Flaggor på stadsbussarna!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Flaggor på stadsbussarna!

Inläggav Räven » sön aug 20, 2006 6:00 pm

Jag har sett att bussarna i stan har Österflaggor på deras hemmamatchdagar (även idag söndag, dagen före match). Det skulle väl vara ok om Lakers fick fram flaggor som likt ÖIF vajar på bussarna när det var hemmamatch. Jag tror att människor får upp ögonen när det finns flaggor på våra bussar. All reklam för att öka intresset för klubben är väl bra? Eller vad tror ni?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » sön aug 20, 2006 6:05 pm

Om Öster kan så kan väl Lakers? Skulle vara bra reklam.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön aug 20, 2006 6:10 pm

Ja, jag tycker verkligen ätt det skulle vara positivt, tror att det är så på en hel del platser i landet. Vi bor ju i en idrottskommun, så det skulle inte vara några problem, kan man hoppas.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav perry2 » fre aug 25, 2006 3:15 pm

I Ängelholm har vi inte bara flaggor. Bussarna är gröna för att hylla himmalaget.....
Men det är klart sen blev det inga pengar över till trummor.... :lol:
Kämpa på RBK
perry2
Forumamatör

Inläggav Primeau » ons okt 11, 2006 12:50 pm

Jag har lyckats missa att se en stadsbuss matchdag, är det VLH-flaggor på dom eller inte? Om inte borde nog någon knacka på hos kommunpolitikerna med mössan snällt i hand.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor okt 12, 2006 7:54 pm

Nix, det är bara ÖIF som har flaggor matchdagen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor okt 12, 2006 8:39 pm

Primeau skrev:Jag har lyckats missa att se en stadsbuss matchdag, är det VLH-flaggor på dom eller inte? Om inte borde nog någon knacka på hos kommunpolitikerna med mössan snällt i hand.

Tror inte man knackar på hos kommunen om det ,det är väl närmast Conners som kör omkring med reklam mot betalning och då tror jag det finns andra sätt att göra för dem pengarna än än ha en liten flagga på en buss, tror inte att det kommer en enda människa mer för det.Vad jag tror isåfall lägg dem pengarna till en dekal till oss fans och medlemmar att ha på bilen där det står tiden för nästa match.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor okt 12, 2006 9:57 pm

Nä, jag håller nog med om att det inte ger precis mer publik. Men jag vet att folk reagerar när Östers vimplar finns på bussen, ingen kan undgå att se dem. Det finns människor som aldrig går på fotboll som kommenterar flaggor på ett positivt sett och det är just det jag menar från början, nämligen att varumärket syns och uppmärksammas av de som inte går på matcherna. Man måste få ut namnet bland alla, till och med den personen som hatar hockey, ska veta att laget heter Lakers.

Bildekal är givetvis också bra.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Off-Topic