Truppen klar tidigt, bra eller anus?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Truppen klar tidigt, bra eller anus?

Inläggav Razzel » tor maj 05, 2005 2:18 pm

Det är bara början på Maj och spelartruppen är nästan fulltalig. Våra två tidigare säsonger i allsvenskan har vi också vart tidigt ute med värvningar medans andra klubbar knappt värvat någon.
Säsongen som nyss avslutades var ju mycket speciell med NHL lockouten och gynnade förmodligen de klubbar som hade mest is i magen med sina värvningar. Finns det en risk att vi går på en mina nu när truppen nästan är klar eller når vi harmoni?
Priset på spelarna är också en faktor, får spelarna mer i fickan när de gör klart tidigt? De bör ju iallafall ha fler alternativ tycker jag.

Välkomnar givetvis andra lags supportrar till en diskussion.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav The Duke » tor maj 05, 2005 2:45 pm

Tycker att det är Anus...inte för att jag har någon åsikt i ärendet...men tycker det är kul att använda ordet ANUS här på forumet :o
Användarvisningsbild
The Duke
Forumamatör

Inläggav Lobo » tor maj 05, 2005 2:52 pm

Tja tror inte det är någon nackdel att ha laget klart tidigt om det inte är NHL-lockout och det får vi väll hoppas det inte blir 1 år till.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav The Duke » tor maj 05, 2005 3:18 pm

Tror inte heller att det är någon nackdel...ville som sagt bara skriva ordet anus på forumet
Användarvisningsbild
The Duke
Forumamatör

Inläggav Fixo » tor maj 05, 2005 5:56 pm

Det är säkert inte någon nackdel.. Alla spelare på plats för sommarträning (läs. ölhävning och korvgrillning).. Och OM det nu skulle dyka upp en "Foppa" eller "Sudden" så finns det säkert en plats öppen... 8)
Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge
Användarvisningsbild
Fixo
Forumamatör

Inläggav Flanders » fre maj 06, 2005 11:47 am

Utan att läsa in för mycket i det, det är ju massvis med faktorer som påverkar sånt här så klart, men att ha truppen klar tidigt borde vara ett tecken på att man har fått de spelare man vill ha (sen är ju frågan till vilket pris). Det är ju rätt osannolikt att det skulle röra sig om panikvärvningar från Fagervalls sida nu i maj, de kommer snarare i augusti när alla andra har sina trupper klara och man står utan en handfull spelare.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Mållgan » fre maj 06, 2005 2:53 pm

Svår fråga, men att ha truppen klar tidigt borde vara till fördel för Växjö. Den gemensamma sommarträningen kan börja tidigt, förutsatt att alla nyförvärv kommer till Växjö i god tid.

Däremot måste jag säga att jag är lite förvånad över hur Växjö värvat i år. Inga namn i klass med vad ni tidigare dragit hit. Podein, DeFauw & Mäniiköö är väll dock svårt att toppa!? Växjö kan få ett väldit intressant lag i år, då man verkar värvar efter laguppbyggnad, inte poängligor. (undantag; Calder)[/i]
Användarvisningsbild
Mållgan
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre maj 06, 2005 3:08 pm

Mållgan skrev:Däremot måste jag säga att jag är lite förvånad över hur Växjö värvat i år. Inga namn i klass med vad ni tidigare dragit hit.

Än är det ju inte färdigvärvat...

/T5!! 8)
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre maj 06, 2005 3:24 pm

Tror nog det kan vara bra att vara färdiga med truppen tidigt, anledningen till att vi nästan har allt klart tror jag inte har med någon form av hets att göra. Resultatet får vi dock vänta med ett tag. Generellt tycker jag Lakers har den mest spännande truppen hittils av flera anledningar..Klar dragning mot yngre hungriga spelare och en trupp Fagerwall fått precis som HAN vill ha den. I mina ögon ser laget ohyggligt spännande ut :D
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån maj 09, 2005 10:50 pm

Tror också att det är mest positivt med att ha truppen klar tidigt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » mån maj 09, 2005 11:44 pm

Som sagt. Nu har dom tid på att spela ihop sig som ETT lag. inte under träningsmatcherna som jag anser är lite väl sent.
Ser fram emot den nya säsongn med välmod.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkan » tis maj 10, 2005 7:05 am

Det är positivt att det är färdigt så tidigt när man har så många
nya spelare som ska svetsas samman. Laget ser mycket intressant
ut och hoppas att de som har 1års kontrakt förlänger då
kan det bli roligt att se hur bra detta laget är om några år.....
Kan bli hur kul som helst. :D
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Razzel » tis maj 10, 2005 10:59 pm

Jag ser det som huvudsakligen positivt att truppen nästan är klar. En hel del av de förmodade topplagen har en hel del nyckelspelare kvar att värva vilket är spännande/nervöst att följa. Det borde ju rimligtvis finnas många bra spelare kvar. Rögle, Nyköping, Malmö, Skellefteå, Björklöven och Hammarby har åtskilliga platser att fylla. Tycker det är intressant att många lag väljer att signa med unga spelare så även VLH.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Återgå till Silly Season