Jag gillar att leka med tanken med hur saker och ting bara tycks ske som en slump framför våra ögon.Men så är det ju självklart inte.
När min farfar var runt 10 år gammal somnade han in en kväll och vaknade inte på en 3-4 veckor,sömnsjuka kallades det då.Han överlevde mot alla odds och vaknade till liv och bara fortsatte leva.Här kan man tycka att det är festligt bara en sån sak.Han fortsatte med att träffa en vacker flicka som tyvärr dog efter att hon fött en liten dotter,min farfar tog det oerhört tungt och om han inte haft två bröder som letat och funnit honom precis innan han tänkt ta ett steg ut framför ett tåg så skulle historien varit slut här. Han blev varse om att livet hade mer att ge iom hans nyfödda dotter.
Ovanligt som det ändå var att vara singelpappa på den tiden så blev han föremål för mycket prat i byn.Så mycket att han fann en ny kärlek.Hon var viktig för mig. Farmor skapade pappsen.Och några till.
Sen träffade pappsen en vacker kvinna även han.Ibland kan man roa sig att tänka på hur stor chansen är att just jag finns. Skulle det vara jag om mitt ägg blivit befruktat kvällen innan?Eller hade en helt annan individ då uppstått?
Eftersom oddsen var några på miljonen att jag skulle vinna så var jag ändå rätt cool då jag vann det så viktiga första loppet.Tiden var 25 sekunder blankt. Himla tur att pappa var mer hemmakär än mamsen,annars hade jag nog varit rätt knäckt när Halmstad Hammers kursade.Nu blev det en parantes. Slumpen är en go gubbe/gumma den.
Genom att känna väldigt många människor så möter man väldigt många udda typer. En av dom var på premiären förra året. Hans kalasfina lakerströja med den klassiska gamen på fick mig att inleda ett samtal med mannen som grundade Växjö Lakers.Namnet hade han lobbat fram och även hade han stor del av hur gamemblemet tagits fram.Han berättade hur de haft problem med LA Lakers omgående och hur de fått kassera många tröjor rakt av. Det kändes magiskt att tänka tillbaka hur det måste ha varit att få vara med från riktig skratch och undrar hur han kände inombords där och då några minuter innan elitseriepremiären?
Efter att ha bott granne med en av de stora ikonerna inom GB och EF så har man träffat den världen också. Därifrån fick jag höra vem de trodde var den som ringde det för oss så lyckosamma samtalet till Anders Gustavsson. Han hade jag lite koll på,det roliga är att han har väldigt bra koll på mig med.Jag kan rentav säga att jag är en stor inspirationskälla till hans osunda läggning gentemot Lakers.Såpass mycket att jag blir maktgalen och hävdar att jag till viss del påverkat utgången av vem som blev vår sportchef.Jag har alltså placerat oss i elitserien Skämt åsido,en rabiat mans 2 minuter of shame bidrog inte bara till att tvinga TAIF till ett liv med Anders Gustavsson utan även så skolades Evert in hos oss. Evertsson gick från målvaktstränare till att bli Sveriges bästa sportchef.Tack igen Meucci för att du uppfann den så festliga telefonen.
Slumpen leder oss vidare mot vår andra säsong i Elitserien.Vi har plötsligt,ett ord jag gillar,fått fram något ur djupet i Gustav Hjalmarsson jag inte trodde fanns där.På försäsongen har han fått visa prov på nya skickliga sidor då han tack vare andras skador o sjukdomar fått chansen i förstakedjan.Jag hoppas han behåller platsen när Vampola är kry.
Hans knockout på den unga leksingen i januari föra året renderade i ett nytt treårskontrakt.Hade inte det skett kanske hans vara eller icke vara i Lakers varit i ett annat skede,nu var han en i gänget likt den som blir immun inför en omröstning i en dokusåpa.
Anders Öhmans vara eller icke vara har också ett drag av overklighet över sig.En man som framgångsrikt blivit en av de stora inom Växjös företagsledare men som inte egentligen var fanatiskt hockeyälskande. Tänk om han hade tackat nej,då hade vi nog inte varit mycket längre än div 1 eller t o m div 2 idag.
Snackade lite med 3 nybroiter innan en match mot Luleå i vintras och man läste väldans lätt genom raderna att de ville verkligen fortsatt vara våra konkurrenter och då ogilla oss.Men de var otroligt imponerade över hur vi gjort det möjligt. Och man såg att det lös avund i deras ögon,de liksom vi vet nog att tyvärr så är inte Nybro´s närmaste framtid den bästa tiden i deras historia.Vi hade våra duster och vi gick slutligen segrande ur det och hur ont gör det inte i deras hjärtan när de åker till Växjö för att träningsspela mot Lakers men inte a-laget utan J20.De vann dock vilket väl var tur får man tänka sig.
Vi får inte glömma vår historia! Vi har gjort det snabbaste och coolaste sättet att gå från blåbär till fullfjädrat elitserielag.
Vi förstår inte bättre än att tänka uppåt.Vi vill nå slutspel redan i år.Gränserna finns till för att sprängas.
Mantrat om att vi ska hinna njuta av färden kan jag inte överge,passa på o njut vänner av den underbara tid som det är innan en ny säsong börjar.Innan helvetet tar vid där varje vecka innebär ett hot mot ens hjärta(speciellt mitt )
och varje poäng i slutändan är skillnaden mellan lycka eller sorg.
Nu ser vi fram emot att Vampola ska vakna ur sin dvala.Att Reddox ttar ett steg till.Att Saviano vid 31 års ålder,grattis idag, gör sitt livs säsong. Att Rasmussen exploderar.I världens finaste arena!
Tack för att vi har det så jäkla gott vänner,det är vi som gjorde detta möjligt ihop!
Nu kör vi mot slutspel till våren!!
Sämpa Krappar!!