VÄXJÖ ARENA

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav fjompe » lör nov 28, 2009 5:34 pm

Bo Frank är en pajas. Han har ju aldrig koll på vad som händer.
Användarvisningsbild
fjompe
Forumamatör

Inläggav Primeau » lör nov 28, 2009 5:43 pm

Saxat från dagens SMP:

Bo Frank kommenterar

Missförstånd!

Kommunledningen var informerad om att Lakers skulle gå ut med detta. Och jag tycker det är helt OK! Samtidigt måste man ha respekt för att det handlar om flera hundra miljoner kronor och hela paketet ör inte slutförhandlat ännu. Finns ingen anledning att måla upp motsättningar mellan idrotten och kommunen. Vi drar åt samma håll och skall nog komma överens. Men ingen har fri dragningsrätt till kommunens skattepengar. Och vi kommunalråd är också överens om hur vi skall gå vidare. Förhoppningsvis byggstart under våren.

Bo Frank
kommunalråd(m)

Postad av Bo Frank 2009-11-28 15:28
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör nov 28, 2009 5:46 pm

Bo Frank har tyvärr alltid varit ett stolpskott och sådana brukar tyvärr bli politiker. Det fins fler med andra ord, så att jag inte säger att han är den ende.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Jocke86 » lör nov 28, 2009 6:58 pm

Hoppas att allt går som planerat och hallarna kan börja byggas så fort som möjligt! Hade varit riktigt kul att gå på hockey i en riktigt fräsch arena redan om ca ett år.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Räven » lör nov 28, 2009 7:14 pm

Kommunen lyckas självklart med att försena det, de är helt odugliga.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Jocke86 » sön nov 29, 2009 12:37 am

Ja det skulle inte förvåna mig, alltid är det något som ska krångla.

Kanske ska bli miljonär lite snabbt och slänga in lite pengar så kommunen slipper vara med :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Lakersfan_03 » sön nov 29, 2009 1:40 am

A-sta skrev:Just nu är det 800 ståplats, men man ska titta över detta.
Till Svartis: Ja.

800 på bortastå ?, Antar att du inte menar att hemmaklacken ska ha pinsamma 800 ståplatser ? - Då kan vi ju lika gärna bygga sittplats på hela rubbet.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön nov 29, 2009 2:18 am

800 ståplatser är ett skämt, det betyder i princip att LL är de enda som är intesserade av Ståplats, Det är nog en grov felbedömning, Gör Om Gör Rätt. Gör som Rögle MINST, OM Lakers är intresserade av välfyllda Läktare, notera att tom. Rögle redan under 2:a ES säsongen ligger på endast 4000 i publik i vissa matcher(snitt 4400) detta i Hockeygalna Kulturcentrat Ängelholm.

Finns samma intresse i Växjö, Jag är mycket tveksam, minst 2000 Ståplatser till rimliga priser.

Varför tänker ingen Outside The Box som det kallas, Vi leker med tanken att det är Hockeyutveckling Vi snackar om, eller.....

Ponera att Lakers bygger TVÅ Träningshallar för Ungdomarna och Juniorerna, för De är ju JÄTTEVIKTIGA i sammanhanget, eftersom Lakers ska ha de bästa förutsättningarna för dessa, SÄGS DET :wink:
Hur får Man då MEST hockey för pengarna :?: Jo givetvis för ett SKRYTbygge för 250 mille :roll:

Gör OM Doomen en aning, ändra Borta-stå som Västra -Stå, Riv åtminstone 2 av Hörnrummen , skapa där mer ståplats, detta kostar inte 250 mille.

Men det är klart, det brukar ALLTID vara någon som tjänar på att få Massorna att tro att ALLT görs för Småfolket och Hockeyutvecklingen :whistle: särskilt om Skattebetalarna ska gå i borgen eftersom priset på pengarna blir högre för Riskaffärer av Privata Bolag.

Rimligt Tvivel är som sagt inte bara gångbart i Juridiska kretsar, syna korten HockeyVänner. En dag kanske Bluffpoker är omodernt.

ps.räddade från KK av Småfolket, Höjda priser för Småfolket i stor glansiga ....., hmmm..... vänta nu lite.... mest Hockey per Krona... hmmm :?

ps. #68 tyckte Lakerdoome andades Svett och Gamla Minnen...... :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lalin » sön nov 29, 2009 2:50 am

Jag gillar dem som med ord eller handling står bakom "husbygget"
Senast redigerad av Lalin sön nov 29, 2009 10:18 am, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav ultraboy » sön nov 29, 2009 9:56 am

Jag anser att man inte ska påstå något om ståplatserna när t.o.m. folk från styrelsen i VLH säger att LL kommer bli nöjda! Tror detta kommer bli riktigt bra i slutet med mycket mer isyta både för Lakers och för staden!
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » sön nov 29, 2009 11:30 am

