av PutteA » fre okt 08, 2010 9:59 pm
Detta är tydligen oerhört allvarligt för dig Herr Oberst. Du brukar ju kunna läsa ur humor ur inlägg utan problem. Men kunde tydligen inte se likheten, utan såg bara barnuppfostran. Nu blir jag besviken på dig.
Jag står för att jag tycker SD är ett jävla skitparti, det står jag för 7 dar i veckan. Och jag hoppas att dom får lämna RD med buller och bång om 4 år. Men, jag är för demokrati, och SD har fått 20 mandat i Sveriges RD, och väl där ska dom behadlas som vilket parti som helst. Som sagt, ta fighten. Men det gäller SD också.
Samtidigt har jag full förståelse för att man först reagerar som man gör bland andra partier. Vi har en ganska svart historia i europa, med antisemitism, fascism, kommunism innehållande grova människokränkningar i form av tex etniska rensningar, deporteringar, övergrepp och avrättningar på många många miljoner människor. Av Hitler, Stalin, Moussolini och senast på balkan av radarparet Radovan Karadžić och Ratko Mladić. Med dessa herrar i färskt minne och vad dom åstadkommit på kort tid, tro faaan man känner oro, och att man reagerar på ett sätt gentemot SD som inte är att föredra. Men SD har fyra år på sig nu att visa var dom står. Den som lever få se.
Vad jag ville ha sagt med historielektionen är att det är ett friskhetstecken att vi reagerar!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det