Våren og väntan

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Våren og väntan

Inläggav Lille meg » mån maj 16, 2005 5:16 pm

Jag går i väntans tider...

Min chef höll på att spotta ut kaffet när jag sa det på fikat. Min svenska är kanske inte den besta, och ibland uttrycker jag mig som den utlänningen jag faktisk är. Jag skall altså inte ha barn, noe som mitt utsagn kanske antyder, däremot är det mycket annat som jag väntar på.. (Måste bara tillägga att min chef är av den uppfatning att om jag vil ha barn, så skall jag diskutera det med honom först, för å se till att det passar företaget...javisst, det lär ju hända!)

I alla fall, min kära och jag tittar på hus. Husköp är läskigt, roligt och spennande, det är många hus på marknaden men priserna triggas ju hej villt av husköpssugna människor som oss. 8O Mest av alt är ju läget viktigt. Söder är lokkande, men prisene avskräckande. Norr är åt rett holl med tanke på en del av våra kompisar, stallet, affärer och dylikt, och så är det nära till stan. Dessutom går det bussar på kvällen, tjoho! Annat än vad man kan säga om buss #4 till Öjaby, dom går ju inte efter 21 på kvällen. Länstrafiken: Skärp er!

Vi har i alla fall hittat et hus nu som vi har lagt in bud på, så får vi ser hur det går - väntan är lång, men spennande :D

Samtidigt som vi kikar på hus, så kikar vi lite efter nya jobb också. Inte att det har någon sammanhäng, det bare har seg så att vi gör det. Vi har diskuterat möjligheten att flytta ifrån Växjö, eftersom det inte kryllar av bra jobb här. Mattias (min bättre(?) hälft) kunne mycket väl tanka sig att flytta til Hälsingborg, Göteborg, Oslo eller liknande, och tanken är lite lokkande. Att flytta hem til Oslo, tjäna lite feta stålar, köpa en lägenhet och sen flytta tilbaka til Sverige och hyra ut lägenheten i Oslo är ett alternativ.

Men vet ni vilken tanke som slog mig?

"Inte kan jag flytta till Oslo, när skall jag då kunne kolla på Lakers' matcher?" Ja, visst hade det varit trevligt att flytta hem ett tag, men nej, inte i nuläget. Fick skratta lite åt mig själv också, knäppis. Tror nog Mattias suckade innvändigt och tänkte "Det var da fan att just min tjej skulle bli hockeytokig"... Så vi fortsätter att leta i stan.

Hmmm.. Undrar vilken som blir den sista pusselbiten i Lakers? Inte undra på att man är lite nyfiken, det ser ju spennande ut än så länge. Blir det en spelare som många känner till, kanske en finne till(Varanen lär bli överlycklig i så fall), eller hur blir det? Väntan är lång, men resultatet håppas jag blir bra! Det är knapt så man orkar vänta på svaret! :!:

Heh, kom till å tenke på en annan grej.. I fredags fick jag ett mail från en tjejkompis;
"Hej Vännen!

Vi tänkte smycka receptionen med lite norka ”saker” till den 17 maj. Kan du föreslå något? Vi ska ha lite norska flaggor och vi ska ha våra lusekofter på oss men vad kan vi hitta på mera????"

Svarade snabt lite saker som jag kom på, och kom bl.a. med förslaget att dom kunne ha sløyfer som denne eller denne. Det är vanligt att ha i Norge på sina kläder på 17. mai. Men - det som var synd var att jag INTE skrev att dom skulle ha sløyfer i rødt, hvit og blått, men rödt, gult och blått... Läste vad jag skrev i mailet och tenkte att nå är det nog på hög tid med terapi för min del.. :roll: Det blev röd, gul, blå av bara farten.. hehe

Har forsökt lära mig att spela golf också. Det går sådär... jag har inte tålamod att lära mig, jag vill vara duktig på än gång och fattar inte varför bollen inte alls går iväg när jag forsöker drämma till den! "Ha tålamod", "Ha ingen styrka i slaget, låt klubban bara falla ner", "Böj knärna", "Böj inte på handleden". ARGH! Så mycket att ta in, men jag vil ju bara slå den där förbannade bollen iväg och njuta av solen på banan under tiden som jag "spelar"... Jaja, jag får väl vänta på att mitt tålamod skall infinna sig :lol:

Det ble långt det här, men jag kände för att skriva av mig. =) Vi går i väntans tider på så mange måter. Alla väntar vi på något, dette väntar jag på for tiden.. :D Glad vår på er Lakejer!

