150:- per match i Kvalserien? (Ståplats)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: 150:- per match i Kvalserien? (Ståplats)

Inläggav IceWOMEN » tor mar 10, 2011 5:07 pm

Är helt införstådd med det Putte. Tyckte bara att dom hade tänkt till bra där och att det blir kul för LL:s sjungande norrlandsresenärer med lite bättre motstånd på läktarna :clap:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Silverräven » tor mar 10, 2011 7:43 pm

Jag tycker ändå IceWoman har en poäng. Vore det inte roligare med en full hall på 3800 istället för runt 2700-2800 som det kommer att vara på Lakers matcher.
Hade det varit ett enormt drag och fullsatt varenda match kunde Lakers ta 500:- biljetten, men tyvärr finns inte det intresset.
Lakers måste lära sig att ta betalt för hur efterfrågan är, inte som HV 71 i Elitserien.
Varför ska jag vara snäll??
Användarvisningsbild
Silverräven
Forumamatör

Inläggav IceWOMEN » tor mar 10, 2011 8:46 pm

Silverräven skrev:Jag tycker ändå IceWoman har en poäng. Vore det inte roligare med en full hall på 3800 istället för runt 2700-2800 som det kommer att vara på Lakers matcher.
Hade det varit ett enormt drag och fullsatt varenda match kunde Lakers ta 500:- biljetten, men tyvärr finns inte det intresset.
Lakers måste lära sig att ta betalt för hur efterfrågan är, inte som HV 71 i Elitserien.

Jag tror på ett högre snitt de fyra första hemmamatcherna mot Kvallag/ÖHK/SSK/MODO för efter de tre inledande matcherna bör (SKA!! FÅR!!!) inget vara avgjort. SSK och MODO-matcherna bör dra publik oavsett hur det ser ut i tabellen. Framme vid spelomgång 9 mot RBK kan det lika väl bli 3950 som 1700 beroende på läget.

Man ska alltid sikta mot stjärnorna (30p) men vara nöjd om man hamnar bland trädtopparna (23p) :-D
Bork tycker ju det är Lakers tur i år och för en gångs skull kan man hålla med honom. :wink:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Silverräven » tor mar 10, 2011 9:00 pm

SSK har ALDRIG lockat folk till Lakerdome, och precis som du skriver kan det vara antingen 1700 eller knökafullt sista mot Rögle.
Och det är därför man skall sälja kvalabonnemang, vilket inte Lakers förstått.
Bättre att ha säkra pengar på banken än att hoppas på att det skall bli mycket folk.
Jag tror det kommer att räcka med 21p.
Varför ska jag vara snäll??
Användarvisningsbild
Silverräven
Forumamatör

Inläggav Coffe #800 » tor mar 10, 2011 9:11 pm

19 räckre de med förra året...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav IceWOMEN » tor mar 10, 2011 9:14 pm

Silverräven skrev:SSK har ALDRIG lockat folk till Lakerdome, och precis som du skriver kan det vara antingen 1700 eller knökafullt sista mot Rögle.
Och det är därför man skall sälja kvalabonnemang, vilket inte Lakers förstått.
Bättre att ha säkra pengar på banken än att hoppas på att det skall bli mycket folk.
Jag tror det kommer att räcka med 21p.

Ok, har inte koll vad SSK brukar dra. Då kan vi enas om att den publiksiffran också avgörs av tabelläget. Deal?

