SD i riksdagen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

SD i Riksdagen

Ja!
23
31%
Nej tack!
51
69%

Antal röster : 74

Inläggav Malul » fre okt 08, 2010 12:28 pm

lite humor att de som skapat ett problem motarbetar det uppstådda missnöjet av just det initiala problemet.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » fre okt 08, 2010 4:08 pm

buck skrev:Rekommenderar alla att läsa detta!

http://www.smp.se/nyheter/lobbyn/modera ... et(2136131).gm

klippåklistr...

Can't see shit captain
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav buck » fre okt 08, 2010 4:22 pm

smp's url'er funkar inge vidare med phpbb... klipp ut länken och klistra in i adressfältet i din webläsare.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » fre okt 08, 2010 5:35 pm

Kan nog klippa å klistra så mycket det bara går, länken fungerar ändå inte. Någon verkade ogilla artikeln och censurerade bort den. Så ni som läste, vad handlade den om?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav buck » fre okt 08, 2010 7:05 pm

ah.. där ser man.

Märkligt att SMP tog bort den då det var deras debattredaktör Elisabeth Anderberg som skrivit den. ;)

Det handlar bla om varför det är okej för vissa Tidningar och TV-kanaler(aftonskiten), (TV4) att mer eller mindre öppet visa avståndstagande mot ett politiskt parti (SD), som de enligt god jounalistisk sed opartiskt ska rapportera om. Och hur deras trovärdighet påverkas av detta.

Ingen som raderat den ur pappersvarianten här hemma på köksbordet iaf.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » fre okt 08, 2010 7:48 pm

Låter intressant. Sådana kritiska inlägg kan vara farliga att publicera. Finns alltid någon Jan Scherman som kryper runt hörnet med piskan i handen.
Men det är ju så det fungerar i en demokratur
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav buck » fre okt 08, 2010 8:08 pm

Jo det var ett bra inlägg i debatten.

å andra sidan... varken TV4 eller Aftonskiten har ju vidare mkt trovädighet kvar att förlora.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre okt 08, 2010 9:59 pm

Detta är tydligen oerhört allvarligt för dig Herr Oberst. Du brukar ju kunna läsa ur humor ur inlägg utan problem. Men kunde tydligen inte se likheten, utan såg bara barnuppfostran. Nu blir jag besviken på dig.

Jag står för att jag tycker SD är ett jävla skitparti, det står jag för 7 dar i veckan. Och jag hoppas att dom får lämna RD med buller och bång om 4 år. Men, jag är för demokrati, och SD har fått 20 mandat i Sveriges RD, och väl där ska dom behadlas som vilket parti som helst. Som sagt, ta fighten. Men det gäller SD också.

Samtidigt har jag full förståelse för att man först reagerar som man gör bland andra partier. Vi har en ganska svart historia i europa, med antisemitism, fascism, kommunism innehållande grova människokränkningar i form av tex etniska rensningar, deporteringar, övergrepp och avrättningar på många många miljoner människor. Av Hitler, Stalin, Moussolini och senast på balkan av radarparet Radovan Karadžić och Ratko Mladić. Med dessa herrar i färskt minne och vad dom åstadkommit på kort tid, tro faaan man känner oro, och att man reagerar på ett sätt gentemot SD som inte är att föredra. Men SD har fyra år på sig nu att visa var dom står. Den som lever få se.

Vad jag ville ha sagt med historielektionen är att det är ett friskhetstecken att vi reagerar!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav majkel » fre okt 08, 2010 10:09 pm

jävligt bra skrivet putte!
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Användarvisningsbild
majkel
Forumproffs

Inläggav Räven » fre okt 08, 2010 10:17 pm

I den här debatten vill jag lägga till och berömma Norge för att de gav Fredspriset till Liu Xiaobo. Starkt gjort och jag vill också nämna att just Kinas regim är bland de mest ruttna på vår jord.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » lör okt 09, 2010 12:50 am

Det är absolut positivt att man står upp mot länder som Kina. Att man visar att man inte tolererar att meningsmotståndare tystas ned på det sätt som sker idag.
Tyvärr har vi inte bara en svart historia i Europa, utan även en ganska svart nutid då de demokratiska övergrepp som sker i Kina även är vardag här i Sverige, dock på en helt annan nivå såklart.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Föregående

Återgå till Off-Topic