Ros, Aftonbladet

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ros, Aftonbladet

Inläggav bratsson » tor okt 18, 2012 3:36 pm

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... um=twitter

Kommer inte hände ett skit men bra gjort iaf tycker jag...
bratsson
c/o LL´s Forum

Re: Ros, Aftonbladet

Inläggav Piggelin » tor okt 18, 2012 4:42 pm

Huvudsaken är att det kommer fram vilka usla, och inte direkt sanningsenliga, skribenter dom har på Aftonbladet.
Men som sagt, det kommer nog inte att hända något, men bra gjort Anders Öman. :ok:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tor okt 18, 2012 5:23 pm

Mycket bra agerat från Lakers sida tycker jag. Reagerade på denna artikel när jag läste den och har inte superjournalisten Ros torrt på fötterna i det han skriver så är det ju riktigt allvarligt för hans del.

Som tur är så är det många år sedan man la en krona på den skittidningen.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Niles » tor okt 18, 2012 5:45 pm

Mycket bra. Var hittar dom sina journalistmuppar tros? Lokala soptippen?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tor okt 18, 2012 6:09 pm

Nu är nästa man igång ifrån Aftonblaskan. Johan Garpenlöv är nästa man att spy galla över Lakers sätt att agera när man nu kickar Janne.

Det intressanta är hur man så kategoriskt lägger all galla över just styrelsens agerande och man undrar om dom sitter med någon siakula där uppe i 08-land?
Hur kan dom så säkert veta att det enbart handlar om rena panikåtgärder från styrelsen och att det inte finns andra orsaker som ligger med i den totala bedömningen man gör innan man tar till en sådan drastisk orsak som att kicka någon.
Finns ju en mängd faktorer som säkert vägts in ett sådant här beslut innan man går hela linan ut, men som man kanske inte väljer att gå ut med, nu har jag ingen alls aning om det är fallet här men det jag retar mig på är att man som journalist många gånger helt fritt kan spekulera och framställa sanningar utan någon som helst källfakta mer än antaganden och egna tyckanden.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav ollebolle » tor okt 18, 2012 10:54 pm

Det tillhör ju tyvärr spelets regler att alla i media gör ungefär samma sak samtidigt. Gäller i stort allt journalistarbete samt krönikörer. Ros pendlar mellan självklarheter, dumheter och inkonsekventa resonemang. Att följa honom på twitter ger emellanåt en märklig känsla av lyteskomik och jag tror att han är den ende journalisten som har ett antikonto på twitter.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Ros, Aftonbladet

Inläggav Malul » fre okt 19, 2012 12:12 am

Evertsson är inte omtyckt efter Rosen-affären och nu fick AB's begåvningsreserv sitt sagt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre okt 19, 2012 12:21 am

Det har gått ett surr om att Ros och Gozzi är bundisar och att Rosén-affären blev "personal". Lite som att Enestubbe skulle vara chiefens "go-to-guy". Kan skymma sikten och grumla perspektivet?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Ros, Aftonbladet

Inläggav Power Play » fre okt 19, 2012 8:40 am

Jag tror dessutom att den tillknäppta taktiken som VLH alltid kört med sen Evertsson klev in, retar gallfeber på herr Ros. Inget skvaller. Inga spelare eller ledare som gråter ut.

Känner jag Evertsson rätt, så har han nog dessutom varit extra tystlåten just mot herr Ros. Bara för att.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav puff » fre okt 19, 2012 1:28 pm

finns också ett annat mönster. vikegård var den som var först ute med nyheten. var fick han nyheten ifrån, jo givetvis direkt från Janne. När Janne var i studion igår kväll syntes det tydligen att ett visst kompisförhållande gällde. Vikegård gjorde allt för att svärta ner evertsson och styrelsen. Garpenlöv går ut i aftonbladet och skräder inte orden mot styrelsen och Evertsson. Hur är det med Garpenlöv, jo han var assisterande åt Vikegård då han vart huvudtränare i djurgården, här finns alltså ytterligare ett troligt kompisförhållande. roos är en dum 08:a, det räcker.
Jag kan inte minnas att man sågade färjestaden på samma sätt då man kickade sin tränare förra året.

Janne var dock " stor" i studion igår, trots att Vikegård blev en mjukis och försökte locka fram självömkan.
puff
Forumdemon

Återgå till Hockey