Bra! Då har vi två poäng tillgodo för olycksfall i arbetet :wink:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » tor mar 10, 2011 9:32 pm

Tror inte det handlar ett dugg om motståndet. Vinner vi första matchen så är det garanterat fullsatt resten
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor mar 10, 2011 9:50 pm

Tror också det blir fullt om vi vinner första.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor mar 10, 2011 9:53 pm

Modo tar för övrigt YNKA 75:- för Vuxen ståplatsbiljett hemma i Fjällräven Center..
:golfclap:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor mar 10, 2011 9:56 pm

Lakersfan_03 skrev:Modo tar för övrigt YNKA 75:- för Vuxen ståplatsbiljett hemma i Fjällräven Center..
:golfclap:

Lite skillnad att kvala negativt mot positivt. Tror inte dom hade haft dom priserna om det hade vart slutspel.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » tor mar 10, 2011 10:14 pm

Absolut Putte. Men tycker ändå de är ett fint sätt att ge lite tillbaka till supportrarna. De har trots allt inte haft mycket att glädjas åt. Billigare för oss med när vi kommer :)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre mar 11, 2011 12:33 am

Lakersfan_03 skrev:Absolut Putte. Men tycker ändå de är ett fint sätt att ge lite tillbaka till supportrarna. De har trots allt inte haft mycket att glädjas åt. Billigare för oss med när vi kommer :)

Sant, dock tror jag inte att det är de man gör, utan de låga priserna är för att locka ditt marginalåskådarna under även kvalserie. Dom riktiga supparna skiter ju i priset, dom är ju på plats ändå!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 11, 2011 10:01 am

Ja fast det är många supportrar som säkert är besvikna också. Förlorar MODO första matchen så är ja inte helt säker att man får en fin publiksiffra oavsett pris. Tänk vilda tanken om MODO förlorar sina första två matcher?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav majjen » sön mar 13, 2011 11:26 am

Oroväckande dåligt förköp till Mora i morgon! Söndag klockan 10.20 finns det 261 lediga sittplatser! Det tyder på en publiksiffra strax över 2500!
Stor risk att en NEGATIV kvalmatch 5 mil söder ut kommer att dra mycket mera folk.
Prispolitiken? Bristande marknadsföring? Vad är det som är fel?
majjen
Forumproffs

Inläggav PutteA » sön mar 13, 2011 12:13 pm

När jag var på kansliet häromdagen var Moramatchen den enda som går lite trögt, resten går jäkligt bra. Tror ändå på ca 3000 imorrn.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Talismanen » sön mar 13, 2011 4:39 pm

Allt under 3000 är ju pinsamt men det skulle inte förvåna mig det minsta. Växjö-folket är ju jävligt svårflirtade när det gäller sånt här. Jaja. Så länge "rätt" 2500 kommer så är det lugnt. Det är då det blir drag.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav nature » sön mar 13, 2011 5:10 pm

Tycker också att det är riktigt dåligt. Det beror förstås på priset i första hand.

Men tittar man på t.ex Örebro, där verkar de sälja på bra. PINSAMT om de slutar med högre publiksnitt än oss
nature
Forumdemon

Inläggav alfax » sön mar 13, 2011 5:21 pm

Tror inte alls det beror på priset.....allting kostar idag ...varför ska inte hockey göra det.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön mar 13, 2011 5:22 pm

Nature, det beror inte alls på priset. Växjöfolk har alltid varit svårflirtade. Nu har jag inte kollat, men jag skulle kunna tänka mig att dom matcher vi har haft mest folk denna säsong på är A-matcher, alltså dom dyraste matcherna. Vill folk gå så går dom, 100 kr eller 150 makes no diff!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav nature » sön mar 13, 2011 5:30 pm

Har en bekant som var beredd att pröjsa 500 kr för ståplats paketet, men när han insåg att det kostade 750kr då sket han i det :P

Sedan tror jag att de som brukar sitta kommer att gå på någon enstaka match istället för 3-5. Folk vill inte se Mora för 250 kr, även om poängen är lika viktiga som i matcher mot MODO.
nature
Forumdemon

Inläggav Lillklonis » sön mar 13, 2011 5:31 pm

det är ju växjö man vill se, inte motståndarlagen. så typiskt i växjö att folk går dit för motståndaren istället för växjö.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav IceWOMEN » sön mar 13, 2011 5:39 pm

