stig

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

stig

Inläggav mats malm » ons aug 26, 2009 3:51 am

ska dom börja sälja tröjor med saviano för att finnsiering av hans lön.dom skrev att det var klart med finnsiering .ska dom börja trolla med pengar igen då blir vi inte gamla.JAG HOPPAS JAG HAR FEL :?:
Användarvisningsbild
mats malm
Forumproffs

Inläggav PutteA » ons aug 26, 2009 8:34 am

Det är väl så här Malm. Enligt tidigare officiella uppgifter har ju VLH ett eget kapital på ca 4 milj kr. Med andra ord har dom pengar att finansiera Stiiig med. Dock fanns inte denna kostnad med i budgetten, därav genomför VLH under säsongen en del projekt som ska hjälpa till att finansiera Stiiig i efterhand. Tröjprojektet tillsammans med LL är ett av dom!! Hade däremot inte det egna kapitalet täckt kostnaderna för Stiiig tror jag inte man värvat honom. Så VLH har inte gett sig in i nån ekonomisk dumdristighet igen, utan har täckning med råge för de inköp man gjort, tro mig!!

Växjö Lakers är mycket försiktiga i allt dom gör just nu för att inte hamna i ekonomiska problem igen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Per Carlsson » ons aug 26, 2009 8:42 am

Steve kommer med säkerhet ge mycket tillbaka till föreningen under säsongen, både genom ökat utrymme i media och även ekonomiskt med mer publikintäkter, försäljning etc. som bidragande orsak.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons aug 26, 2009 8:55 am

Sen är det ju faktiskt så, om man ska vara mer rak. Ska man göra ekonomiska chansningar utan att riskera föreningen krävs det ju en plånbok med kapital, och det har VLH just nu. Nu är jag helt övertygad om att alla dessa projekt som genomförs kommer inbringa tillräckligt för att budgett ska bibehållas. Så all oro för detta kan läggas åt sidan, och så köper vi som vill en t-shirt och har en rolig säsong. För vetskapen om att VLH:s ekonomi sköts av proffs, gör i alla fall mig hur lugn som helst!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Matito » tor aug 27, 2009 11:30 am

Hej kamrater, ingen fara med detta. Aktiviteten har naturligtvis inget med en konkret finansiering av Saviano att göra. Vi har koll på hans kostnader sedan länge och han finns således med i ordinarie budget.

Se detta som en extra möjlighet till intäkter till bland annat Saviano men även en "tradition" till nya sk. supporterspelare.

Mattias Jonsson / Styrelsen
Matito
Växjö Lakers Hockey

Inläggav PutteA » tor aug 27, 2009 1:01 pm

Klockrent Mattias, tack för Infon!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » fre aug 28, 2009 8:37 am

Matito skrev:Hej kamrater, ingen fara med detta. Aktiviteten har naturligtvis inget med en konkret finansiering av Saviano att göra. Vi har koll på hans kostnader sedan länge och han finns således med i ordinarie budget.

Se detta som en extra möjlighet till intäkter till bland annat Saviano men även en "tradition" till nya sk. supporterspelare.

Mattias Jonsson / Styrelsen

Kanon. Nu kan vi täppa till truten på alla som tror att Lakers inte har täckning för stig. Istället påbörja vi redan nu för supporterspelarens för särsongen 10/11 :eeeh:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Återgå till Off-Topic