A-sta skrev:Just nu är det 800 ståplats, men man ska titta över detta.
Till Svartis: Ja.
Bara som en jämförelse, hur många åskådare rymmer det på Västra stå?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » sön nov 29, 2009 11:38 am

Beräknas till 1200
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav serra » sön nov 29, 2009 12:02 pm

Ingenting är beräknat eller klart med ståplats.
VLH ska träffa LL och diskutera fram hur det ska vara.
Men en ca 1200 stå låter väl rimligt.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » sön nov 29, 2009 12:02 pm

Bortaklacken ska väl också ha några ståplatser. Är de inräknade i de 800?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön nov 29, 2009 12:26 pm

serra skrev:Ingenting är beräknat eller klart med ståplats.
VLH ska träffa LL och diskutera fram hur det ska vara.
Men en ca 1200 stå låter väl rimligt.

Försök få fram mer. Du hör ju hur det låter när det är 1200 i dagens hall då är det GRYMT ( antar att Västra stå tar 1200 ) . En lite större hall måste förmodligen ha lite fler om det ska bli samma effekt. TÄnk också på att bortaklacken förmodligen är inräknade i de 1200. Jag tror det enda Mr.Öhman och övriga ser är massa siffror i pengar när de tänker sittplats kontra ståplats
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » sön nov 29, 2009 12:39 pm

LL ska ha möte med VLH angående klacksektion i nya arenan, bra så, hoppas det blir ett givande möte med en bra lösning.

MEN!!!!

Jag hoppas att såväl LL som VLH ser, med NEDOMANSKYs ord, utanför lådan och försöker skapa en levande ståplats som blandar lakejer och övrig ståplatspublik, där det ABSOLUT inte får vara något underförstått krav på att klappa händer eller sjunga.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Anders83 » sön nov 29, 2009 1:26 pm

Vafan Neddo ett tält över rinken och 50 für alle var det väl du ville ha :wink:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » sön nov 29, 2009 2:29 pm

hehe:)

minst 1200 ståplatser är väl en bra idé,gärna fler.mindre och jag alfaxar Nedo.

Tror och vet att Öman vet vår betydelse!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön nov 29, 2009 4:38 pm

Som Du vet Anders83 så är Kompromiss Mitt 2:a namn 8)

Jag kan skippa Tälten, till förmån för Era Svulstiga Våta drömmar, allt i samförståndets namn :wink:

Många duktiga tränare och utvecklingsmöjligheter blir det för ALLA pengar som blir över, samt Magi gamla Doomen :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Anders83 » sön nov 29, 2009 8:11 pm

Ja du berömmer ju Gurra emellanåt så jag borde veta bättre :mrgreen:

Jag hoppas dom vill skapa en kokande gryta som är pissjobbigast i världen att besöka . Sen NHL rink på detta :ok:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » sön nov 29, 2009 8:42 pm

Gärna mer än 1200 stå. Det måste vi jobba för.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » sön nov 29, 2009 10:52 pm

Flanders skrev:LL ska ha möte med VLH angående klacksektion i nya arenan, bra så, hoppas det blir ett givande möte med en bra lösning.

MEN!!!!

Jag hoppas att såväl LL som VLH ser, med NEDOMANSKYs ord, utanför lådan och försöker skapa en levande ståplats som blandar lakejer och övrig ståplatspublik, där det ABSOLUT inte får vara något underförstått krav på att klappa händer eller sjunga.

Njaa, de som inte vill klappa eller sjunga ska inte stå med lakejerna.
Är j-ävligt störande när folk står mitt i klacken och håller för öronen när man skriker. Perfekt att ha olika sektioner med ståplats i så fall.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 30, 2009 12:33 am

Talismanen skrev:Gärna mer än 1200 stå. Det måste vi jobba för.

Absolut. Det är för lite. Jag hoppas personligen på 1500 det hade jag varit nöjd över. I dagsläget har vi väl knappa 2000 ?
Vill precis som alla andra att det ska vara jobbigt att åka till Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » mån nov 30, 2009 11:22 am

Om man kan dela av ståplatsen så att dom som vill tillföra ngt till klacken genom handklapp och sång och dom som inte vill vore det bra.

Tycker som kalleB att det kan vara grymt störande att det står folk mitt i klacken och nästa blir förbanade för att det är så mkt oväsen där.

Hemma stå för ca 1200-1500 är nog rätt lagom, borta stå på 250 ger 3650 stittplatser.

