Arenastaden

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Arenastaden

Inläggav Razzel » tis apr 05, 2005 4:20 pm

Det finns enligt SMP ett flertal intressenter till att bygga den eventuella Arenastaden http://www.smp.se/article.php?args=518575,102;0;0;0
Frågan som återstår är då om de hinner bygga om ishallen till säsongen börjar? Vad är det som prioriteras, lägenheter/affärslokaler eller idrottsanläggningarna och då i synnerhet ishallen?
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Per_växjö » tis apr 05, 2005 4:23 pm

Själva ishallen tror jag de inte hinner bygga om, men den tänkta ombyggnaden av läktarna hinner ju blir klar.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis apr 05, 2005 9:13 pm

Det är nog hela paketet som bedöms, det måste bli bärighet på det hela annars är det ingen som går in och de bryr sig, tror jag.

För ishallens del så blir det väl nya läktare och en viss utbyggnad på sikt, plus att det blir tak över uterinken, mycket mer förväntar jag mig inte, för området Värendsvallen är stort och nedslitet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkan » ons apr 06, 2005 7:08 am

Tar dom ett beslut att bygga kan det stå färdigt om
ett par år tidigast.... bara läktarna är på plats till nästa
säsong så kan dom få bygga utanför så mycket dom vill.
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Anfall » ons apr 06, 2005 3:33 pm

Förhoppningsvis blir de klara med de nya läktarna till seristarten. Och då kan de använda utrymmena under läktarna, som idag bara samlar skräp.

Dessutom är det bra om de flyttar uterinken till andra kortsidan av Lakerdome och bygger in den med väggar och tak. Då blir det en träningshall som kan användas betydligt längre tid än uterinken användsd idag. Det gynnar Lakers framtidssektion och på så sätt även representationslaget på sikt.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Återgå till Off-Topic