Nya idrottsarenor för 285 miljoner Värendsvallen - Ishallen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Piff » fre dec 23, 2005 10:38 am

Visst väl att de skulle tycka hockeypartietss koncept är fantastiskt

Jag citerar ur dagens Smålandspost

" Inom ytterligare några månader ska det finnas ett konkret förslag till utformningen av Arenastaden.
- Hela idén är en form av nytänkande. När förslaget är färdigt ska det kännas självklart, säger Wilner Andersson"

Jag säger bara - positivt nytänkande - det är vi det!
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre dec 23, 2005 10:08 pm

Jag kan bara hålla med om att det i dagsläget ser väldigt seriöst ut, så det vet i tusan vad det kommer att bli av det hela.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons dec 28, 2005 1:20 pm

När det ligger på planeringplanet måste det ju se seriöst ut.Läste för ett tag sen att det finns personer som glömmer bort idrotten och i stället snackar viprum.Ska vi få en levande ministad där idrotten förbrödrar så måste de flesta kunna utföra sina idrotter på ett och samma ställe.Många ungdomar idag utför inte bara en idrott utan variera mellan många olika sporter.Tycker arenaprojektet har glömt bort Handboll,Basket,Innebandyn.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tor dec 29, 2005 10:42 am

Det måste nog vara en symbios mellan vip-rum, idrott och övrigt. Om det skall gå i lås så går det inte bara att planera för den rena idrotten. Att sedan alla idrotter skall få plats i samma Arena är väl knappast troligt. Teleborgshallen är väl fortfarande en alldeles perfekt arena för handbollen.
puff
Forumdemon

Föregående

Återgå till Off-Topic