Kastrups Säkerhetszon

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kastrups Säkerhetszon

Inläggav PutteA » tor feb 17, 2011 1:49 am

Ska köra min dotter och en kompis till henne till Kastrup på Lördag. De ska flyga ner till mina föräldrar i spanien. Tänkte bara fråga om det är nånb som vet om det är möjligt att som icke resenär följa med in i säkerhetzonen. Jag vet att det går på på svenska flygplatser, men vet inte detta när det gäller Danmark. Tänkte chansa och ställa frågan här. Jag vet att i USA så kräver dom ett s.k Grind Pass för icke resenärer. Nån som vet??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Kastrups Säkerhetszon

Inläggav ratscore » tor feb 17, 2011 12:06 pm

Har spenderat många timmar på Kastrup, men aldrig som annat än resenär, tyvärr. Jag tycker att det mesta påminner om en svensk flygplats, men det skadar inte att ringa till dem och kolla :)
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Re: Kastrups Säkerhetszon

Inläggav PutteA » tor feb 17, 2011 12:20 pm

Har fått svar att man måste ha ett boardingpass för att komma in på transitområdet. Det är skit tycker jag. Bättre på Arlanda, där kan du passera in i Safty zone precis som alla andra, och blir kontrollerad och visiterad. Man måste ju ändå ha ett boardingpass för att komma in i gaten. Men men... :?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Återgå till Off-Topic