Fotoll eller Hockey.

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav alfax » tor apr 09, 2009 11:56 am

Tror inte alls på detta ,betänk att Öster har 13 hemmamatcher och vi har ett 25-tal nästa år i seriesammanhang.När det gäller lotterier ska varje klubb sköta sitt är min mening.Och det ger ju inte mer pengar till Lakers eftersom vi bara får 5 kr. per lott då till ungdomsverksamheten.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » tor apr 09, 2009 12:00 pm

Detta gynnar bara och endast Öster!
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav serra » tor apr 09, 2009 12:04 pm

jag förstår inte riktigt hur det skulle gynna Lakers något vidare Erok?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor apr 09, 2009 10:12 pm

Ja du Serra. Inkomster nästan hela hela året istället för just matchdagen när Lakers spelar. Fler lotter sålda på fler månader. Sen beror det mycket på hur man marknadsför detta. Kan man få butiker att sälja och folk från bägge leden nästan var dag på stan så kanske helt ointresserade idrottsmänniskor ser en möjlighet att dessa lotter kan ge ett ordentligt tillskott i kassan. Vist några miljoner kommer lotterna aldrig att ge men vem vet. 30.000 tror jag potterna kan ligga på framöver i snitt. å 15.000 till Lakers å Öster ungdommar är ju inte fy skam nästan hela året om.
Fördelen med att blanda in Öster är ju det att då har vi en hel vecka på oss att sälja lotterna på stan å på arbetsplatserna innan hockyn drar igång igen. Vitsen är att försöka vecka ett intresse hos de som inte är idrottsintresserade att även få dessa att köpa lotter av oss istället för triss.

Förhoppningvis tänker Österfansen lika dant på vinterhalvåret å säljer lotter utavhelvete på sina arbetplatser innan matchstart
Senast redigerad av erok fre apr 10, 2009 2:22 am, redigerad totalt 1 gång.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » fre apr 10, 2009 12:39 am

Vilken liga är hetast/störst av andraligorna? Superettan i fotboll eller Allsvenskan i Hockey?
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav erok » fre apr 10, 2009 12:46 am

fotboll
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » fre apr 10, 2009 1:14 am

erok skrev:fotboll

Baserar du det på känslan eller statistik? För min del känns det som att Hockeyallsvenskan är 10 ggr hetare! Då tänker jag mest på det mediala intresset som HA får..
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav erok » fre apr 10, 2009 1:44 am

Jag barsera det på känslan jag får när jag åker in till Växjö för att handla.
Sen kan du läsa vad det står i de andra inläggen i tråden.
Lite därför jag skulle vilja se ett sammarbete mellan Lakers å Öster. Tror vi skulle vinna många fler växjöhjärtan om vi hade byggt upp någon form av sammarbete typ halvapotten.
Senast redigerad av erok fre apr 10, 2009 2:14 am, redigerad totalt 1 gång.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » fre apr 10, 2009 1:48 am

erok skrev:Jag barsera det på känslan jag får när jag åker in till Växjö för att handla.

Haha.. Dåså, då är Superettan störst! :lol:
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav erok » fre apr 10, 2009 1:56 am

superettan säger jag då. Rak serie å ettan går direkt upp. Alltid tragg om detta.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre apr 10, 2009 9:48 am

Och till saken ska ju sägas att Öster INTE spelar i superettan utan i div 1...dvs gamla div 3...
Tror inte Erok tycker den serien är hetare än Allsvenskan i ishockey
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » fre apr 10, 2009 10:00 am

Ler brett å instämmer med vad Serra skrev. :Jag tycker inte fotboll är hetare än hockey oavsett vilken serie det handlar om. Vist var det kul då man spelade fotboll själv i unga dagar men att glo på skiten. Nä tack. :wink: Men i folkmun är fotboll störst. Det kommer vi inte ifrån. Nästan alla familjer har råd att köpa in ett par fotbollskor till sina ungar för att de ska kunna få kompisar i en fotbollsförening. Ville själv lira hockey i Diö men mossan hade inte råd.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » fre apr 10, 2009 10:21 am

Sant! Fast man får känslan att det är lite billigare idag för ungar att börja spela hockey.. Hockeyutrustning är inte gratis men inte heller så vansinnigt dyr som den var förr..

http://stadium.se/sport/lagsport/hockey ... te-yth-kit
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav NEDOMANSKY » fre apr 10, 2009 5:03 pm

PM`a Mig när Öster är i Allsvenskan igen 8O , tills dess sover Fotbollen sin Törnrosasömn i Växjö.

ps. Då ska Man veta att Allsvenskan är riktigt USEL :!:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Dave » fre apr 10, 2009 5:35 pm

Nja usel och usel.. Smp skrev ju att UEFA rankade den på 24:e plats i europa näst efter den cypriotiska ligan :wink:

Fast Öster ska väl lyckas ta sig upp till Superettan nu den här säsongen iallafall. Hjälp vad kaxiga alla Östersupportrar kommer bli då..
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav erok » fre apr 17, 2009 7:49 pm

Ja ideer har dom iallafall för att de ska synas bättre. Sen om allt genomförs vet i katten.

http://www.eastfront.net/index.php?opti ... 92&catid=4
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » lör apr 18, 2009 7:03 am

Dave skrev:Sant! Fast man får känslan att det är lite billigare idag för ungar att börja spela hockey.. Hockeyutrustning är inte gratis men inte heller så vansinnigt dyr som den var förr..

http://stadium.se/sport/lagsport/hockey ... te-yth-kit

Problemet är ju bara att ungdjäveln växer och man får köpa nytt varje år! :twisted:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav powerman » lör apr 18, 2009 10:46 am

jag hörde att lgsports skulle sända endel matcher med öster...... :whistle:
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Användarvisningsbild
powerman
Forumproffs

Inläggav erok » sön apr 19, 2009 7:34 am

Östers hemmapremiärs publiksiffra mot Malmbacken var 132 personer. :wink:
Jaja damlaget men ändå. Ungefär lika siffror som för Lakers damlag skulle jag tro. Kan man tolka detta som att Lakers dam och östers dam är lika stora?? Här skulle vi kunna utveckla ett betydligt större publikstöd för Lakers tjejer. Popcorn även när tjejerna spelar. Nyhetens behag ha ju lagt sig för herrarna så varför inte försöka få till en stämning i hallen även för tjejerna. Som många vet publik lockar publik. Vist man kan inte gå på allt men kanske skulle man kunna locka till sig en helt ny publik bara för att det är något nytt å spännande. Det verkar ju växjöfolket gilla :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Off-Topic