Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
c70t5 skrev:Nja, det vet jag inte riktigt om MIF har gjort. Det enda jag har sett och läst är att en person på svenskafans.se har skrivit en lista på potentiella lirare som han tyckte kunna vara intressanta för MIF. Men du kanske vet någotannat? Men vem vet, det kanske är Percy himself som har skrivit det...
/T5!!
Macke23 skrev:Ja för OVe Molin har ju inte öst in poäng genom tiderna...Anders Söderberg också kass...Mats NÄslund va ju usel...osv osv...bra koll..
Viktor666 skrev:Macke23 skrev:Ja för OVe Molin har ju inte öst in poäng genom tiderna...Anders Söderberg också kass...Mats NÄslund va ju usel...osv osv...bra koll..
Jadu, min käre Röglevän!
Det är ju smickrande att du sätter en Lakersspelare i sånt sällskap men ska vi vara riktigt ärliga så håller ju inte Miikka den klassen riktigt, tycker du det...
Jag säger inte att det är omöjligt för en liten spelare att vara spela i Elitserien. Det jag menar är att det krävs mycket, mycket mer kunnande hos spelaren i fråga än vad det gör hos en som väger sisådär hundra pannor...
Det är ju bara att titta på snittlängd och vikt i ES så förstår du nog vad jag menar... Kanske!
Puck På Pung skrev:Viktor666 skrev:Macke23 skrev:Ja för OVe Molin har ju inte öst in poäng genom tiderna...Anders Söderberg också kass...Mats NÄslund va ju usel...osv osv...bra koll..
Jadu, min käre Röglevän!
Det är ju smickrande att du sätter en Lakersspelare i sånt sällskap men ska vi vara riktigt ärliga så håller ju inte Miikka den klassen riktigt, tycker du det...
Jag säger inte att det är omöjligt för en liten spelare att vara spela i Elitserien. Det jag menar är att det krävs mycket, mycket mer kunnande hos spelaren i fråga än vad det gör hos en som väger sisådär hundra pannor...
Det är ju bara att titta på snittlängd och vikt i ES så förstår du nog vad jag menar... Kanske!
Viktor, ditt resonemang är klockrent.
Ska en spelare i den längden lyckas i riktigt höga sammanhang krävs det något utöver det vanliga, och det har inte Mikka även om han är en väldigt duktig ishockeyspelare.
Se på Martin St. Louis, han är bara något hårstrå över 170 men han är kung i NHL? Varför? Ingen får tag på honom, han har ben stora som timmerstockar som jobbar jobbar jobbar.... Det är dessa ben som är det han har utöver det vanliga, och det krävs.
Dessutom är Ove Molin ganska mycket större än Männikkö. Näslund kan du inte jämföra med, det var ju längesedan när hockeyn inte var lika tät.
Lakershjärta71 skrev:Det går bra för "vår" lille finne.
http://eliteprospects.com/player.php?player=1070
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster