av Skuggan » ons jul 14, 2010 2:09 pm
Vi som var på tisdagsklubben igår sa att det vore kul o åka till Köpenhamn över en dag nästa vecka. Ta några carlsberg eller nått annat kallt på ströget o mysa lite. Jag fick då uppgiften att ta reda på tider o priser. Vilken dag vi ska åka bestämde vi väll aldrig riktigt. Men onsdag eller torsdag vore mest lämpligt tycker jag eftersom det finns mer chans till lediga platser. Eftersom det blir svårt att samboka alla och få platser bredvid varandra. Då finns det egentligen bara ett alternativ. Det går ett tåg, både onsdag o torsdag, kl. 09.00. Den går direkt till Köpenhamn utan byte och ingen platsbokning krävs.Vi är framme 11.57. Den kostar 282 kr. Likaså när vi ska hem från Köpenhamn går det ett tåg kl 20.03. Inga byten eller platsbokning, kostar oxå 282 kr. Hemma kl. 22.36. Alltså ..hmm, 564 kr totalt. Visst, det finns andra tider men då blir det ett eller flera byten plus platsbokning och dyrare.
Om vi kommer överens om dessa tider så kan man ju köpa resan online på sj eller strax innan vi åker utan att tänka på platsbokning.
Så, vad tycker ni. Vilka hänger på och vilken dag ska vi åka? Onsdag tycker jag. Då är ju alla pubbar öppna när vi kommer hem. Over and out/shadow.
Vi har rea på cyklar, grillkol och ägg!!!