EM!!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lalin » tis dec 04, 2007 8:27 am

Ska Sverige hävda sig så måste man få bort spelare med "träben"! Det krävs mer en att kunna slå 2 passningar innan man blir av med bollen. Varför är svenska spelare så förbenat otekniska och "stelbenta"?
Zlatan är undantaget och kanske någon till! :oops:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Eskil » tis dec 04, 2007 3:36 pm

Nog kan jag tycka att Italien borde vara toppseedat. Eftersom de "bara" kom 2:a i sin grupp, så kan det slå väldigt snett i en sån här lottning, därav "Dödens grupp" med Holland, Italien, Frankrike, Rumänien. Därför missar ett av de tre första lagen kvartsfinalen.

Marcus Berg måste till EM, likaså backen Concha.

Tänk er om EM var om en vecka med dessa formtoppade forwards:

Zlatan - "Världens" bästa forward nu? Leder italienska skytteligan.
Elmander - Öser in mål i Toulouse
Allbäck - Världens "näst" bästa inhoppare? Levererar alltid mål när han får chansen.
Berg - STORT utropstecken ute i Europa idag! Nästa världsspelare är född!
Källström - Gör bra ifrån sig i Lyon, och MÅL.
Larsson - Spel i Barcelona säger allt. Har sagt att han har gjort sitt, men man vet aldrig med Henke? Han har ångrat sig förr.

Källström är ingen forward och kommer aldrig att bli. Att han ska få speltid känns också lite avlägset så länge lagerbäck sitter kvar, även om jag och 90% acv svenska folket tycker att han är given i startelvan.

Att Larsson som inte ens vet om han ska spela i allsvenskan eller div2 nästa säsong gör en comeback i landslaget är lika troligt som om bajen skulle nå Elitserien i år.....

Men övrigt kan jag hålla med dig om att det ser ljust ut på forwardssidan.
FrölundaBorg- Sveriges enda hockeyarena
Användarvisningsbild
Eskil
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » ons dec 05, 2007 1:03 am

Källström är i alla fall mittfältare, som verkar ha fått en roll i Lyon (toppklubb) som passar honom som "handsken". Tyvärr är han väldigt ojämn i sina prestationer i landslaget.
Komodoödlan

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 8:55 am

Hmm, ojämn i landslaget?
Han får ju för tusan aldrig chansen att visa hur bra han är?!!! 8O
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Eskil » ons dec 05, 2007 1:05 pm

Sant. Källström är så mycket bättre än Taco-Anders. Svensson har väll lirat större delen av kvalet utan att ha prestera så mycket. gjorde väll nått mål i nån match, men målet spelade väll inte så stor roll har jag för mig. Källström har satt dit 3 strutar. 3 viktiga sådana mål som resulterade i att Sverige vann matcherna...

Sen att han spelar i ett lag som är ett av de bättre i Europa och överlägset i Frankrike, säger väll det mesta jämfört med att spela i ett medelmåttigt lag i en dålig liga.
Användarvisningsbild
Eskil
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » ons dec 05, 2007 3:56 pm

Per Carlsson skrev:Hmm, ojämn i landslaget?
Han får ju för tusan aldrig chansen att visa hur bra han är?!!! 8O
Så där kan man nog resonera om alla de spelare som inte får chansen i landslaget, som hela tiden får sitta och nöta bänk. Förut har inte både Källström och Svenssson fått spela samtidigt, men det skulle det kanske få göra mer. Spelet blir ju mycket offensivare då. Lagerbäck har väl ansett att Källström inte alltid tagit chansen när han väl har fått den i samma utsträckning som Svensson. Sedan är ju Lagerbäck så taktiskt, så beroende på vilket motstånd man möter så har en av dom fått stå åt sidan.
Komodoödlan

Inläggav Eskil » ons dec 05, 2007 5:08 pm

Men det är ju inte konstigt att dem inte får chansen samtidigt när dem konkurerrar om samma plats...

ingen av de spelarna kan spela på högerkanten och som defensiv är linderoth given och ute på kanten härjar ljungberg
Användarvisningsbild
Eskil
Forumamatör

Inläggav Roggan » ons dec 05, 2007 5:34 pm

När Sverige spelar mot Grekland vill jag se den matchen tillsammans med Alexander :wink:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » ons dec 05, 2007 10:49 pm

Eskil skrev:Men det är ju inte konstigt att dem inte får chansen samtidigt när dem konkurerrar om samma plats...

ingen av de spelarna kan spela på högerkanten och som defensiv är linderoth given och ute på kanten härjar ljungberg
Okej, men då landslaget ett problem som inte vi kan göra något åt.
Komodoödlan

Inläggav Eskil » tor dec 06, 2007 10:58 am

sant men tråkigt. då i vilket fall jag tycker att landslaget höjjer sig när källström kommer in. källströms långpassningar och hans enorma avslut kommer inte till nytta på bänken.......
Användarvisningsbild
Eskil
Forumamatör

Föregående

Återgå till Off-Topic