/Norskan

PS: Någon som vet om Pål Grotnes kanske behöver en tolk här i Växjö? Dét kunde ju vara ett jobb för mig ;)
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav alfax » mån maj 16, 2005 5:38 pm

Tack ! Lilla Meg ! detta var en krönika som kom från hjärtat . hoppas Du fortsätter att skriva såna här (sedan får Serra tycka vad han vill )vad Du än gör flytta inte från Växjö ,FRAMTIDENS HOCKEYSTAD!!!! (beror ju lite också vilka som styr i växjö i framtiden, men jag är optimist på att det händer saker på den fronten också.)
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Da Vinci » mån maj 16, 2005 6:59 pm

Riktigt bra Lilla Meg :D :hbang:
We don´t take that kind of shit,

Harkins Harkins Hallelujah!
Användarvisningsbild
Da Vinci
Forumamatör

Inläggav serra » tis maj 17, 2005 12:23 pm

alfax skrev:Tack ! Lilla Meg ! detta var en krönika som kom från hjärtat . hoppas Du fortsätter att skriva såna här (sedan får Serra tycka vad han vill )vad Du än gör flytta inte från Växjö ,FRAMTIDENS HOCKEYSTAD!!!! (beror ju lite också vilka som styr i växjö i framtiden, men jag är optimist på att det händer saker på den fronten också.)

"sedan får Serra tycka vad han vill"?????!!!!!!

och vad skulle jag ha emot att "lilla Meg" skriver en liten krönika??????????????!!!!!!!!!!
som desutom var bra?????????
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » tis maj 17, 2005 12:32 pm

oops en arg grek=)
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Mano » tis maj 17, 2005 2:27 pm

KyriakoS skrev:oops en arg grek=)

han är väl alltid arg... :?

eller är det bitterhet... :wink:
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav alfax » tis maj 17, 2005 3:01 pm

serra skrev:[quote="alfax")[/quote

"sedan får Serra tycka vad han vill"?????!!!!!!

och vad skulle jag ha emot att "lilla Meg" skriver en liten krönika??????????????!!!!!!!!!!
som desutom var bra?????????

Hoppas Serra att Du förstår att det var skrivit med glimten i ögat från min sida.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Bizon » ons maj 18, 2005 9:13 am

Aha Alfax är rädd för Serra det var ju kul :D :wink:
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav alfax » ons maj 18, 2005 1:49 pm

Bizon skrev:Aha Alfax är rädd för Serra det var ju kul :D :wink:

Jag darrar så fort jag ser han.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » ons maj 18, 2005 2:55 pm

hahah kolla främst på Serras Höger muskel i armen .. eller han kanske är vänster hänt ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav KyriakoS » ons maj 18, 2005 3:48 pm

han e grek...vi kör båda händerna..stereo=)
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Coffe #800 » ons maj 18, 2005 4:02 pm

hahahah ;) snacka om grekisk kultur =) ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Razzel » ons maj 18, 2005 4:16 pm

Tror nog mer på att det är så grekerna försöker träna för längdskidåkning i OS :wink: :lol:
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav KyriakoS » ons maj 18, 2005 4:19 pm

haha....ska ni åka snowboard med andra ord? :P :P
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Coffe #800 » ons maj 18, 2005 5:40 pm

hahah =P ja jisses...
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Otrogen på västkusten

