PutteA skrev:bratsson skrev:vlk skrev:[quote="PutteA"][quote="Svartvadet"]Sverige är ju fiaskot deluxus när det gäller Corona alltså...
Tittat på Premier League när det dragit igång nu - fullsatta arenor, inget snack. De hade någon stor "pride"-fest i Köpenhamn i helgen som var med helt överfyllda gator osv.
Sveriges FHM: "Om alla vaccinerar sig så kommer det gå, men det är risk för ny pandemin till hösten"
UK: "Vi har tillräckligt många vaccinerade, vi kommer inte bli av med covid-19 helt iom det kan mutera sig oändligt. Kommer bli svagare dock. Låt oss ta bort restriktionerna"
Andel vaccinerade:
UK 62%
Sverige 51%
Håller med dig Svartis. Det är fullständigt bedrövligt det här. Släpp skiten nu……
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Många tror fortfarande att vi kan utrota covid och att restriktioner ska ligga kvar tills smittan är utrotad. Detta är en totalt felaktig tanke, då vi inte under överskådlig tid kommer att kunna bli av med smittan. Om vi med vaccinationens hjälp inte blir så sjuka längre av viruset så skall alla restriktioner bort.
Problemet är ju att folk fortfarande smittas och blir sjuka och dör pga mutationer som deltavarianten som är väldigt mycket mer smittsam. Vaccination hjälper så klart men har sina svagheter ändå.
Kommer ju inte bli som i början av pandemin men kommer fortfarande vara problem pga Covid.[/quote]Problemet är snarare att så länge vi fortsätter att testa så kommer detta fortsätta. Vi kommer få den 4:e vågen, sen kommer nr 5, 6, 7 & ……… våg 148. Då har vi passerat delta och gamma och omega har tagit över. Vi har tagit 10 doser vaccin och de sista 5 är en kompott av alla vaccintyper. Hysterin är total. Nånstans måste man bara släppa detta och helt enkelt låta oss leva med det. Dom som väljer att avstå vaccin har ju gjort ett aktivt val när det gäller deras egna säkerhet. Släpp oss fria.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Amen på den