Ojojojoj, nu när den här säsongen är över och vi ska summera så måste jag passa på att tacka alla killar för en härlig säsong, och för min del så är jag ganska nöjd att det inte blev någon fortsättning i kvalserien, vi måste ju ha en morot till nästa säsong eller den efter det.....?
Min önskan inför nästa säsong är att vi främst får en tränare som ser alla killar som de rollspelare de är (därmed ingen kritik mot Lasse) det finns SÅ mycket mer hockey i många av killarna än vi har sett den här säsongen och den som lyckas få ihop dem till ett "lag" skulle jag beundra tusenfallt. Men vilka rollspelare saknar vi då? -Vi mister en bra tekare och "bäst när det gäller" i Grans, en bra målvakt i Burman och sedan vet vi ju inte. Jag anser att en femma ska bestå av: en defensiv back som ska vara i vägen och störa, en lite mer offensiv back som ska leda uppspel, en center som är en bra tekare och jobbar bra i mittzon, en forward med fart, som gärna är en målgörare och en forward som står och gör sig omöjlig i slottet. Men att sedan få ihop ett helt lag till den här kombinationen överlåter jag till värvaransvarig och den nya tränaren. Så snälla ni, gå inte bara efter statistik när ni värvar, vi behöver inte enbart fem målgörare utan vi behöver även de grabbar som finner sig i att kanske aldrig hamna i målprotokollet utan de har sin roll att bara "böka" och göra väg för dem som ska göra mål¨...
Hoppas att få se mycket trevlig och rolig hockey till hösten!