Inläggav Lille meg » fre jul 01, 2005 5:13 pm

Nu är sommaren här. I alla fall enligt kalendern. 1. juli står det att läsa, och Växjö visar sig från en av sina bättre sider. Jag har konkluderat med att Växjö som stad bara måste vara en "hon", hele hennes temperament tyder på det. Nu är hon hur lugn som helst, men vänta bara tills hon får PMS, då..! Då kommer det ostadiga vädret, med lite sol (på godt humör), blåst (börjar reta upp sig på nån liten sak), storm (akta dig!), regn (gråt, nu är värkligen allt fel och ingen förstår henne)... Ja, Växjö är en hon och det får vi leva med! I dag är hon på godt humör dock, och det tackar vi för :D

Vårt husletande har kulminerat, och jag är skittrött på att leta hus! Nu får det vara nog, jag vill inte längre se på nått hus! Så himla trött på all budgivning och priser som bara stiger och stiger fastän huset inte ens är värdt så mycket. Tror det är en himla många som får sig en överraskning när räntan går upp. Nästan så man skulle kunna sätta pengar på att en hel del (bryter upp och) säljer sina hus om räntan går upp och husets värde sjunker. Jaja, dom om det, jag vill i alla fall inte betala överpris för huset (har jag fått lite "tajt" smålänningsinstinkt i mig, kanske? ;) ).
Så nu tror jag det får bli en billigare lägenhet, antingen hyra eller köpa, spara pengar och sen köpa hus. Visst låter det snusförnuftigt?

Men jag har et problem jag inte vet helt hur jag skall ta tak i; jag har varit otrogen.

Jag har gått hen og förelskad mig i Västkusten, i alla dess former och färger. :? Om någon hade sagt att det var så vackert där, och det vara SKÅNE till och med, ja du.. Jag hade skrattat och sagt att nog är det kanske fint, men inte lika trevligt som Växjö. Kanske klappat personen lite vänligt på axeln och bjudit på en öl. Det är ju roligt med nya impulser, men Skåne - fint? Näha!
OJ som jag har fått äta upp mina ord! Finns det vackrare plats i detta land än Skåne? Ta Bjärehalvön som et exempel; Torekov, Båstad, Östra och Västra Karup, Kattvik, Hov.. Ja, det är så vackert så man blir nästan stum. Klart, Södra Halland är också fint, men söder om Mellbystrand og inn i Skåne.. Vackert! Sen rundt Ängelholm, hatar att säga det, men det är altså mysigt där. Hälsingborg lika så, tänk att få bo vid gamla fiskehamnen eller strandpromenaden i Hbg.. *drömmer* Fick förresten den här länken skickad till mig på jobb i dag... Finn ett fel!

Just det, adressen... :roll:

Vel, jag funderar på om jag skall kompromissa med mig själv. Jag vill ju av många skäl bo kvar i Växjö, men kusten lockar. Jag är född i Oslo, och tro det eller ej; jag saknar havet! Så om jag då flyttar til västkusten, så har jag fortfarande nära till Växjö, och jag får min dos av hav varje dag. :D

Jaja, det ligger ju minst ett par år fram i tid, jag har kanske hunnit få andra ideér tills dess (som ju tjejer ofta får, hehe). Så än så lenge är det bara att jobba fram tills semestern i augusti, fiska ibland, softa, grilla och njuta av Växjös sommarväder när hon är på gott humör.

Glad sommar på er, Lakejer! :D
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav kaabe » fre jul 01, 2005 7:23 pm

här är ett länktips till dig om det ska låta sådär:

http://hammers.teamplay.se/

8)
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav NiGy » fre jul 01, 2005 11:03 pm

Lille meg>
Skåne är något man dricker, där bor man inte!
Skulle man vara i Skåne så beror det på genomresa eller Lakersmatch.
Avsaknaden av havet kan ju bero på saltbrist? Har du provat att slicka saltsten? ;-)

Det är bättre här! No snack about it!
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Återgå till Off-Topic