Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
carl skrev:Åhsberg kommer få drösvis med istid i RBK. Jag såg honom spela i junisturneringen i Växjö och han var, enligt min åsikt, en av Sveriges 5 bästa spelare. Han är utan tvekan en allsvensk spelare av hög klass. Jag skulle inte bli förvånad om Åhsberg når en topposition i Hockeyallsvenskans poängliga om han blir placerad i 1:a eller 2:a line. Att sätta honom tillsammans med den "kloke gubben" Jacke är nog inte fel. Däremot tror jag inte att RBK ska ge sig på att sätta in Ahlbrant som 3:e-länk i en sådan kedjan. Kasta in en hårdjobbande sargkung istället (om nu RBK har någon sådan....).
Mygel skrev:carl skrev:Åhsberg kommer få drösvis med istid i RBK. Jag såg honom spela i junisturneringen i Växjö och han var, enligt min åsikt, en av Sveriges 5 bästa spelare. Han är utan tvekan en allsvensk spelare av hög klass. Jag skulle inte bli förvånad om Åhsberg når en topposition i Hockeyallsvenskans poängliga om han blir placerad i 1:a eller 2:a line. Att sätta honom tillsammans med den "kloke gubben" Jacke är nog inte fel. Däremot tror jag inte att RBK ska ge sig på att sätta in Ahlbrant som 3:e-länk i en sådan kedjan. Kasta in en hårdjobbande sargkung istället (om nu RBK har någon sådan....).
Då blir det väl en kedja liknande denna:
Tano - Jacke - Åhsberg
Jag är fortfarande inte övertygad. När Tängt värvades var han Sveriges största backtalang, skulle egentligen spelat ordinarie i Frölunda bla bla. Men inte mycket blev det av honom.
Vi får se!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 11 gäster