den femman tills nästa säss..snarare hålla den intakt.

Jag tycker denna femma bevisat att de förtjänar fortsatt fortroende tills nästa år...

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Beckis » mån mar 15, 2004 6:23 pm

Kan inflika med att P Andersson har dessutom den bästa +- statistiken i Play off samt bäste poänggörare...i Laget..

Och i forsättnings allsvenskan vår, delad tredje plats ( Poängligan)....i laget...

Bara Fakta=)
Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Per Carlsson » mån mar 15, 2004 6:42 pm

Beckis, jag tycker den faktan du lägger fram räcker för att ge honom ett nytt kontrakt. Ge honom åtminstone ett ETTÅRS..
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån mar 15, 2004 7:19 pm

Man kan undra vilka spelare ni tycker ska byta klubb, för det är väl så att nästa år är den stora satsningen mot elitserien, dettta grundar jag mig på om den ska utökas med två lag, för sedan blir det otroligt svårt att ta sig upp.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav anderzon » mån mar 15, 2004 8:21 pm

Beckis --> Kunde inte lagt fram argumentationen bättre själv. :ok:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » mån mar 15, 2004 9:32 pm

Räven skrev:Man kan undra vilka spelare ni tycker ska byta klubb, för det är väl så att nästa år är den stora satsningen mot elitserien, dettta grundar jag mig på om den ska utökas med två lag, för sedan blir det otroligt svårt att ta sig upp.

bättre att köra den hårda vägen med den hårda stilen för att sedan ha större chans att klänga sej kvar.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » tis mar 16, 2004 9:22 am

Ställ er frågan om P Andersson kan spela oss uppåt.
När det gäller statestik så är det lögn förbannad lögn. Säger inget om hur man måste fördela laget för att en spelare ska fungera . Säger inte heller något om hur många minuter spelaren är inne, eller för den delen hur många närkamper han vågar ta i offensiva respektive defensiva zonen. Statestik likt den du drar fram kan möjligtvis lämna en rättvis bild över 3-4 år inte över ett år. Det gäller att ligga i top år efter år för att vara en klass spelare inte under 1 eller två månader.
Kom nu inte med argmentet speltid. Speltid förtjänar man det får man inte. Viker du ner dig i 30 omgångar så kan du inte begära att du ska ha mycket speltid. Antingen leder du laget eller låts du ledas.
Känslor kan inte styra en laguttagning eller för den delen en trupp.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Beckis » tis mar 16, 2004 9:54 am

Stenkistan skriver: Statestik likt den du drar fram kan möjligtvis lämna en rättvis bild över 3-4 år inte över ett år. Det gäller att ligga i top år efter år för att vara en klass spelare inte under 1 eller två månader.

Intresant det du skriver....vittnar om hur okunnig du är angående denna spelare.......

P Andersson är väl den spelare som gjort flest poäng de sista tre åren (Lägg ihop åren)
så har du din rättvisa bild på tre år

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Stenkistan » tis mar 16, 2004 10:00 am

Beckis.

DIV 1 är inte allsvenskan. Vare sig i mpotstånd eller i taktik. Man kan inte vara ung och lovande i evighet. Okunnighet ska man nog inte nämna i detta sammanhang. Titta på hur man spelar och mot vilka man spelar och vilket ansvar man tar.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Beckis » tis mar 16, 2004 10:15 am

Jo vi har bara varit AS i ett år men det var onekligen du som ville få statistik på tre år och den finns att tillgå bland en del av våra spelare.....

och kräver du tre års statistik i AS bland våra spelare så har vi inte många spelare över för den jämförelsen...

Sen när det gäller ditt resonomang så stämmer det ju....titta på spelaren och spelarna som passar tillsammans osv....och det gör ju denna femma..
onekligen...varför splitta den?

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav PP » tis mar 16, 2004 10:44 am

Jag anser att P Andersson är en härlig lirare men...han har inte fått ut så mycket som man önskat under året i AS. Detta mycket beroende på att han inte är den fysiska spelare som jag anser behövs. Han tacklar sällan eller aldrig och han går heller inte in och tar strid vid mål så ofta som behövs. Han kämpar på så gott han kan men jag tycker inte det räcker. Han har gjort poäng på slutet men över säsongen tycker jag inte det håller.

