Disciplinnämnden och domarna

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Disciplinnämnden och domarna

Inläggav steve_saviano_theking » tor nov 04, 2010 9:30 pm

Jag tycker att disciplinnämnden börjar förstöra svenska hockeyn helt, att ett litet handgemäng t.ex. Håkan Bogg Vs. Johan Alcen ska rendera i två matchers avstängning är ju helt absurt, när någon sätter in en knätackling eller på något annat sätt nästan försöker skada folk i vissa fall kan gå fri. Jag kan aldrig minnas att en fajt har förstört en match, utan den har eldat upp stämningen enormt!

Jag tycker att när någon exempelvis knätacklar någon eller kör över målvakten så ska man få markera med en fajt utan att bli avstängd. :evil:

När domarna bedömmer tacklingar så verkar man ju döma mer efter vad följden blir än hur tacklingen är, exempelvis Anton Hedmans tackling på Schubert i Frölunda. Hade han rest sig direkt istället så hade det nog inte varit tal om något matchstraff....

Hockey ska vara en fysisk sport. Utan publik så blir det inget, och jag tror jag vet på vilken sida de flesta står!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Re: Disciplinnämnden och domarna

Inläggav Niles » tor nov 04, 2010 11:18 pm

Ja, det börjar bli lite parodi över en del saker och uttalanden. Dom kan väl ordna en syklubb för dom allra känsligaste.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav steve_saviano_theking » fre nov 19, 2010 7:52 pm

Jaha, nu har det hänt igen! Dom stänger av JLGP och Viktor Mårtensson 2 matcher för en helt fair fajt som båda var med på, de fick ju inte ens matchpenalty!

Däremot så går Jens Karlsson helt ostraffad när han kommer från "blindside" och sätter upp klubba och handskar i huvudet på Soares!

Är det helt rätt?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs

Inläggav Svartvadet » fre nov 19, 2010 8:06 pm

Jag tycker att du vrider frågan lite fel!

1. Att TYCKA att det är rätt eller fel är en sak

2. Att Sköldpaddan inte fick något medan de andra två får två matchers avstängning är löjligt, till och med jag tycker det

Disciplinnämnden följer bara regelboken, man gör en tolkning utav de reglerna som vi har i Sverige, sen kan man helt enkelt få tycka så mycket som man vill, men så är i alla fall fakta! Vi har det reglerna vi har, slåss man i Sverige så får man räkna med avstängning - I NHL är det tvärtom! En ful sak i NHL (Läs. Jens K vs Soares) hade garanterat renderat i 5 matcher!

Det är helt enkelt något vi får leva med, tror inte detta kommer att ändras heller dessvärre!

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Återgå till Hockey