Saxat från SMP

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Saxat från SMP

Inläggav Bortsprungen Lakej » ons aug 31, 2005 3:50 pm

Röda korsets ungdomsförbund sökte frivilliga till läxläsningsgrupp och second hand-butik. Östers fotbollsfolk värvade publik till matcherna och mängder av studentföreningar sökte nya medlemmar. Kort sagt- det var novischmässa på Växjö universitet

Roligt att det åtminstone är en klubb i Växjö som insett att ca. 14000 studenter varav 3500 nya i år är en potentiell inkomstkälla. Såvitt jag vet så dissar Växjö Lakers denna grupp fullständigt.
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav Daniel » ons aug 31, 2005 3:54 pm

jasså det är därför dety har varit divärse aktiviteter med bussar och annat :oops:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Bortsprungen Lakej » ons aug 31, 2005 4:53 pm

Jaså, har det anordnats bussar från universitetet som jag inte känner till. I så fall får jag be om ursäkt.
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav alfax » ons aug 31, 2005 4:57 pm

Öster hade londonbussen det året de var i allsvenskan ,jag tror det var som mest 11 personer som åkte med.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav kaabe » ons aug 31, 2005 5:53 pm

som gammal campus-räv, så kan jag direkt säga att information om sådant här är alldeles för dåligt (och fel) spridet.. LL/VLH/ÖIF borde söka sig till någon av de föreningar och nationer som finns på campus. de är experter på att ragga ihop folk och har tillsammans flera tusen medlemmar...
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav Snoken » ons aug 31, 2005 11:41 pm

Jag kan säga att när jag pluggade så fick jag uppdraget från dåvarande studentkår-ordförande att sprida reklam om bussen från Campus till hallen via kårens mailinglista men det höll till två utskick (Mariestad och Tyringe tror jag) sedan kom det en anti-hockey-kvinna och började gnälla genom att skicka ett svar till alla på listan att hockey minsann inte hör hemma på kårens forum för att det inte är en studentaktivitet. Trist som fan att såna människor finns.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav ruppo » tor sep 01, 2005 8:54 am

Snoken skrev:Jag kan säga att när jag pluggade så fick jag uppdraget från dåvarande studentkår-ordförande att sprida reklam om bussen från Campus till hallen via kårens mailinglista men det höll till två utskick (Mariestad och Tyringe tror jag) sedan kom det en anti-hockey-kvinna och började gnälla genom att skicka ett svar till alla på listan att hockey minsann inte hör hemma på kårens forum för att det inte är en studentaktivitet. Trist som fan att såna människor finns.

Man kan ju alltid göra ett nytt försök, jag har endel kontakter där ute...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav kaabe » tor sep 01, 2005 11:20 am

inte i kåren - det är helt fel kanal, om ni läser det jag skrev innan.. en kår som har ca 10% valdeltagande är nog inte något som folk lyssnar på i allmänhet
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav LaKaj » lör sep 03, 2005 12:25 am

Idén är väl ändå vettig att försöka plantera en hockeykultur i studentrörelsen. Och då är det inte hållbart att ragga enstaka studenter utan det är snarare organisationerna/kårerna som man bör lägga krut på.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Återgå till Off-Topic