Jag tänkte ge oss alla,förutom ni svenskalärare därute,en liten rolig kavalkad i äkta härlig kronobergsk anda,håll till godo
Ge mig ett skäl till varför jag ska vara avundsjuk på en urfattig klubb som fuskat ett antal år för att spela i allsvenskan???
Man kan inte anklaga Växjö för att vara en hockeystad. Två konkurser inom tio år. Svenskt rekord?
Ja tycker att det är fantastiskt att någon ens kan tänka tanken på att ge Lakers 10.000,- i detta läget! Dom som ändå HAR tänkt detta MÅSTE va på gränsen till galna. Det kommer ger ungefär lika mycket tillbaka som om man slängt dom i Växjösjön. Ni kan ju inte på allvar tro att ni någonsin kommer få se pengarna igen. Och om nu Öman lyckats manipulera någon stackare till att betala så kan ni väl åtminstone försöka upplysa vederbörande innan pengarna följer Lakers i djupet. Blir fina derbyn i Lenhovdas ishall....
Snart kan man läsa LAKERS I KONKURS!! & jag kommer inte gråta! Tacka vet jag Ljungby, där är det iallafall hockeykultur!
Vi
trefas nästa år i Åseda
Riv hela skiten och asfaltera allt till en stor parkering!!!
Ganska underhållnde att som utomstående se luftslottet rämna.
Jag hatar Lakers. Vill inte att de skall ha några pengar. Hade hellre sett dem gå in konkurs.
Snaaaart så finns ni inte meeera" *sjunger*
Känns ju jättetråkigt att detta just ska drabba Växjö Lakers......NOT!
Vad man kommer att sova gott inatt...
Härligt, det här har vi väntat på
Lakers!!! Världsmästarna från den Stora staden Växjö.
Elitserien, Globenarena, NY Rangers tröjor, Fyverkerier, popckorn, världens bästa klack, världens bästa målvaktstränare, discoljus och sist men inte minst inga juniorer och svårt med ekonomin.
Vem f*n kan vara ledsen för det =)
skönt att bubblan håller på att spricka.sydsveriges självgodaste klubb är lakers!
Växjö Lakers Olé Olé Olé...hahahahahahahahahahahahahahahahah
Smekmånaden är över för popladan.
oj oj.är plånboken tom för Lakers!tycker detta börja bli roligt nu när alla tomma löfte om att t.e.x eliten på 5 år och dyligt.snacka omatt dom ha blåst mer än halva växjö på en och samma lögn!hoppas skattemasen kommer och titta lite för jag kan tänka mej att Lakers ha funkat typ på lika vilkor som ett annart lag gjorde med lönerna!!!
För 3 år sen gav jag Lakers 5 år kvar som förening.Prognosen håller. Ska bli intressant att se hur det går ekonomiskt och publikmässigt när man får dra ner på den gigantiska spelarbudgeten och vara ett mittenlag.
Du kan aldrig köpa kultur.
Märks så väl att klubben endast är 10 år gammal. Ingen tradition eller kultur för 5 öre. Till sist, detta har man kunnat ana ett tag. Vilka andra AS-lag har en andramålvakt med 80 000 kronor i månaden? Stanna Karjalainen och skicka Lakers till 3:an. det skulle alla må bra av.
du där ex lakej du verka vara den ända lakej jag ha hört som ha insett verkligheten att lakers inte har någon kultur och kommer aldig att få du verka ju vara den ända vettiga lakej jag ha hört talas om.tänk om du kan smitta av dig på resterna och förklara verkligheten för övriga så dom inse fakta... stackars Lakers!!!!!!INGEN KULTUR
bara att räcka över den allsvenska platsen till troja där dom hör hemma!ett tips till lakers, gå tillbaka till div 1 ett par år och skaffa lite kultur och satsa på egna produkter det kanske kan vara givande se på de övriga kronobergska lagen dom vet hur en kniv skall dras.
Härligt att kunna läsa att Lakers fuskat med sina siffror för att klara elitlicensen. =)
Äntligen! som Gert "Ribban"Fylking hade basunerat. De här nyheterna är inget nytt för oss som läst mellan raderna i några år nu. Nu kan alla Lakersmedlemmar gå med i Livets Ord eller annan valfri sekt i stället
Inte ett endaste dugg förvånad....skeppet sjunker....det stavas KONKURS..som jag njuter
ju förr skiten konkar ju bättre för smålands hockeyn ock växjö komun
det är ju fantastiskt! hoppas man kan täppa igen truten nu på alla stöddiga lakejer...
välkommen till div 3! det blir ju i allafall derby mellan lakers och EAGLES
Härliga nyheter för Kronobergs-hockeyn! En liten knuff till nu bara så puttar vi hela skiten i sank. Jag tror jag måste slå upp en öl och fira.
Nu finns det ett skäl till att gå till Rinkdansen och fira!
Det får bli en gravöl för, Hammers lillebror, Lakers!!!
Underbart!
Som man njuter, detta har man väntat på länge, som man bäddar....
Avsaknad av kultur och tradition, tar ut sin rätt.
Det kan inte köpas och framför allt inte på kredit.
Lägg ner lekstugan!
Låt föreningarna, med tradition och kultur i Kronoberg: Alvesta, Troja och Tingsryd ta han om hockeyn, så blir det säkert bra.
Är det inte lika bra att lägga ned skiten på en gång. Isället för att hålla på att skjuta upp problemen tills imorgon.
Växjö lakers har inte på något sätt gynnat ishockeyn inom kronobergs län.
Tvärtom så har man gjort precis allt för att sabotera den.
Där för tror jag det bästa vore att begrava detta skrytbygge och försöka glömma deras pinsamma historia, som inneburit att de tror att man kan köpa sig till framgång utan att behöva bygga något för framtiden.
Lägg ner skiten!
"Vi är Smååålands Stoltheet (Troja dårå
)
Smååålands Stoltheet är vi
Åå vi hatar Växjö Lakers
Vi hatar VLH"
och lite skön avslutande läsning från den alltid lika glatt svart/vita taifaren:
http://1923.bloggspace.se/553946/Hurra/
"Forumskribenten Kalle Isak hävdade alltid att man skulle ta ut glädjen i förskott, för då fick man i alla fall fira oavsett hur det sedan gick. Så nu följer jag hans råd. Idag har Växjö Lakers gått i konkurs. Rättvisan har segrat, ordningen återställd och det onda besegrat. Njut av denna dag mina vänner!
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida
Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer"
ja jisses
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!