Många som står i dag vill sitta, men bristen på bra platser (där bra inte räknas ifall man har ett 75mm tjockt rör mitt framför ögonen) gör att dom står.
Schysta sittplatser till ett ok pris så kommer nog många fler vilja sitta.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån nov 30, 2009 11:55 am

Fördelningen av sitt/stå är ett delikat problem. Skall Lakers äga arenan och ha andra evenemang där är ståplatserna inte lika önskade som om det var Lakersmatch. Det måste också vägas in i helheten. 1200 hemmastå och 200 bortastå skulle jag bedöma vara tillräckligt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » mån nov 30, 2009 12:45 pm

Jag tror inte det skulle vara något större problem att ha ett mobilt sittplats som kan sättas upp på ståplats vid tex konserter.

Biljettpriset diskuteras det hett om, jag tycker att ståplats biljetterna ska ligga kvar på samma nivå som idag. Höja behöver man inte göra, pengar kommer rulla in i föreningen ändå med ölförsäljning, fler kiosker osv...
Sen behöver den nya arenan billigare sittplatser där de som inte anser sig har råd med den dyraste biljetten kan sitta, dock med något reducerad sikt eller liknande. Låter iofs skit dummt att bygga en ny arena med "något reducerad sikt " på vissa ställen men jag tror ni fattar vad jag menar :wink: De sittplatser med bättre sikt däremot, kolla vad de tar i andra arenor och följ deras råd.

Slutligen, fan vad det är roligt att vara Lakers supporter dessa dagar :D
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav alfax » mån nov 30, 2009 12:48 pm

Vad jag önskar är en sittplats direkt i anslutning till ståplats ,tror att vi är en hel del som vill ha det så som idag står i klacken och vill höras också från sittplats.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 30, 2009 1:23 pm

Håller med dig alfax. Sittplats ovanför klacken kommer kanske också kunna vara med och sjunga.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » mån nov 30, 2009 1:27 pm

det vore ju riktigt kaxigt att ha hela runden på 5 sektioner ståplats där det 2 yttersta kan vara sittplats de gånger det inte efterfrågas så mycket stå :)
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 30, 2009 1:42 pm

Fahlander skriver följande på sin blogg :

Bra jobbat, Växjö!

Växjö Lakers ska bygga ny multiarena, toppmodern med loger, restauranger och plats för 5.400 åskådare. Upplägget är klockrent och det är bara att gratulera dem till ett bra jobb - och till att kommunen verkligen ställer upp för klubben:

- Kommunen säljer nuvarande hall för bokfört värde. Med tanke på skick och ålder har jag svårt att se att det är mer än 1 kr...

- Kommunen släpper 30.000 m2 mark i anslutning till den nya arenan, till "marknadsvärde" vilket ingen ville säga vad det är. Marknadsvärde är rätt svårdefinierat och räkna med att de får det billigare än vad det borde vara. Alternativt kommer klubben arrendera marken, också en billig lösning. Här ges förmodligen också möjligheter till att bygga annat i framtiden, vilket kan bli en bra affär.

- Kommunen lånar ut pengar till klubben mot vad det kostar dem att låna. Perfekt, kommunen har bra kreditvärdighet och kommer kunna låna till mycket bra villkor.

- Klubben sköter bygget själva, och ett tips till dem är att göra det med många lokala underentreprenörer som brinner för stan och klubben. Om jag inte minns fel var det så Borås Arena kom till, och den blev både väldigt kostnadseffektiv och fin.

- Klubben ska sköta driften och komemr få stora driftsbidrag från kommunen. Nuvarande hall kostar sju miljoner och utöver det ska klubben få ökade bidrag motsvarande var det kostar att driva tre träningshallar. Med kommunal drift, och det är milt sagt inte det mest effektiva, så räkna med att klubben kommer kunna effektivisera den och tjäna bra pengar.

Med de villkoren kan klubben omöjligen misslyckas med detta, och det är bara att gratulera. Bra jobbat, och de ska vara väldigt glada att kommunen ställer upp på det här sättet. Arenan kommer bli ett enormt lyft för klubben, och räkna med att de kommer börja satsa på allvar mot elitserien när den är klar.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav ultraboy » mån nov 30, 2009 4:58 pm

Klokaste orden de fingrarna skrivit!
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast

Inläggav PutteA » mån nov 30, 2009 5:02 pm

Oavsett vad man tycker om Fahlander så är han affärsman, och vet givetvis vad han pratar om.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Power Play » mån nov 30, 2009 6:12 pm

Fahlander är och förblir inget annat än en gnällig liten sandlådepojk! Jag skäms å hockeyns vägnar att han överhuvudtaget tillåts öppna truten...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav PutteA » mån nov 30, 2009 6:15 pm

Som sagt, oavsett vad man tycker...........
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Power Play » mån nov 30, 2009 6:19 pm

Hade inget med ditt inlägg att göra, Putte. Jag ser bara rött så fort jag ser karlns namn. Det liksom bubblar upp en massa ord så fula att jag rodnar bara av att tänka dem... Sorry...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey