Har inte skrivit här på länge så jag skriver väl i helt fel tråd/kategori just nu och ni har ju varit klara ett tag nu, men bättre sent än aldrig!
Som goisare var det spännande att vara med om er resa. Jag minns när jag under ett kort tag jobbade på Eniro med Bizon "på andra sidan båset".... Jag som involverad i Mörrums GoIS IK och han med sitt engagemang i klacken. Ni tog klivet upp i Allsvenskan och jag njöt av att se NHL-förvärvet under explosioner skrinna in i gamla Lakerdome. Mäktigt! Mitt i all er satsning så behöll ni ödmjukheten och glädjen i centrum.
När ni värvade "Fimpen" så visste ni inte vilken guldklimp ni värvade... Jag fick ta vår gamle goisare i försvar här på forumet och lyfta fram honom, så det var extra kul att han levde upp till mina förväntningar.
Nu är ni uppe i Elitserien efter en målmedveten satsning och det glädjer mig rejält! Allt det engagemang ni la ner när ni låg i de lägre divisionerna och framför allt glädjen som ni spred även vid bortamatcherna, det kommer att bära frukt nu! Jag vet att det är många blekingebor som vill följa Lakers nu och titta på Elitserie-matcher. Å eftersom jag har bott 5 år i Gemla och mina gamla favoritlag har fallit ur en efter en (Björklöven, Leksand) så har jag nu äntligen ett nytt lag i Elitserien att hålla på.
GRATTIS LAKERS!
/Sakarias Johansson