Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav erok » sön okt 28, 2007 7:02 pm

Dragkampslakej skrev:Ämnet öster! Förlåt alla östersuportrar! Men Öster har fått det dom länge förtjänat. Hämnden är ljuv. Det handlar om ett lån på två miljoner som klubben fick beviljat för flera år sedan när det var ekonomisk kris. Ett slag i ansiktet på en som gått i dikeskanten och plockat skräp och delat telefonkataloger och krängt bingolotter för att få ihop pengar till verksamheten. Det spelar ingen roll om ÖIF sätter Växjö på kartan eller vad det nu var för anledning till att lånet gick igenom. Det spelar ingen roll att det sedan länge är återbetalat hoppas jag, utan det handlar om principen. Öster var då inte den enda klubben som hade svåra ekonomiska problem men det var endast öster som fick låna pengar. Jag tycker synd om suportrarna de är värda ett bättre öde, men i mina ögon fick Öster vad de förtjänar!

Det är lite detta jag menar att lakers och vi lakejer kunde göra med.fast det gäller att komma på något som ger jäkligt bra med flis till kassan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » sön okt 28, 2007 7:36 pm

Jag menar det är varje förenings skyldighet att se till att ekonomin är i ordning. Lakejerna har en skyldighet att se till att LL har pengar för sin verksamhet. Sen får Växjö lakers HC sköya sin ekonomi.

.....men det positiva är att jag kan nu börja att lite sakta hålla på öster igen. Börja om gör rätt från början!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav alfax » sön okt 28, 2007 11:01 pm

Nu är det som det är en del lider, en del gottar sig och en del skiter i det totalt.Men att Lakers skulle hjälpa Öster det förekommer inte i min fantasi och likaså om det skulle varit tvärtom ,var och en får sköta sitt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön okt 28, 2007 11:36 pm

Alfax: "Var och en får sköta sitt".

Lakers har ju hjälpt Taif när de har haft det kärvt med ekonomin..
Komodoödlan

Inläggav buck » mån okt 29, 2007 12:10 am

Nu tror jag inte att det är på det ekonomiska planet som ÖIF bör ta sej en funderare.
Man hade ju alla (jag menar ALLA) ekonomiska förutsättningar i världen att etablera sej i allsvenskan förra säsongen. Man lyckas inte bara halka ut från finrummet, utan även farstun så nu står man där på bakgården o skäms och undrar var det gick fel.

Ur betraktarens öga verkar Öster ha grava organisationsproblem där alla är alldeles för bra kompis med de övriga så ingen VÅGAR ta otrevliga beslut. Där har vi nog en av de absolut största problemen när man har för mycket "kultur" och anor. Folk känner varann för bra och har svårt att släppa in utomstående.

Hur som hafver har Österledningen ganska tuffa månader framför sej, frågan är om det leder hela vägen tillbaka eller om spåren de kör i är på tok för djupa. Den som lever får se...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån okt 29, 2007 12:45 am

Säga vad man vill, jag är ingen Östersupporter, men jag är dock Växjöbo..är glad om det går bra för Öster. Men vill Öster komma tillbaka till "finrummet" igen så ska man ta ett snack med Anders Öhman. I de här trakterna kring Växjö måste han vara rätt man för det här jobbet. Han lär väl få en staty i Växjö om han tar Öster tillbaka till Superettan och Allsvenskan. Det borde vara en tillräcklig "morot" för att hans ska ta jobbet.
Komodoödlan

Inläggav erok » mån okt 29, 2007 7:17 am

Komodoödlan skrev:Alfax: "Var och en får sköta sitt".

Lakers har ju hjälpt Taif när de har haft det kärvt med ekonomin..

Även Troja.Menar bara att på något sätt skulle ju lakers kunna stötta öster för att få fler Växjöbor till hallen som är någerlunda intresserade av både Öster å Lakers.Vet inte hur det skulle gå till men kanske skänka ett par kr till Öster om den betalande visar upp ett medlemskort i öster.

öster hade ju hursomhälst en bra publiksiffra å någon av dessa känner kanske att fan hockey är ju rätt kul det med å så slår jag två flugor i en smäll.Kollar på hockey för att det är kul men mitt hjärta har jag hos öster å på så sätt skänker jag ju en slant till de med

Så Taifare å Trojaner som håller på Öster.Här hade ni haft chansen att göra en insats för Öste.Ni kan ju alltid hålla på lakers motståndare om ni känner för det :wink: :P
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » mån okt 29, 2007 10:55 am

ja det är tungt nu :cry: :cry:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Komodoödlan » mån okt 29, 2007 11:24 am

Av tidigare diskussioner att döma så tror jag, att Lakers har nog med att sköta sin egen ekonomi, eftersom den uppenbarligen är kärv. Jag tycker inte att TAIF ska förvänta sig att Lakers är den där "Räddande ängeln" som gång på gång kommer att rädda dom från ekonomiska svårigheter utan att själva ta ansvar för sin klubb.
Komodoödlan

