Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PutteA skrev:Nu handlar ju inte detta om att köpa ut kontrakterade spelare eller inte, utan om ett avtal taget i samförstånd mellan samtliga klubbar i hockeyligan. Fallet Rosén är ju egentligen inget konstigt. Det är inte förbjudet att köpa loss någon från ett kontrakt så länge man betalar vad säljaren kräver. Ett kontrakt är inte heligt och har aldrig varit. Vi ser brutna kontrakt varenda säsong. Det är bara att det blir extra uppmärksammat bara för att det var förra årets skyttekung, och en spelare som ville bryta kontraktet. Klubbarna bryter kontrakt stupalöst, fast på ett finare sätt. "Tyvärr har vi ingen plats för dig i truppen för resten av säsongen". Detta meddelande betyder ju egentligen att spelaren kan lägga sig på sofflocket och håva in pengar. Men en hockeyspelare vill spela hockey, inget annat. Därför söker han en ny arbetsgivare.
Så kort och gott har inte Rosénfallet någon likhet med detta. Sen ska det påpekas att Lakers aldrig gjorde något fel i den affären, utan var det någon som gjorde fel eller plumpade sig på vägen var det Rosén själv.
Niles skrev:Jag vet att Öman varit gramse länge över de här klubbarna. Naturligtvis har han rätt, utifrån perpektivet att man skall kunna lita på att alla håller sig till överrenskomna regler. Vi har 3 lag som fuskat, och reprimander borde utdömas om HL och resten av klubbarna skall ha nån trovärdighet. Hoppas bara att hans ilska inte får han att lämna, det vore förödande.
Jarran_igen skrev:Helt rätt av Öman. Man måste få vara rak och säga vad man ser / tycker sig se. Det enda som håller på lång sikt är att prata "om elefanterna i rummet" och inte sopa saker under mattan. Forza Öman
Hockeyligan framstår som oerhört oproffsiga när vissa medlemmar i ligan kan agera som de vill utan respekt för gemensamt fattade beslut.
Räven skrev:Ja, jag håller med om att Hockeyligan är bland de största skämten i landet.
Nu vet jag inte riktigt vad du menar rawspont med att Öhman inte tillfört något?? Jag är faktiskt chockad efter jag läst det. Öhman har inte tillfört något. Sug på den!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 3 gäster