Ishallen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ishallen

Inläggav Per Carlsson » fre jul 22, 2005 8:07 am

Är det nån som vart uppe i ishallen under de senaste dagarna och sett hur det går med läktarna ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » fre jul 22, 2005 9:48 am

http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/14487.php

Med anledning av den renovering som pågår för fullt är ishallen helt stängd för allmänheten ända fram till första hemmamatchen i HockeyAllsvenskan 28 september.
Undantaget är sommarhockeyskolan vecka 31 där deltagare och föräldrar till deltagare har tillträde in i ishallen. Växjö Lakers Hockey, Midroc Construction och VöFAB ber alla vänligen men bestämt att respektera detta då ishallen är en byggarbetsplats där det förekommer maskintrafik och material hängandes i luften som kan orsaka olyckor. Avstängningen är en ren säkerhetsåtgärd.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav MEL » fre jul 22, 2005 11:09 am

Har precis varit upp och tittat och det ser ut till att bli riktigt bra med branta läktare och nära till isen, men en sak är inte bra och det är taket där man har lagt nytt fint brandsäkert innertak, men bara över läktarplatserna och inte över isen vilket ser förjävligt ut ( det gamla taket är grått, trist o skitigt), tydligen skall det vara så, vet ej om pengarna inte rcker till att täcka hela innertaket....
Annars är nästa båda långsidorna klara förutom att man inte har monterat dit stolarna än, det "känns" som om dom kan bli färdiga tidigare än beräknat.
MEL
Forumdemon

Inläggav carl » fre jul 22, 2005 11:12 am

MEL skrev:Annars är nästa båda långsidorna klara förutom att man inte har monterat dit stolarna än, det "känns" som om dom kan bli färdiga tidigare än beräknat.

Det måste i så fall vara första gången i världshistorien som hantverkare blir färdiga tidigare än beräknat....... :wink:
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » fre jul 22, 2005 11:12 am

Låter ju bra det. Såg precis nya bilder därifrån. Men det är ju synd att man inte täcker hela taket med det nya vita innertaket. Då kommer man ju inte ifrån att hallen fortfarande är brandfarlig i taket :roll:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav MEL » fre jul 22, 2005 11:17 am

carl skrev:
MEL skrev:Annars är nästa båda långsidorna klara förutom att man inte har monterat dit stolarna än, det "känns" som om dom kan bli färdiga tidigare än beräknat.

Det måste i så fall vara första gången i världshistorien som hantverkare blir färdiga tidigare än beräknat....... :wink:

Vi har ju hantverkare av "Det rätta virket" :wink:
MEL
Forumdemon

Inläggav carl » fre jul 22, 2005 11:52 am

MEL skrev:
carl skrev:

Vi har ju hantverkare av "Det rätta virket" :wink:

Ja, det måste vara så.

Annars hade man ju hoppats att de skulle bygga med "det rätta virket" så att läktaren håller bättre än den förra.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » fre jul 22, 2005 11:57 am

jag har varit inne i ishallen i förra veckan... det såg ganska så bra ut. läktarna går som sagt ända ner till rinken om man sejjer och har höjjts upp ca 2 meter. men när jag va där inne så såg det inte ut som dom hade kommit speciellt långt. det va inte så stor aktivitet om man sejjer så. men det såg ut att bli bra.
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » fre jul 22, 2005 11:59 am

Carl:det var nog det rätta virket även i den gamla läktaren felet var att man inte underhållit den på 30 år och dessutom har jag för mig att den hade stått ute några år innan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » fre jul 22, 2005 4:38 pm

alfax skrev:Carl:det var nog det rätta virket även i den gamla läktaren felet var att man inte underhållit den på 30 år och dessutom har jag för mig att den hade stått ute några år innan.

Helt rätt Alfax, läktarna stog ute några år innan man byggde hallen.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre jul 22, 2005 5:02 pm

Jag var i hallen i eftermiddag, och där var fullt ös....och hoppsan, jag RÅKADE :lol: ha min videokamera med mig, så jag tog några bilder. Det är totalt 8 bilder som jag zippat i en fil. Så den som vill kan ladda hem den här ------> http://www.smalands-domarklubbar.se/images/temp/lakerdome20050722.zip :wink:

Ser jäkligt fint ut måste jag säga. Brantare läktare, närmare isen!! Tror stämmningen kan bli riktigt gooo!! :clap:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Daniel » fre jul 22, 2005 5:15 pm

gutt putte A tjohhooo det blir ju klart mycket bättre än var det va innan :D

men då kommer man till en fråga det nya plexit dom satte upp på långsidorna måste ju vara bra mycket förlågt nu :?
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Räven » fre jul 22, 2005 5:39 pm

Kul med bilder, det ser bra ut.

Men kommer det vita taket att täcka hela innertaket, eller bara som på bilderna? Skulle vara bra om det täcker allt så man slipper det bedrövliga innertaket och det skulle bli mycket ljusare och trevligare om det läggs överallt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre jul 22, 2005 11:18 pm

Räven skrev:Kul med bilder, det ser bra ut.

Men kommer det vita taket att täcka hela innertaket, eller bara som på bilderna? Skulle vara bra om det täcker allt så man slipper det bedrövliga innertaket och det skulle bli mycket ljusare och trevligare om det läggs överallt.

Vad jag förstår på andra skribenter här på forumet så kommer det inte att läggas mer tak än som på bilderna....förstår inte riktigt vitsen med detta. Men det är väl pengar det handlar om igen... :?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » lör jul 23, 2005 10:58 am

Räven skrev:Men kommer det vita taket att täcka hela innertaket, eller bara som på bilderna? Skulle vara bra om det täcker allt så man slipper det bedrövliga innertaket och det skulle bli mycket ljusare och trevligare om det läggs överallt.

Anderzon skrev:Även taket får sig en ordentlig ansiktslyftning.
Det tidigare grådaskiga taket till höger byts ut mot det vita till vänster..

http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/14486.php ( längst ner till vänster ser ni bilden!! )

så skrev anderzon på hemsidan!!
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Räven » lör jul 23, 2005 11:18 am

Trist om det inte läggs ut helt, vi får väl hoppas att det görs så, när man ser hur mycket det betyder i positiv vy.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav shjon_fan88 » lör jul 23, 2005 12:30 pm

Det kommer det inte att göra, vad jag hört så blir det bara nytt "tak" över läktarplats inte över rinken...
Vad finns det för kultur mer än Hockey i växjö?????????
Svar ingen alls.........

Bild
Finns det någon större?
Användarvisningsbild
shjon_fan88
Forumamatör

Inläggav Räven » lör jul 23, 2005 3:45 pm

Ok, då blir det så, lite synd är det i allafall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Off-Topic