Inläggav alfax » mån okt 29, 2007 11:39 am

När det gäller Taif så var det så att båda klubbarna delade lika i ett svårt läge för båda ,så jag tycker det är fel att säga att vi hjälpte taif.
Var och en ska sköta sitt och därmed punkt...och några rabatter för man visar upp medlemskort i en annan förening tycker jag heller inte är ett sätt att locka publik.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån okt 29, 2007 12:03 pm

Ekonomin är ju inte problemet i dagens Öster, det säger både ordföranden och finansiärer.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån okt 29, 2007 12:44 pm

Trots det väljer man att värva spelare från Angola och Jamaica :roll: Men det är klart, hade de sprutat in mål för Öster så hade väl ingen klagat heller. Men jag tror man måste ta sig en funderare på att börja utveckla många av de lovande juniorer vi har, men att även krydda med några utländska spelare. MEN då måste man ta reda på var i världen som tekniken och kunnandet finns om det ska löna sig..ex. Brasilien, Argentina, Tyskland m.fl.
Komodoödlan

Inläggav Malul » mån okt 29, 2007 1:24 pm

men ryan air johnson vann ju iaf interna skytteligan,trots att han stack tidigt...2 mål är kanske inte imponerande iof men iaf 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån okt 29, 2007 1:29 pm

Det går ju inte att göra några mål om man sitter på bänken, som jag antar att Ryan Johnson gjort emellanåt.
Komodoödlan

Inläggav MHC » mån okt 29, 2007 4:36 pm

Enligt min åsikt är det absolut nödvändigt att bygga ett lag med mestadels lokala killar, detta är något Öster (stig Svensson) var otroligt duktiga på, men som man nu är helt under isen med. Kalmar FF har tagit över den rollen i Småland, och här måste Öster ta en kamp, med sina nuförtiden små resurser.

Egentligen tycker jag samma sak om Lakers, fler egna och lokala spelare, det är vad som gäller för framtiden.

Alfax, alltid kul att läsa dina inlägg, du har alltid allt helt klart för dig i positiva ordalag, fortsätt med det.
MHC
Forumamatör

Inläggav erok » mån okt 29, 2007 5:06 pm

Nu var det ju ingen rabatt Österanhängarna skulle få.Utan Lakers kanske rent av skulle kunna skänka en 20a på biljettpriset till Öster IF.ja den20an får vi säkert tillbaka på korv,kaffe,hamburgare,läsk nu när lakers äger sin egen kjosk.Det viktiga är väl att få så många Växjöbor till hallen för att visa sponsorerna en hög publiksiffra
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån okt 29, 2007 5:26 pm

Så du menar att medlemar i Östers IF skulle få gå billigare på matcherna än vad VLH:s egna medlemar skulle göra?

Om Lakers skänker en tjuga på biljettpriset är det inte då rabatt Erok???
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån okt 29, 2007 6:13 pm

Vi är många föreningar i Växjö hur skulle de andra uppfatta att Öster får del av Lakers inträde ,det vore ett sätt att minska publikantalet.
Jag håller fast vid varje förening ska sköta sitt.
Att samarbete sen kan förekomma i andra sammanhang där man delar lika är en annan sak.så var det t.ex vid fotbolls.vm när det var storbild i ishallen.
Sedan är det så att det förekommer många Österfans i ishallen precis som Lakersfans på värendsvallen.VI är många som besöker båda arenorna .Och som någon nämnt innan det är inte ekonomin som är problemet i Öster.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav out4speed » mån okt 29, 2007 6:36 pm

Det första jag tycker öster ska göra för att kanske kunna vinna tillbaka folkets respekt är att lägga ned attityden att de är störst bäst och vackrast.
Är ju bara att inse fakta, de är varken störst bäst och vackrast, man får inte sponsorer eller vanligt folk att ta laget till sitt hjärta på det sättet.
Eastfront jobbar ju på samma sätt, hata alla som inte håller på öster och endast öster, vilket gör att åtminstone aldrig jag skulle sålla mej till dem.

Tror det är många som tycker och tänker som mej, mycket folk i växjö som är skadeglada nu, och öster och eastfront har gjort det så HELT själva.
Nä dags för nytänkande i Öster så kanske det kan bli kronobergs fotbollsklubb igen, och för guds skull försök om inte rensa ut så tysta alla rötägg i eastfront som endast förstör för de andra trogna och trevliga fansen.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav alfax » mån okt 29, 2007 7:02 pm

Det finns en hel del jag håller med Dig om ,men dra inte alla eastfrontare över samma kam det är många där som också går på hockey och är lakejer,visst finns det röt ägg där men det finns det nog i alla supporterklubbar.
Men som sagt en hel del har Du rätt i och störst och vackrast stämmer på många som är lite högre upp i rangordning i Öster-hearkin och kanske inte så mycket i East-Front.
Jag själv som jobbar i annan damförening i stan vet hur De ser ner på andra föreningar,men spelare vill De ha när de utbildats i ungdomsverksamhet för själva har de bara ett flicklag utöver deras damlag.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav out4speed » mån okt 29, 2007 7:41 pm

Försökte skriva rätt så tydligt att jag inte alls tror att alla i eastfront är rötägg , men finns ett rejält lass med dem just där tyvär, självklart ska man hålla på sin klubb, inget snack, man kan även hålla på dem fanatiskt, behöver inte heller det vara fel, men att hata och kasta skit på alla andra klubbar runt om sej är bara rent töntigt.

Och jag vet tyvär att det finns en del sånna i lakers led också, men inte alls lika tydligt, ännu ilallafall och de representerar inte LL syn, vilket ibland har hänt i eastfront när vissa skribenter fått skriva krönikor där.

alfax skrev:Det finns en hel del jag håller med Dig om ,men dra inte alla eastfrontare över samma kam det är många där som också går på hockey och är lakejer,visst finns det röt ägg där men det finns det nog i alla supporterklubbar.
Men som sagt en hel del har Du rätt i och störst och vackrast stämmer på många som är lite högre upp i rangordning i Öster-hearkin och kanske inte så mycket i East-Front.
Jag själv som jobbar i annan damförening i stan vet hur De ser ner på andra föreningar,men spelare vill De ha när de utbildats i ungdomsverksamhet för själva har de bara ett flicklag utöver deras damlag.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav alfax » mån okt 29, 2007 7:44 pm

OK!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån okt 29, 2007 9:28 pm

och där åkte den första spelaren, Figueiredo. Mer kommer imorgon i österposten (smålandsposten) 8)

http://www.smp.se/article/894289_102-0-0-0
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån okt 29, 2007 10:23 pm

Förstår inte att Du kallar det Österposten ? Visst har det varit mycket de sista dagarna ,men annars tycker jag Lakers får sin berättigare plats!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån okt 29, 2007 11:02 pm

Fredrik R skrev:och där åkte den första spelaren, Figueiredo. Mer kommer imorgon i österposten (smålandsposten) 8)

http://www.smp.se/article/894289_102-0-0-0
Jaså, Öster!? Så det dög inte med en landslagsman från Angola? :) Det kanske finns någon annan i Angolas landslag som håller div1-klass??? :)
Komodoödlan

Inläggav alfax » mån okt 29, 2007 11:11 pm

Att han höll klass är det nog ingen som varit på fotbollen som tvivlar på ,,,,men hur har han blivit behandlad ?Men finns ingen andledning att behandla här,det vet vi som följer laget.
Alla förstigpåare här ,hur många matcher har Ni varit på ??
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis okt 30, 2007 12:23 am

Men hur många av nyförvären som skulle ha "frälsat" Öster har fått förtroendet att få vara ordinarie, fått spela från start en längre tid för att i bästa fall fått tid på sig att komma in i spelet eller så det lossnar för spelaren ifråga? På bänken gör man väl ingen nytta heller.
Komodoödlan

Inläggav bobba » tis okt 30, 2007 1:37 am

dem kanske värvades som moraliskt stöd ? :lol:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav erok » tis okt 30, 2007 7:11 am

Ok Vi får väl försöka locka folk till hallen på annat vis.jag spanade bara av läget för att se om det fanns en möjlighet till att få hallen fylld oavsett vilket lag vi möter?Tyckter inte det var mycke trängre på ståplats mot Leksand som mot nybro.Därimot var andra sidans stå betydligt mer folk på så omöjligt är det inte att kunna fylla hallen fler ggr iår
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav MHC » tis okt 30, 2007 10:15 am

Vad menar du erok?

Att Öster hade ett lag som borde tillhöra toppen på superettan är jag fortfarande övertygad om, de är snarare ett bevis på att motivation slår klass.
Alla internationella spelare kom hit för att spela i allsvenskan och på så sätt visa upp sig för marknaden. Jag tror att behandlingen av spelare är det stora misstaget, lovande lokala spelare med hjärta hade gett allt, det hade varit deras chans att visa upp sig.
Jag ger ledningen stora skulden, det är inte de som spelar, men väl de som ger förutsättningarna, och de som måste visa handlingskraft.
MHC
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » tis okt 30, 2007 10:28 am

bobba skrev:dem kanske värvades som moraliskt stöd ? :lol:
Den här gången måste jag faktiskt säga att du har fel! Bänkvärmare. Bänkmuffar är ju så dyra nuförtiden :wink:
Komodoödlan

Inläggav serra » tis okt 30, 2007 12:27 pm

Erok, jag fattar fortfarande inte vad du menar med att Lakers inte ska ge rabatt, men dra av en tjuga på inträdet...
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 30, 2007 4:39 pm

För att locka folk hallen serra.Och visa Östers sponsorer att Lakers bryr sig å på så sätt kanske även kan få östers sponsorer att öppna plonboken till Lakers.
Senast redigerad av erok tis okt 30, 2007 4:41 pm, redigerad totalt 1 gång.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis okt 30, 2007 4:40 pm

Men Erok, det fattar jag väl också.
Men hur ger man inte rabatt och samtidigt sänka priset en tjuga??????????
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 30, 2007 4:44 pm

jag fattade det som om du menade att östers Supportrar skulle få sänkt pris.Nää de ska även de betala en 100 för att trängas på stå.
erok
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic