Daniel Åhsberg -> Rögle

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Daniel Åhsberg -> Rögle

Inläggav C70T5 » fre jun 10, 2005 12:28 am

Frölundaiten, Daniel Åhsberg, som var och stöttade Växjö Lakers förra säsongen har skrivit på för Rögle.
http://hd.se/senastenytt/sporten/detalj.shtml?id=36407

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » fre jun 10, 2005 8:31 am

Det där ser jag som en riktigt förstärkning för Rögle. Blir inte förvånad om han kommer att vräka in poäng. Hade mer än gärna sett honom i Lakers men trodde faktiskt att han skulle spela i ES. För så hög klass anser jag att han håller (om NHL-spelarna försvinner).
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » fre jun 10, 2005 8:58 am

Det var synd, hade också gärna sett honom i Lakers. Där har nog Rögle gjort en riktigt bra värvning.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Coffe #800 » fre jun 10, 2005 10:28 am

jisses det där är en bra värvning som rögle gjort måste jag sejja!!... Rögle verkar bli en riktigt bra motståndare i året upplaga... oj oj
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

oj då

Inläggav Skacke » fre jun 10, 2005 10:50 am

i mina ögon var han den bäste av indianerna som provade här...bra spelsinne och teknik, men nog lite tunn ännu för ES, om några år är han ett hett namn!
Kul för Rögle och javisst hellre röd/gul/blå!!!!!!!!!!!!!
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav Puck På Pung » fre jun 10, 2005 11:08 am

Åhsberg är ett bra nyförvärv, men jag tycker han borde valt en klubb med mindre konkurrens om platserna än Rögle. Tror inte han kommer få så mycket speltid i Rögle det kommer hämma honom väldigt i utvecklingen.

Sen får man aldrig glömma, det är en jävla skillnad på Allsvenskan och SuperElit. Vi får se om han lyckas, jag är inte övertygad. Dock hade jag gärna haft honom till Hammers, där hade han dessutom fått speltid nog.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » fre jun 10, 2005 11:16 am

PPP, Åhsberg bevisade under de matcherna han spelade i Lakers att det allsvenska spelet inte är några som helst bekymmer för honom. Vad jag förstått hade han haft en ordinarie plats i Frölundas A-lag den gångna säsongen om det inte tillkommit massa NHL-proffs.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre jun 10, 2005 11:24 am

Åhsberg kommer få istid i Rögle. Jag såg honom också j -landslagturneringen som gick i Växjö. Han har stor kapacitet. Kan växla tempo som få allsvenska spelare kan. Väger säkert lite lätt i närkamperna, men det kommer efterhand. Rögle har gjort en kanonvärvning. Jag hade mer än gärna sett Åhsberg i Lakers.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » fre jun 10, 2005 11:26 am

Att han väger lätt i vissa lägen kan jag hålla med om.
Min åsikt är att han säkert kommer bli en av Rögles bästa forwards. Så bra är han enligt mig. En kanonvärvning!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre jun 10, 2005 11:42 am

Bara att grattulera röglefansen.Kommer nog att bli en kelgris i AIA
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » fre jun 10, 2005 12:29 pm

Åhsberg kommer få drösvis med istid i RBK. Jag såg honom spela i junisturneringen i Växjö och han var, enligt min åsikt, en av Sveriges 5 bästa spelare. Han är utan tvekan en allsvensk spelare av hög klass. Jag skulle inte bli förvånad om Åhsberg når en topposition i Hockeyallsvenskans poängliga om han blir placerad i 1:a eller 2:a line. Att sätta honom tillsammans med den "kloke gubben" Jacke är nog inte fel. Däremot tror jag inte att RBK ska ge sig på att sätta in Ahlbrant som 3:e-länk i en sådan kedjan. Kasta in en hårdjobbande sargkung istället (om nu RBK har någon sådan....).
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Mygel » fre jun 10, 2005 12:43 pm

carl skrev:Åhsberg kommer få drösvis med istid i RBK. Jag såg honom spela i junisturneringen i Växjö och han var, enligt min åsikt, en av Sveriges 5 bästa spelare. Han är utan tvekan en allsvensk spelare av hög klass. Jag skulle inte bli förvånad om Åhsberg når en topposition i Hockeyallsvenskans poängliga om han blir placerad i 1:a eller 2:a line. Att sätta honom tillsammans med den "kloke gubben" Jacke är nog inte fel. Däremot tror jag inte att RBK ska ge sig på att sätta in Ahlbrant som 3:e-länk i en sådan kedjan. Kasta in en hårdjobbande sargkung istället (om nu RBK har någon sådan....).

Då blir det väl en kedja liknande denna:

Tano - Jacke - Åhsberg

Jag är fortfarande inte övertygad. När Tängt värvades var han Sveriges största backtalang, skulle egentligen spelat ordinarie i Frölunda bla bla. Men inte mycket blev det av honom.

Vi får se!
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » fre jun 10, 2005 1:32 pm

Mygel skrev:
carl skrev:Åhsberg kommer få drösvis med istid i RBK. Jag såg honom spela i junisturneringen i Växjö och han var, enligt min åsikt, en av Sveriges 5 bästa spelare. Han är utan tvekan en allsvensk spelare av hög klass. Jag skulle inte bli förvånad om Åhsberg når en topposition i Hockeyallsvenskans poängliga om han blir placerad i 1:a eller 2:a line. Att sätta honom tillsammans med den "kloke gubben" Jacke är nog inte fel. Däremot tror jag inte att RBK ska ge sig på att sätta in Ahlbrant som 3:e-länk i en sådan kedjan. Kasta in en hårdjobbande sargkung istället (om nu RBK har någon sådan....).

Då blir det väl en kedja liknande denna:

Tano - Jacke - Åhsberg

Jag är fortfarande inte övertygad. När Tängt värvades var han Sveriges största backtalang, skulle egentligen spelat ordinarie i Frölunda bla bla. Men inte mycket blev det av honom.

Vi får se!

Det är det jag menar. Att han imponerade under två matcher i Växjö säger egentligen ingenting. Inte heller att han spelade bra i JVM. Jocke Lundström, som vi värvat som målvakt, var fullständigt strålande dominant i JVM men jag får inte för mig att han kommer att dominera som målis i Allsvenskan för det.

Åhsberg är mycket bra och har många goda kvalitéer som ishockeyspelare, bland annat målskyttet som är av skyhög klass. Men det finns ett men. Han kan mycket väl anpassa sig till seniorhockey direkt, men det kan lika gärna bli så att han får göra som de flesta förstaårsseniorer - ta ett hundår.

Jag blir inte förvånad om han gör en kanonsäsong, men jag blir heller inte förvånad om det blir fjärdekedjan.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Återgå till Silly Season