Heja Lakers
PP
Forumamatör

Inläggav PP » tis mar 16, 2004 10:49 am

Och förresten..vad gäller hans kedjekompisar så tycker jag bara att det är Andree som håller måttet över hela säsongen. Lundström är en gudabenådad spelare men alldeles för ojämn och framförallt i det defensiva arbetet.
PP
Forumamatör

Inläggav Stenkistan » tis mar 16, 2004 11:14 am

Beckis,

Peter har gjort sina år i allsvenskan och han har inte varit jämn över säsongen. Han är precis som PP säger en alldeles för vek spelare som inte tar fighterna och frågan vi ska ställa oss är om vi kan få en bättre spelare som tar ansvar över hela isen för samma pengar som P Andersson. En duktig spelare tar sina chanser när han får den även om tiden på isen är begränsad. Detta gjorde inte P Andersson under hösten. Han är onekligen en joker men på det sättet som dagen hockey spelas har han ingen plats om han inte blir mer fysisk i sitt spel eller för den delen visar att han är överjävlig på att göra mål. Betänk att hans stats hade sett helt annurlunda ut om han inte hade gjort 6 p i matchen mot Mörrum. ( Hur tufft var det motståndet )
Inget ont om pojken han men hade han jobbat och slitit som Podes, Jarno, Andree, Chrille, Dalle då hade han platsat.
Hockey är en lagsport och det gör förbannat ont att spela hockey. Funkar det inte framåt så ska man ta mig f''n göra sitt jobb hemåt.

Jag är inte heller nöjd med vad H Andersson har presterat. Han har och så samma tendens att släppa på bevakningen och inte ta fighten i försvarzon men trots detta så är han bra mycket bättre defensivt än P Andersson.
Henrik borde dock inse att han är en klassik rollspelare.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav INDIAN #66 » tis mar 16, 2004 2:27 pm

Kan bara informera om att PETER ANDERSSON är uttagen i Hockeynews Play off femma.
GK: Sean Gauthier, Skellefteå
RD: Johan Åkerman, Skellefteå
LD: Patrik Hucko, AIK
RW: Steve Potvin, Skellefteå
LW: Johan Ramstedt, Skellefteå
CENTER: PETER ANDERSSON, VÄXJÖ LAKERS :twisted:

Härlig läsning :wink:
PA - stanna i Lakers :twisted:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav alfax » tis mar 16, 2004 4:06 pm

Och det var i PO det var klass på lagen ,då han visade var han går för.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PLAYOFF » tis mar 16, 2004 8:04 pm

tycker inte det finns någon anledning att splittra andersson-lundström-persson utan fortsätta med dem en säsong till.
PLAYOFF
Forumamatör

Inläggav buck » tis mar 16, 2004 8:45 pm

PLAYOFF skrev:tycker inte det finns någon anledning att splittra andersson-lundström-persson utan fortsätta med dem en säsong till.

instämmer till fullo! Med tanke på att Andersson var riktigt illa däran förra säsongen å lundström inte kunde sommarträna pga sitt knä så är det väl inte så lustigt att den femman inte levde upp fullständigt under hösten.
Vårens spel tycker jag visar att dessa killar behövs i Lakers.
Varför slänga 100 tusentals kronor på utbildningsbidrag på osäkra kort när vi har kämpar här hemma?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav PLAYOFF » ons mar 17, 2004 10:30 am

nr 21 - styrkor:

- passningsskicklig
- teknisk
- målfarlig
- speluppfattning
- jobbar över hela banan (nytt för denna säsongen)
- rappt handledsskott

nr 21 - svagheter:
- tacklingar
- slagskott

Jämfört mot andra spelare tycker jag inte att han är mer eller mindre skadebenägen. Han behöver mycket istid för att komma till sin fulla rätt. Hans skridskoåkning är bra men kunde ibland ha ett högre tempo.
PLAYOFF
Forumamatör

Inläggav ante_1019 » ons mar 17, 2004 11:25 pm

jag hoppas att Peter får en säsong till och spela med lundström och andre tror att det kommer bli en riktigt mål farlig femma.
Användarvisningsbild
ante_1019
Forumamatör

Inläggav perper » tor mar 18, 2004 3:01 pm

åsså är ju grabbhalvan bara 25 år! rimligen finns det lite utveckling kvar i honom
Användarvisningsbild
perper
Forumamatör

Inläggav PP » tor mar 18, 2004 3:10 pm

Han kan fortfarande utvecklas. Tex kan han lära sig tacklas.

