av teddy » fre jan 17, 2014 12:54 pm
Vem eller vilka har hand om introt?
Varje år blir det ju bara sämre och sämre.
Botten har dom verkligen nått i år.
Finns ju inget i introt som gör att man taggar till. Utan man skäms mer eller mindre. Massa ofokuserade bilder på isen som ingen ser. Inget på jumbotromen förutom när Sam pratar lite.
Det ända som håller klassen är blixtarna och sista tio sec när det exploderar.
Sammantaget så känns det osammanhängande. Först lite blixtrar. Sen lite bilder på isen som ingen uppfattar. Sen en Hallam som försöker tagga till. Sen lite snott från förra årets intro slut. En massa uppdelade bitar som inte hänger ihop i någon röd tråd överhuvudtaget. Sämst är det när det visas bilder på isen. Då är det helt svart på övriga ställen. Skulle använda jumbotromen mer, hela arenan, få med allt liksom.
En intro skall enligt min mening vara Max 60 sec långt. Längre tröttar bara ut publiken. Det ska vara mäktigt (då ska man få med hela arenan, dess skärmar, ljus, mediakub och isen) slutet ska övergå till ett klimax och inferno. Lite som när man leker raketen. Man börjar långsamt för att sen öka och till slut explodera. Bygga upp förväntan med en stolthet för att sedan få publiken euforisk.
Men framförallt så ska introt ha en röd tråd rätt igenom. Dagens intro har tre, eller till och med fyra.
Sen är musiken otroligt viktig med.
Om Lakers kontaktar mig så ska vi tillsammans med mina idéer byggs upp Sveriges bästa intro. Ett intro man kan vara stolt över.
I always tell the truth, even when i lie