Om man bortser från att halva läktare "A" (skräpdelen) är osåld så är det c:a 100 sittplatser osålda på resten av sektionerna. Det tycker inte jag är dåligt. Tror säkert det kommer att säljas en hel del i morgon också. När det gäller delar av läktare "A" är priset för högt och det är det även med normala priser. Bjud in ett par skolklasser så blir det fullt även där. Svårare än så är det inte :!:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav PutteA » sön mar 13, 2011 5:40 pm

Ja du nature, är man så dum att man tror att en KS biljett ska kosta lika mycket som en B-match kostar under ordinarie säsong, så ska man stanna hemma. Har svårt att tro att ES lagen tar lika mycket för en SM-kvart som en vanlig ES match. Allt med högre kvalité brukar kosta lite mer.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Bamse_78 » sön mar 13, 2011 5:45 pm

Tycker man att det är för dyrt så har man alltid valet att stanna hemma. Men man kan ju se det såhär att om Lakers får in mer pengar så kanske spelarna kan få flyga till Ö-vik och vara piggare och mer laddade innan match och öka på sina chanser till vinst.
Personligen så hade jag inte brytt mig om matcherna kostat 200 för ståplats för jag är supporter och ska stötta mitt lag oavsett vad.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs

Inläggav Primeau » sön mar 13, 2011 5:55 pm

IceWOMEN skrev: Bjud in ett par skolklasser så blir det fullt även där. Svårare än så är det inte :!:

Här pratar du om välgörenhet, marknadsföring och god PR för klubben. Det var länge sedan Lakers sysslade med något sådant :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav nature » sön mar 13, 2011 5:57 pm

Så är det, Putte. Vi härinne går på alla matcher, medans motståndet spelar ganska stor roll för de övriga, tyvärr.

t.ex Modo matchen blev slutsåld ganska snabbt, jag undrar varför :P
nature
Forumdemon

Inläggav Jimpan » sön mar 13, 2011 6:03 pm

Bamse_78 skrev:Tycker man att det är för dyrt så har man alltid valet att stanna hemma. Men man kan ju se det såhär att om Lakers får in mer pengar så kanske spelarna kan få flyga till Ö-vik och vara piggare och mer laddade innan match och öka på sina chanser till vinst.
Personligen så hade jag inte brytt mig om matcherna kostat 200 för ståplats för jag är supporter och ska stötta mitt lag oavsett vad.

Kan inte annat än instämma i dina kloka ord Bamse. Efter besked jag fått så är flyget klart, och det förtjänar våra krigare verkligen. Se till att stödja laget genom att komma och se matcherna nu. Hockey är bäst live :lol: :lol:
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs

Inläggav Bamse_78 » sön mar 13, 2011 6:06 pm

Inte konstigt att folk vill se matchen mot Modo med tanke på att Växjö inte mött dom innan. Hoppas bara att lite fler följer med och stöttar dom borta mot modo.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs

Inläggav IceWOMEN » sön mar 13, 2011 6:17 pm

Primeau skrev:
IceWOMEN skrev: Bjud in ett par skolklasser så blir det fullt även där. Svårare än så är det inte :!:

Här pratar du om välgörenhet, marknadsföring och god PR för klubben. Det var länge sedan Lakers sysslade med något sådant :wink:

Vet att den tiden är förbi. Är mest ute efter att se möjligheter! :D Tänk några grabbgäng som sitter på sina halvtaskiga platser på "A" med längtande blickar bort mot VS där dom egentligen hade velat vara. Nästa match tar dom med sig farsan och brorsan och polarn till VS OCH BETALAR för sina biljetter :clap: :clap: :clap:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Bamse_78 » sön mar 13, 2011 6:26 pm

Personligen är jag emot att dom bjuder in skolungdomar för dom som har varit där har inte tillfört någonting. Några hade tom inte mer iq än att dom tom muckade med Lakejerna.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs

Föregående

Återgå till Hockey