Heja Lakers
PP
Forumamatör

Inläggav buck » tor mar 18, 2004 6:04 pm

MÅSTE alla tacklas då?
Folk har ju gnällt som s-tan på ex. Grans hela säsongen. Han har först börjat tacklas lite efter Nyår o jag anser ändå att han blir det största avbräcket för Lakers... (om man nu inte ångrar sej, dvs... ;) )

Låt spelande killar SPELA o tacklande killar tacklas. När både Lundström o Andree spelar i samma femma så är det väl tillräckligt?

#21 kvar i VLH!
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 18, 2004 6:08 pm

Håller med dig Buck.

Det är ett jävla tjatande om att alla måste tacklas men så är det ju knappast.

Finns väl mängder med bra spelare som inte använder kroppen så mkt men ädnå har massa andra bra egenskaper.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav PP » fre mar 19, 2004 10:39 am

Jag minns matchen mot IKO i höstas. Lakers hängde med bra i första perioden men orkade sedan inte hänga med spelsnabba, skridskoskickliga och fysiska IKO. Deras gubbar var dessutom storleken större än våra. Så som IKO spelade önskar jag att Lakers kunde spela och då räcker det inte med en fysisk spelare i varje femma, alla måste smälla på och en del måste dessutom kunna sätta puckar när de kommer fria från blå. Jag tycker P Andersson är en bra spelare men han platsar tyvärr inte i mitt Lakers.

Heja Lakers!
PP
Forumamatör

Inläggav lampan » fre mar 19, 2004 12:30 pm

Han behöver inte tackla ner ngn men att peta lite med klubban för att sedan åka ifrån spelaren håller inte...
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast

Inläggav Roger » fre mar 19, 2004 5:54 pm

att ha en bra mix är nästan det vikigaste
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » tis mar 23, 2004 5:17 pm

Hoppas också på #21... sen skulle det kännas tungt att bli av med Arto så jag hoppas på honom också :roll:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Fille Rille » tis mar 23, 2004 5:24 pm

Både Arto och Peter är borttagna från SICO listan ???

http://www.algonet.se/~sico/transfer_lists/
:roll:
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Användarvisningsbild
Fille Rille
Forumamatör

Inläggav Stenkistan » tor mar 25, 2004 9:57 am

Jag hoppas att ni alla har tittat på dem 2 semifinalerna i veckan. Har ni haft ögonen med er så har ni också sett att spelarna tar ett defensivt ansvar och jobbar hemåt. Du har ingen plats i dagens elithockey ifall du inte tar ett defensivt ansvar och är beredd att jobba över hela banan. Det finns inte utrymme för lyxlirare som bara är intresserade att synas i målprotokollet. Varje spelare har en roll och den utgår alltid från den defensiva uppställningen. Detta bekräftade även vår nya tränare med önskvärd tydlighet.

Kan P.A lära sig att spela defensivt? Vågar han? Är han beredd att offra sig för laget? Är han beredd att jobba över hela banan? Hur lång tid tar det att lära sig?

Är svaren ja på fråga 1 till 4 samt att svaret på fråga 5 är " med start i höst" ja då ska P.A ha nytt kontrakt annars kan han dra.

Jag tror inte att han har den kapaciteten, han är inte beredd att göra det skitjobbet, tyvärr för en sniper är han.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Zeb » tor mar 25, 2004 12:33 pm

Vill minnas att han hade en defensivare roll i både Troja och Oskarshamn.
Zeb
Forumamatör

Inläggav LaKaj » tor mar 25, 2004 1:09 pm

#21 visade i playoff att han kan ta ett defensivt ansvar också. Han har kapacitet, men vi kan inte ha en spelare som bara blommar i playoff. Jag tror dock att Peter kan ge mer över hela säsongen. Jag kan nog tänka mig en fortsättning med honom, men visst hör han till skaran av 4-5 spelare som ligger på gränsen. Majoriteten av dem hoppas jag dock att vi behåller. Det är dags att bygga mer på lagprestationen/lagkänslan detta året.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Återgå till Silly Season