ännu en framgång till växjö

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

ännu en framgång till växjö

Inläggav norrhockey » lör feb 05, 2011 10:33 am

Ja satt precis å kollade på ettan å såg två tjejer skjuta pistol. Namnet tove sa mig inte ett dugg men när jag hörde att hon kom från växjö reagerade jag. Fan ni verkar ju ha allt i den staden. Bara att grattulera era idrottsliga framgångar

Grattis till SM-guldet
norrhockey
Forumamatör

Re: ännu en framgång till växjö

Inläggav Räven » lör feb 05, 2011 11:31 am

Man kan väl säga att det finns ett brett och genuint idrottsintresse i stan. Mycket beror på att det finns/funnits duktiga ledare. Nu har det varit på vippen att allt gått åt helvete, med alla långbänkar med uppförandet av förutsättningar, alltså hallar med mera. Dock ser det mycket bättre ut nu, när idrotten får mycket bra möjligheter att utvecklas så att det knakar om det, genom en rad med nybyggnationer.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Re: ännu en framgång till växjö

Inläggav norrhockey » lör feb 05, 2011 1:48 pm

Jag googlade lite å ja, Växjö pistolklubb hade ju ragnar skanåker som sin klubbmästare i många år så vist finns det tradition precis som du säger räven. Ja som sagt. Ni lever ju inte bara på traditioner i eran stad utan även framtiden ser ju ljus ut. Tyvärr kan ju inte många städer säga det samma i idrottssamanhang. Väl att vi norrläningar kan skryta med renspan, skotervärdsmästare och armbrytare. :zzz:
norrhockey
Forumamatör

Återgå till Off-Topic