Jag vill ha en ny arena

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » sön feb 27, 2005 9:02 pm

Jo, Buck, han har också misslyckats. Men jag är nere i Skåneland och Malmö ganska ofta och man får liksom inte riktigt samma svar när man är ute och pratar med Malmöbor, som man får av människor längre norrut. Percy är säkert inte lätt att ha att göra med, men det är en jäkel på att vara envis och många gånger finns nog orsaken någon annanstans än bara hos honom, när det blir fel.

Vi får väl se vad det blir när deras nya arena står klar och vi finns kvar i vårt "plåtskjul" till hall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön feb 27, 2005 9:09 pm

Med lite flyt för våran del så finns det ju en chans till att vi får åka till Malmö till hösten :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » sön feb 27, 2005 9:15 pm

erok skrev:Med lite flyt för våran del så finns det ju en chans till att vi får åka till Malmö till hösten :lol:
Snarare lite oflyt för malmö...

Vi har inget i Elitserien att göra än på ett bra tag...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön feb 27, 2005 9:30 pm

Jag tror inte Mif missar ES, som jag ser det så finns det inget lag som petar bort dem från ES, icke en chans att det händer, tror jag.

Men jag får väl skriva något om vår hall också, för att hålla mig till ämnet. Vi tycker väl samtliga att det är åt helvete för sent att börja dravla om en hall nu, det skulle gjorts för flera år sedan, så att den idag skulle varit färdig. Det är pinsamt att ha en hall som inte får betyg ett i en betygsättning. Ren ynkedom är vad hallen är. Hur ska det bara vara möjligt att vänta en massa år till, innan något händer, för här jobbas inte med uppkavlade ärmar precis.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » tis mar 01, 2005 9:42 am

Räven du Har mycket bra insyn i vad kommunen och Lakers jobbar med
eller :?:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Räven » tis mar 01, 2005 11:38 pm

Daniel: Nä, jag ska erkänna att jag bara hört lite och det är lite också, men av det drar jag slutsatserna att det kommer inte att hända något i närheten av vad vi alla hoppas på. Det är tyvärr ganska mycket som ska falla på plats innan ett bygge kan ta fart.

En egen gissning är att det inte blir något på de närmaste 4-5 åren.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » ons mar 02, 2005 12:17 am

Finns vilja går allt! Vad behövs? Att Lakers vill vilket jag utgår från... att någon finansiär vill...vilket det bör finnas på ett eller annat sätt... och att kommunen vill! Sen att det är mycket som måste styras upp är inte konstigt när det är en hel arena det gäller... men finns viljan är jag ganska säker på att det går att bygga en fin hall inom kort tid
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Räven » ons mar 02, 2005 11:08 am

KyriakoS: Jo, visst kan det väl gå så som du säger. Vilket jag också hoppas på.

Men att hitta en sponsor som får avkastning på sitt satsade kapital är nog trots allt inte det lättaste. Bygget (arenan m m) måste "bära" sig och det måste visa blåa siffror, för att tro att en finansiär idkar värgörenhet tror jag inte så mycket på.
Men omöjligt är det inte, för det har gått på andra orter.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » ons mar 02, 2005 11:54 am

man kan ju också se att det är en investering på sikt :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav KyriakoS » ons mar 02, 2005 1:06 pm

Nej välgörenhet är det ingen fråga om, men en långsiktig investering. Alla investeringar innebär en viss risk som man ska räkna med o därmed sätta krav på en viss avkastning samt kunna bära sina kostnader men det är inte nödvändigt att detta sker redan från första åren. Det är rätt svårt att åstadkomma direkt.

Om nu laget går bra spelmässigt och allt runt omkring sköts väl som det verkar göra så kommer detta innebära att hallen kan inom vissa år skrivas av. Kan vara många år. Det finns dessutom ökade intäkter från fler sittplatser, affärer, restaurangern koserter, konferenser mm att dra in.

Risken ligger i att laget bottnar och publiken sviker och då blir det inte så stor använding av ishallen. Men med ett sånt tankesätt hade inte en enda ishall funnits..
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Räven » ons mar 02, 2005 4:18 pm

KyriakoS: Nä, jag håller med dig i det du skriver och även Daniel att det handlar om att investera för att få avkastning på lite sikt.

Men en sak skulle jag tänka på om jag hade varit investerare (vilket jag aldrig kommer att bli), det är nästa säsong. Hur sker satsningen detta år, med allt från massör till back i fjärdefemman. Nästa år blir serien knivskarp och en satsning för att inte bli strykpojkar är ett måste. För att åka ur efter nästa säsong, vill knappast någon som satsat pengar, vara med om. Därför tror jag, att det ligger i malpåse till 2006 innan någon investerare anmäler sitt intresse, för då ser man vart hän det bar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » ons mar 02, 2005 5:02 pm

Absolut men det gäller inte nästa säsong bara....det gäller att bli etablerade för alltid. Det är det jag menade ovan med att laget är spelmässigt bra och välskött omkring.
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav Räven » ons mar 02, 2005 6:49 pm

Japp, jag håller med dig.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » ons mar 16, 2005 8:16 pm

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 04,00.html

MIF´s nya arena kommer ha plats för 15000 åskådare.. :roll:
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Lakers00 » ons mar 16, 2005 10:48 pm

Och va f-n ska Mif hitta all den publiken??????
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Räven » ons mar 16, 2005 10:59 pm

Tror att det är ganska enkelt faktiskt. Det handlar bara att man ska ha något att visa upp på isen, som överträffar det mesta i hockeyväg exempelvis, då kommer publiken. Det går dock inte att fortsätta som nu, för då blir det en jätteflopp om man inte hittar andra arangemang.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor mar 17, 2005 2:12 pm

Har för mig att MIF snackat något om att de vill locka danskar till arenan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 17, 2005 10:28 pm

Hä, hä jag det skulle vara något, danskarna är inte så duktiga i att förstå hockey. Kan bara Malmö få ihop ett lag som för 10 år sedan, så kommer nog publiken tillbaka, för då var det lapp på luckan varje match. Jag försökte få tag på biljetter ett antal gånger på den tiden, men jag fick tjii varje gång.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Off-Topic